Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

Το κουνουπίδι όπως το έτρωγε η μαμά μου στην Ανάληψη Μεσσηνίας, το χωριό μου!!!


Πιστεύω πώς οι περισσότεροι το κουνουπίδι το τρώμε βραστό με λαδάκι και λεμόνι. Μόνο έτσι ήξερα να το τρώω. Πριν δύο χρόνια περίπου όμως, μου λέει η μαμά μου «Σήμερα θα φτιάξω κουνουπίδι καπαμά, όπως το έφτιαχνε η μάνα μου!». Απόρησα, δεν κατάλαβα τι εννοούσε και κάθισα δίπλα της να δω τι θα φτιάξει. Για να είμαι ειλικρινής, στην αρχή δε μου γέμιζε το μάτι, όμως όταν το δοκίμασα κατάλαβα γιατί ήθελε τόσο πολύ να το φτιάξει! Υγιεινό, θρεπτικό, πλούσιο γεύμα με το κουνουπίδι στην πιο γλυκιά εκδοχή του! Πάμε να δούμε τα υλικά μας.

Τι θα χρειαστούμε:

• 1 κουνουπίδι, ξεχωρισμένο σε φουντίτσες και τα φύλλα του
• 1 μεγάλο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
• 4-5 πατάτες, κομμένες στα τέσσερα
• 2-3 καρότα, κομμένα σε λωρίδες
• Χυμό από 3 ώριμες ντομάτες
• 1 κουταλιά της σούπας πελτέ ντομάτας
• Αλάτι και πιπέρι
• Μπόλικη κανέλα
• Μια πρέζα ζάχαρη
• Ελαιόλαδο
• Νερό
• Χυμό από 1 λεμόνι

Εκτέλεση:

Σε μια κατσαρόλα ή ένα βαθύ τηγάνι βάζουμε ελαιόλαδο και το αφήνουμε να κάψει. Σοτάρουμε το κρεμμύδι, το καρότο και τις πατάτες μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα. Προσθέτουμε το κουνουπίδι μας για να πάρει κι αυτό χρώμα. Κάνουμε απαλές κινήσεις για να μην το σπάσουμε και προσέχουμε γιατί υπάρχει περίπτωση να πεταχτεί λάδι, αφού το κουνουπίδι κρατάει υγρασία. Στη συνέχεια, ρίχνουμε τον πελτέ ντομάτας και τον ξύνουμε στον πάτο του σκεύους ώστε να διαλυθεί. Σε αυτό το σημείο προσθέτουμε το χυμό από το λεμόνι. Βάζουμε το χυμό από τις ντομάτες και λίγο νεράκι και ανακινούμε το σκεύος μας. Τέλος, προσθέτουμε το αλάτι, το πιπέρι, τη ζάχαρη και την κανέλα μας. Μαγειρεύουμε σε μέτρια φωτιά για 30 λεπτά περίπου, μέχρι να βράσουν τα λαχανικά μας, αλλά να κρατάνε, δε θέλουμε να λιώσουν. Ελέγχουμε σε όλη τη διαδικασία να μην κολλήσει το φαγητό μας. Σερβίρουμε με ελιές και τυράκι.






Καλή μας όρεξη!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: