Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Αποχαιρετιστήρια επιστολή του συναδέλφου στα ΕΛΠΕ Δημήτρη Κουτάλη ! ! !


ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Αγαπητοί Συνάδελφοι
,
Όταν τον Δεκέμβριο του 2010, ο Υπουργός οικονομικών έστειλε επιστολή στη διοίκηση των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ και ζητούσε μείωση αποδοχών του προσωπικού, όλοι είχαμε ελπίδες ότι η διοίκηση δεν θα υπακούσει στις εντολές.
Δυστυχώς όμως, την 1/3/2011 με ανακοίνωση που προκάλεσε «σοκ» στους εργαζομένους, η διοίκηση προτείνει μείωση αποδοχών κατά 40%, εάν λάβουμε υπόψη και τις υπόλοιπες περικοπές, ιδιαιτέρα των προσαυξήσεων βάρδιας, από 39,5% σε 30% η μείωση είναι παραπάνω από 40%.
Πιο αναλυτικά:
Σχεδόν το 100% των εργαζομένων παραμένει στην εργασία του 35 χρόνια.
Στην διάρκεια της 35ετιας και σύμφωνα με την σημερινή ΕΣΣΕ, θα εισπράξει χρονοεπίδομα από 2,5% έως 87,5%, συν επίδομα πολυετούς παραμονής από 5% έως 15%,συν μισθολογικές προαγωγές, λόγω 3ετιας, 15ετιας, 25ετιας.
Η πρόταση της εταιρείας όλα αυτά τα εξαφανίζει, και στην θέση τους, βάζει ένα Επίδομα Πολυετούς Υπηρεσίας από 2,5% έως 17,5%.
Αυτό σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος σήμερα στο ένατο κλιμάκιο με 35 χρόνια εισπράττει από τα παραπάνω επιδόματα 1350 ευρώ και με την πρόταση της εταιρείας εισπράττει 230 ευρώ, απώλεια 1120 τον μήνα.
Το χειρότερο όμως είναι ότι η πρότασή τους, δημιουργεί διαπροσωπικές συγκρούσεις στον χώρο εργασίας.
Αποκαλύπτεται ο στόχος τους, με τον ειδικό, ίσως απαγορευτικό τρόπο που προτείνουν την χορήγησης του πριμ παραγωγικότητας.
Όπως επίσης και με την αύξηση κατά 100% των μισθολογικών προαγωγών, οι οποίες θα γίνονται με αποκλειστικό δικαίωμα τους, και ταυτόχρονη κατάργηση όλων των άλλων μισθολογικών προαγωγών.
Μας θέλουν να είμαστε χωριστά, διχασμένοι, να τρώει ο ένας τις σάρκες του άλλου.
Αυτές όμως οι εργασιακές σχέσεις είναι άκρως επικίνδυνες στο χώρο εργασίας των διυλιστηρίων.
Η τραγική εμπειρία του παρελθόντος από την ΠΕΤΡΟΛΑ είναι βαθιά τραυματική για όλους.

Όλα αυτά τα προτείνει η διοίκηση προς χάριν της παραγωγικότητας - ανταγωνιστικότητας - αξιοκρατίας.
Η απόφαση - πρόταση, της εταιρείας είναι αλλόκοτη, διότι σήμερα με το νομικό καθεστώς που υπάρχει, δεν έχει κανένα δικαίωμα μείωσης αποδοχών, αφού τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ είναι κερδοφόρα επιχείρηση.
Προφανώς ψάχνει τρόπους να περάσει την μείωση των αποδοχών μας.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η παραγωγικότητα της ελληνικής οικονομίας είναι στο 98%του μέσου όρου της ευρωπαϊκής ένωσης, οι μισθοί των Ελλήνων είναι κατά 50% μικρότεροι από τους μισθούς των ευρωπαίων.
Δηλαδή δουλεύουμε σαν Γερμανοί και πληρωνόμαστε τα μισά.
Οι περικοπές μισθών - συντάξεων προκαλούν «σοκ» στην αγορά, οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν αγαθά.
Αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να κλείνουν, ή να κάνουν απολύσεις.
Aυτή η πολιτική κλείνει - συρρικνώνει και τα διυλιστήρια.
Υπάρχει έκθεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας η οποία εκτιμά ότι για την ανάπτυξη της οικονομίας, θα μπορούσαν οι μισθωτοί να πάρουν αυξήσεις έως και 45%, χωρίς να πιεστεί η παραγωγικότητα.
Κατά συνέπεια η οικονομική πολιτική του Υπουργού Οικονομικών είναι σε λάθος δρόμο, είναι καταστροφική, γιατί η μείωση αποδοχών, εκτός των άλλων φέρνει και λιγότερους φόρους στο κράτος και λιγότερα έσοδα στα ασφαλιστικά ταμεία μας.
Ίσως είναι καταστροφική και για την καλύτερη βιομηχανία της χώρας μας ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ.
Πρέπει να επέλθει Αλλαγή - Αναδιοργάνωση - Ανατροπή αυτής της πολιτικής.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ – ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟΥ
Το περιβάλλον, στο οποίο εργαζόμαστε και ζούμε, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την υγεία μας.
Έχει υπολογιστεί ότι αυτό το περιβάλλον ευθύνεται για το αν είμαστε υγιείς ή άρρωστοι.
Παρά τις σοβαρές προσπάθειες - βελτιώσεις που γίνονται στον τομέα της ασφάλειας και της υγείας, οι επιπτώσεις στην υγεία μας είναι δραματικές.
Διότι στο χώρο εργασίας υπάρχουν καρκινογόνες ουσίες, χημικά, καταλύτες, υψηλός θόρυβος, αναθυμιάσεις, υψηλές θερμοκρασίες, πιέσεις, κ.λ.π.
Το τεχνικό προσωπικό τα γνωρίζει καλύτερα.
Το οποίο εργάζεται σε βάρδιες πρωί - απόγευμα - βράδυ - Κυριακές -Χριστούγεννα - Πάσχα, με απορρύθμιση της κοινωνικής ζωής του, και του βιολογικού ρολογιού.
Σε δύσκολες καιρικές συνθήκες πολλές φορές με αυτοθυσία κρατάει σε λειτουργία τις μονάδες.
Το επιστημονικό προσωπικό με ατελείωτες ώρες εργασίας και άγχος δίνουν την ψυχή τους για την σωστή λειτουργία των μονάδων, για τις οποίες χρειάζεται ειδική δεξιότητα - γνώσεις.
Σήμερα, σε όλα αυτά, προστίθενται υψηλός δείκτης στρες με την απώλεια αποδοχών, και τις διαπροσωπικές συγκρούσεις στο χώρο εργασίας.
Όλα αυτά όμως εξασθενίζουν σοβαρά την υγεία, η οποία δεν γίνεται άμεσα αντιληπτή, δεν είναι αναστρέψιμη.
Σιγά - σιγά με την πάροδο του χρόνου τα συμπτώματα εμφανίζονται με την μορφή καρδιαγγειακών επεισοδίων, καρδιόπαθειες, ανάπτυξη εγκεφαλικών επεισοδίων, διάφοροι καρκίνοι.
Δεκάδες συνάδελφοι πλήρωσαν με πολλά χρόνια από την ζωή τους αυτή την κατάσταση.
Δεκάδες δεν πρόλαβαν να χαρούν τις συντάξεις τους.
Οι άνθρωποι που παράγουμε όλο τον πλούτο προσφέρουμε πολλά, εισπράττουμε λίγα, απαιτούμε τουλάχιστον ΣΕΒΑΣΜΟ.
Ελπίζω ότι κάποια στιγμή θα καταλάβουν ορισμένοι ότι με τις ενέργειες τους στρέφονται κατά της ζωής των ανθρώπων.
Πιστεύω ότι το σωματείο μας, για όλα αυτά πρέπει να ενημερώσει όλο τον Ελληνικό Λαό, και ιδιαιτέρα τους δημοσιογράφους που μας συκοφαντούν.
Επίσης πιστεύω ότι με πολύ σύνεση - σεβασμό - προσοχή - σκέψη πρέπει να διαχειριστεί τον αγώνα των εργαζομένων, στην εξής κατεύθυνση.
Ταυτόχρονα με τον δικό μας αγώνα να βρει εγκαίρως συμμάχους και πέραν από τα σύνορα των ΕΛ.ΠΕ.
Όπως ΔΕΗ - ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΤΡΑΠΕΖΕΣ - ΔΗΜΟΣΙΟ - ΟΤΕ κ.λ.π.
Σε ένα κοινό αγώνα.
Η αίσθηση του συνόλου και ο κοινός αγώνας, δίνει μια άλλη διάσταση στην έννοια της προστασίας - αλληλεγγύης - ασφάλειας - αγωνιστικότητας, αλλά κυρίως επιτυχίας.
Παράδειγμα οι χιλιάδες απεργοί της 23/2/2011.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Την παραπάνω επιστολή επέλεξα για αποχαιρετισμό.
Αφού πρώτα σας δώσω ορισμένα βιογραφικά στοιχεία.
Την 31/3/2011 συμπληρώνονται 36 χρόνια εργασίας μου.
Η παραμονή μου πέραν της 35ετιας, οφείλεται στην συμμετοχή μου σε απεργίες και κοινωνικούς αγώνες για ένα καλύτερο αύριο για όλους.
Η πρόσληψη μου έγινε στην ΠΕΤΡΟΛΑ το 1975.
Την 7/1/1979 έβαλα υποψήφιος στις εκλογές του εργατικού σωματείου εκλέχτηκα πρόεδρος στο σωματείο.
Ταυτόχρονα μου εστάλη στο σπίτι μου η απόλυση.
Καταφεύγω στα δικαστήρια, δικαιώνομαι και επιστρέφω στην δουλειά μου.
Με την επάνοδό μου καθιερώνω επικοινωνία στα τμήματα εργασίας, οι συζητήσεις γίνονται αιτήματα - υπόμνημα - διάλογος - διεκδίκηση.
Όλο το περιεχόμενο της σημερινής μας Συλλογικής Σύμβασης είναι το αντικείμενο εργασίας μου.
Αγαπώ την δουλειά μου και εργάζομαι, οι συνδικαλιστικές μου άδειες είναι άνευ αποδοχών.
Βλέπω τις βαριές συνθήκες εργασίας, εργάζομαι για την ίδρυση - λειτουργία επιτροπών Υγιεινής και Ασφάλειας, εκλέγομαι και εργάζομαι μέσα σε αυτές, δεν είμαι ειδικός σε θέματα ασφάλειας, προσπαθώ να ενεργοποιήσω τους συναδέλφους μου, να προστατεύσουν την ζωή τους.
Αγωνίζομαι για την ανάκληση - ανατροπή της «Εθελουσίας» εξόδου - απόλυσης εκατοντάδων συναδέλφων το 1995 και 1996.
Υπερασπίζομαι Συναδέλφους στα δικαστήρια.
Εκτός του εργοστασίου, από την θέση μου στο Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας και της Ομοσπονδίας αγωνίζομαι κατά του κλεισίματος επιχειρήσεων, κατά των απολύσεων, κατά της ανεργίας, δημιουργούμε σωματεία εκεί που δεν υπάρχουν, εργάζομαι για την μείωση ορίου συνταξιοδότησης στα διυλιστήρια, για κοινωνικό κράτος, για δωρεάν παιδεία, για κοινωνική ανάπτυξη, για Ειρήνη στο κόσμο.
Παρά τις προσπάθειες τις δικές μου και χιλιάδων άλλων αγωνιστών, το εργατικό κίνημα υπέστη μεγάλη ήττα.
Βασικοί παράγοντες της ήττας και της σημερινής κατάστασης, είναι οι επεμβάσεις της εργοδοσίας στο συνδικαλιστικό κίνημα, οι επεμβάσεις των κομμάτων, η παραταξιοποίηση, ο ατομικός τρόπος ζωής, οι πελατειακές σχέσεις, η απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος από ορισμένους συνδικαλιστές, οι συνδικαλιστές που έγιναν Στελέχη, Βουλευτές, Υπουργοί.
Το 2003 με στοχοποιούν πάλι, μου αφαιρούν όλο το αντικείμενο εργασίας μου, από τότε έως σήμερα, είμαι άνευ εργασίας, παρά την γραπτή - προφορική μου αίτηση να μου δώσουν εργασία με αγνοούν.
Προσπαθούν να με εκθέσουν, να απαξιώσουν εμένα και το έργο μου, μού δείχνουν την έξοδο.
Αποκορύφωμα του εγωκεντρικού τρόπου σκέψης, είναι το εξής περιστατικό.
Την 30/8/2010 η εταιρεία ανακοινώνει προγράμματα εκμάθησης αγγλικής γλώσσας, και καλεί όλους να συμμετάσχουν.
Δηλώνω συμμετοχή.
Παραμονές έναρξης των μαθημάτων έρχονται στο γραφείο μου, και μου ανακοινώνουν τον αποκλεισμό μου.
Προκειμένου να έχουν δωρεάν εθελουσία.
Χρησιμοποιούν και άλλες μεθόδους σε δεκάδες συναδέλφους.
Μέσα στα 3 τελευταία χρόνια έφυγαν πολλοί σαν κυνηγημένοι, από την εργασία τους, άνθρωποι με προσφορά, και πάνω από 30 χρόνια δουλειάς.
Στις δύσκολες στιγμές μου, οι συνάδελφοι, που γνωρίζουν τον αγώνα μου με στηρίζουν και με εκτιμούν.
Σας ευχαριστώ, σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου, και εύχομαι σε αυτές τις δύσκολες στιγμές να βοηθά ο ένας τον άλλον, να έχετε συναδερφική αλληλεγγύη.
Εγώ θα συνεχίσω τον αγώνα μου όπως είπα στην ανοικτή επιστολή μου στον Υπουργό Οικονομίας, για την δημιουργία, ΝΕΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ, το οποίο θα αποτελείται από απλούς ανθρώπους, Εργαζομένους - Ανέργους - Συνταξιούχους - Ελευθέρους Επαγγελματίες - Αγρότες.
Οι οποίοι μπορούμε να έχουμε διαφορετική άποψη, αλλά δεν έχουμε να μοιράσουμε τίποτα μεταξύ μας.
Μας ενώνει ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ, και ο κοινός στόχος να απαλλάξουμε την χώρα μας από τα μνημόνια και την τρόικα.
Να δημιουργήσουμε μια ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ.
ΟΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΑΡΜΟΝΙΚΑ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ.
Καλώ όλους να γίνουν μέλη του Νέου Πολιτικού Κόμματος.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΑΛΗΣ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
ΣΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Τέως Γενικός Γραμματέας Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας - Ομοσπονδίας Διυλιστηρίων.

Κοινοποίηση:
1) Σε όλο τον Ελληνικό Λαό.
2)Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Παρακαλώ όλους να βοηθήσουν να διανείμουν αυτή την ανακοίνωση στο διαδίκτυο σε όλους τους συναδέλφους στο τόπο εργασίας.
Σε όλο τον Ελληνικό Λαό, σε όλες τις εφημερίδες - τηλεόραση.
Παρακαλώ το Σωματείο μας - Ομοσπονδία να την δημοσιεύσει στις εφημερίδες μας.

Τηλ. Επικοινωνίας. 210-4932439 και 697-2334562

E-Mail: dkoutalis2011@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: