Κλικάρετε για μεγέθυνση στην ανακοίνωση του Σωματείου !
Σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή η τρίτη κατά σειρά διαπραγμάτευση ΠΣΕΕΠ και Διοίκησης των ΕΛΠΕ για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία θα διαδεχθεί τη διετή σύμβαση που έληξε φέτος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η διοίκηση του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων, δηλώνει ότι δεν έχει λάβει δεύτερη επιστολή από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, που να ζητούνται εκ νέου περικοπές σε μισθούς και επιδόματα.
Μάλιστα ο ίδιος ο πρόεδρος Τ. Γιαννίτσης διαμηνύει ότι ακόμη και εάν φτάσει τέτοια επιστολή θα επικοινωνήσει ο ίδιος με τον κ. Παπακωνσταντίνου για να εξηγήσει γιατί δεν πρέπει να εφαρμοστούν περικοπές στον όμιλο, ο οποίος «ούτως ή άλλως δεν είναι ΔΕΚΟ».
Τα ΕΛΠΕ πρέπει να εξαιρεθούν από την εισοδηματική πολιτική που θα εφαρμοσθεί στις ΔΕΚΟ, τόσο για τυπικούς λόγους (το Δημόσιο ελέγχει το 35% των μετοχών και η πλειοψηφία ελέγχεται από τον όμιλο Λάτση και ιδιώτες μετόχους) όσο και ουσιαστικούς (ανταγωνισμός με ομοειδείς εταιρείες).
Η εταιρεία έχει κέρδη
Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα καθαρά κέρδη των ΕΛΠΕ τόσο στην ετήσια χρήση 2010 όσο και στο τέταρτο τρίμηνο χρήσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, τα καθαρά κέρδη για το σύνολο του 2010 ενισχύθηκαν στα 180 εκατ. ευρώ, ενώ για το δ’ τρίμηνο της χρήσης τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 50 εκατ. ευρώ. Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στο έτος διαμορφώθηκαν στα 205 εκατ. ευρώ και στο δ’ τρίμηνο στα 35 εκατ. ευρώ.
Μέρισμα για τους μετόχους
Η εταιρεία θα διανείμει ακαθάριστο μέρισμα 0,45 ευρώ ανά μετοχή για το 2010.
Σε καλό δρόμο οι επενδύσεις
Συνεχίζεται η υλοποίηση της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα για το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, οι εργασίες μηχανολογικής ανέγερσης ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2010 και κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης συντήρησης τον Φεβρουάριο του 2011, ξεκίνησε η ένταξη των νέων μονάδων στη λειτουργία του διυλιστηρίου.
Ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου Ελευσίνας, που είναι στη φάση της μηχανολογικής ανέγερσης, προχωρά σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό με ποσοστό εργασιών άνω του 80% και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Β' εξαμήνου του 2011.
Ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου Ελευσίνας, που είναι στη φάση της μηχανολογικής ανέγερσης, προχωρά σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό με ποσοστό εργασιών άνω του 80% και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Β' εξαμήνου του 2011.
Η εκτίμηση του Διευθύνοντος Συμβούλου
«Πετύχαμε ικανοποιητικά αποτελέσματα λόγω του καλύτερου διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης, της αύξησης των τιμών πετρελαίου, της ενδυνάμωσης του δολαρίου καθώς και της σημαντικής προόδου στα έργα βελτίωσης αποδοτικότητας, τα οποία αντιστάθμισαν το δυσμενές περιβάλλον στην εγχώρια αγορά.
Το 2011 αναμένεται εξίσου δύσκολο. Τα ΕΛΠΕ παραμένουν προσηλωμένα στην στρατηγική τους για βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της ολοκλήρωσης των επενδύσεων αναβάθμισης των διυλιστηρίων τους, της περαιτέρω ανάπτυξης εξαγωγών και νέων δραστηριοτήτων, με μεγαλύτερη έμφαση στην εξωστρέφεια και την συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους».
Το 2011 αναμένεται εξίσου δύσκολο. Τα ΕΛΠΕ παραμένουν προσηλωμένα στην στρατηγική τους για βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της ολοκλήρωσης των επενδύσεων αναβάθμισης των διυλιστηρίων τους, της περαιτέρω ανάπτυξης εξαγωγών και νέων δραστηριοτήτων, με μεγαλύτερη έμφαση στην εξωστρέφεια και την συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους».
Οι ταραχές στη Λιβύη
Τα ΕΛΠΕ καλύπτουν περίπου το 13 – 14% των ετήσιων αναγκών τους σε αργό με πετρέλαιο από τη Λιβύη με βάση τη διακρατική συμφωνία που έχει με την κρατική εταιρεία πετρελαίου της χώρας. Πρόκειται συνολικά για ένα περίπου εκατ. τόνους αργό πετρέλαιο το οποίο είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και θεωρείται κατάλληλο για το μίγμα που «ταιριάζει» στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ. Η διοίκηση του Ομίλου έχει ήδη βολιδοσκοπήσει τις αγορές, κυρίως της Βόρειας Αφρικής (Αλγερία, Τυνησία, Αίγυπτος) αλλά και της Σαουδικής Αραβίας, για να προμηθευτεί από εκεί το πετρέλαιο (επίσης χαμηλού θείου) που πιθανόν θα χρειαστεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου