Τρίτη 19 Ιουνίου 2018

Οι Νεοφωκαείς του Χαϊδαρίου στην Πάτμο!!!

Ο Σύνδεσμος Νεοφωκαέων Προσφύγων Χαϊδαρίου στις 8 - 9 και 10 Ιουνίου πραγματοποίησε τριήμερη Προσκυνηματική εκδρομή με προορισμό το Ιερό και Θεοβάδιστο νησί της Πάτμου.
Ήταν επιθυμία πολλών πατριωτών μας από πολλά χρόνια, φέτος όμως ήρθε η κατάλληλη στιγμή για να επιτευχθεί.
Ταξιδέψαμε με το καράβι, ένα πολύ ήσυχο και απολαυστικό ταξίδι και φθάσαμε στο νησί τα ξημερώματα. Λίγος ύπνος και ξεκινάμε την ξενάγηση στα μοναδικά καθαρά, ανθοστόλιστα και αυστηρά μοναστήρια. Χαμογελαστές και ευγενικές καλόγριες μας καλοδέχθηκαν και μας ξενάγησαν στα ευλαβικά προσκυνήματα.
Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε η Ιερά Μονή Ευαγγελισμός με τα σπάνια και ιδιαίτερα είδη λουλουδιών και δένδρων και τη μεγάλη συλλογή εικόνων, μεταξύ των οποίων και της αδελφής Ολυμπιάδας που μαθήτευσε πλάι στον φημισμένο αγιογράφο Φώτη Κόντογλου. Συνεχίζοντας το προσκύνημά μας πήγαμε στην Ιερά Μονή Ζωοδόχου Πηγής. Η δισυπόστατη εκκλησία είναι αφιερωμένη στην Παναγία και στον Άγιο Ιωάννη το Θεολόγο και ξεχωρίζει η θαυματουργή τοιχογραφία της Παναγίας της Ελεούσας.
Εκεί όμως που στάθηκε ο νους μας περισσότερο, ήταν το μοναδικής σημασίας σπήλαιο, όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής, ο αγαπημένος μαθητής του Χριστού, συνέγραψε την Αποκάλυψη, οραματίστηκε τον ίδιο τον δάσκαλό του, είδαμε τον πελώριο βράχο που σκίστηκε και από εκεί ο Θεός υπαγόρευσε την Αποκάλυψη στον Ιωάννη. Όλο το θρησκευτικό μας συναίσθημα ξεχείλισε νιώθοντας την ιερότητα του χώρου.
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση και το βράδυ χαρούμενη παρέα με τραγούδι και χορό σ’ ένα φιλόξενο ταβερνάκι.
Την επόμενη ημέρα, Κυριακή, πήραμε το πλοιάριο "Πάτμος" και μας πήγε στους Λειψούς, ένα κατάλευκο νησιώτικο χρώμα με μπλε πορτο-παράθυρα, μια εικόνα που δύσκολα ξεχνιέται.
Προσκυνήσαμε στο μικρό εκκλησάκι της Παναγίας του Χάρου που μας εντυπωσίασε η σπάνια εικόνα της, φάγαμε στα παραλιακά γραφικά ταβερνάκια και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.
Το βράδυ επιβιβαστήκαμε στο πλοίο και επιστρέψαμε στον Πειραιά, με τις καλύτερες εντυπώσεις και την διάθεση για νέες εξορμήσεις!