Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

Η Αταλάντη μάς ήταν γνωστή από τη ζυθοποιία της!!!


Η Αταλάντη μάς ήταν γνωστή από τη ζυθοποιία της. Κάθε φορά που ταξιδεύαμε στην Εθνική Οδό προς Βορρά, όταν βλέπαμε τις πινακίδες προς Αταλάντη, αυτό μας ερχόταν στο μυαλό. Μιας και τις προηγούμενες μέρες βρεθήκαμε εδώ τριγύρω, κάναμε μια μικρή παράκαμψη για να πάρουμε μια ιδέα. Το καταπράσινο βουνό πάνω από την κωμόπολη μας εντυπωσίασε, το ίδιο και ο ναός των Αγίων Θεοδώρων πάνω από την πλατεία. Κατά τ’ άλλα η ζωή εδώ μας θύμισε έντονα την καθημερινότητα Μεσσηνιακών πόλεων όπως η Μεσσήνη, η Κυπαρισσία, τα Φιλιατρά κ.α.
Και μιας και περί μπύρας ο λόγος, ποιος δεν θυμάται την μπύρα Lowenbrau και την προσπάθεια των Γερμανών τη δεκαετία του '80, ώστε να καταφέρουν να πάρουν μερίδιο στην εγχώρια αγορά ζύθου. Εκείνη την εποχή ήταν η μεγαλύτερη γερμανική επένδυση στην Ελλάδα που στις μέρες μας έχει ξεπεραστεί από αυτή της Deutche Telecom στον ΟΤΕ και της Lidl.
Όμως η προσπάθεια των Γερμανών να κυριαρχήσουν στην αγορά μπύρας δεν στέφθηκε από επιτυχία. Βλέποντας ότι κάθε χρόνο έχαναν χρήματα από την επένδυση στην Ελλάδα προσπαθούσαν μέσα στα επόμενα χρόνια να αποεπενδύσουν. Το 1998 η οικογένεια Συριανού εξαγοράζει τις μετοχές που ανήκαν στη γερμανική θυγατρική εταιρία, με αποτέλεσμα πέντε χρόνια αργότερα να περάσει σε 100% ελληνικό ιδιοκτησιακό καθεστώς. Έτσι, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ελληνικές ζυθοποιίες που στην πορεία πουλήθηκαν σε ξένους (Mythos και FIX) η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης έχει την μοναδική πρωτοτυπία να έχει εξαγοράσει μία ξένη ζυθοποιία στην Ελλάδα.
Η πρώτη της "ελληνική περίοδος" ξεκινάει με τη δημιουργία της μπύρας Pils Hellas το 1996 και θα συνεχισθεί πολύ πιο δυναμικά το 2011 με την προσθήκη τριών καινούργιων σημάτων (Blue Island, ζ - εζα και Odyssey). Βλέποντας την ανάπτυξη της ΕΖΑ το 2013 ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος (πρώην Δέλτα και πρόεδρος του ΣΕΒ) αποφασίζει να εισέλθει ως στρατηγικός επενδυτής.
To 2015 ήταν χρονιά δύσκολων αποφάσεων για την διοίκηση της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης καθώς είχε πιάσει ταβάνι στο όριο που έθετε ο νόμος για να χαρακτηρίζεται μικροζυθοποιία και να απολαμβάνει φορολογικά προνόμια. Έτσι, από το 2016 αποχαιρέτησε τα 20.000.000 λίτρα που ήταν το όριο και αποφάσισε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την δυναμικότητα του εργοστασίου της στην Αταλάντη που μπορεί να φτάσει έως και τα 80 - 100 εκατ. λίτρα.
Η αισιοδοξία στην εταιρεία προκύπτει και από την στροφή που έχουν δείξει οι καταναλωτές σε ελληνικά σήματα στον χώρο της μπύρας. Παράλληλα βασικός στόχος είναι η εξωστρέφεια της ζυθοποιίας με σήματα που θα αναπτύξει ειδικά για τις διεθνείς αγορές.



























































Δεν υπάρχουν σχόλια: