Πες αλεύρι... Το υγραέριο σε γυρεύει !
Καύσιμο φιλικό στο περιβάλλον και στην τσέπη μας !
Τo βασικό πλεονέκτημα του υγραερίου είναι ότι διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα. Υπολογίζεται, λοιπόν, ότι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, σε σύγκριση με τη βενζίνη, εκπέμπει περίπου 12% μικρότερες ποσότητες CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20%-40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα.
Σίγουρα πρόκειται για νούμερα πολύ σημαντικά, ειδικά αν μιλάμε για το περιβάλλον της πόλης. Πλεονεκτήματα όμως υπάρχουν και έναντι των πετρελαιοκινητήρων, οι οποίοι εκπέμπουν έως και 95% μεγαλύτερες ποσότητες σωματιδίων.
Φιλικότερο… στην τσέπη μας
Όμως αν το περιβαλλοντικό κίνητρο δεν συγκινεί ιδιαίτερα τον Έλληνα κάτοχο ΙΧ, υπάρχει κάτι που ενδιαφέρει πολύ την -πλέον άδεια- τσέπη του. Με την ακριβότερη αμόλυβδη στην Ε.Ε. των 27, που φτάνει πια το 1,60 € ανά λίτρο και μας κόβει την ανάσα, η μετατροπή ενός Ι.Χ. από βενζινοκίνητο σε υγραεριοκίνητο εξασφαλίζει με τα ίδια χρήματα τα διπλάσια, σχεδόν, χιλιόμετρα από όσα η βενζίνη. Η σημερινή τιμή του υγραερίου είναι στα 0,70 λεπτά το λίτρο. Για γέμισμα φιάλης 40 λίτρων θα πληρώσεις 28 ευρώ και θα κάνεις 400 χλμ.
Το κόστος της μετατροπής εξαρτάται από τον κινητήρα και τον κυβισμό του αυτοκινήτου, ξεκινάει από τα 950 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 2.700 ευρώ.
Οι μετρήσεις δείχνουν ότι με το υγραέριο έχουμε ελάχιστα αυξημένη κατανάλωση, ωστόσο η δεδομένα χαμηλότερη τιμή του φέρνει περί τα 1.500 ευρώ όφελος, αν ένα μικρομεσαίο 1600άρι αυτοκίνητο διανύει 20.000 χλμ/έτος, ή 1.100 ευρώ, αν διανύει 15.000 χλμ/έτος. Δηλαδή το κόστος μετατροπής καλύπτεται σε ένα, περίπου, χρόνο.
Ποιες αλλαγές φέρνει η μετατροπή στο ΙΧ
Μειονέκτημα της μετατροπής του αυτοκινήτου είναι ο χώρος που πιάνει η φιάλη στο πορτ μπαγκάζ. Υπάρχει όμως και δυνατότητα η δεξαμενή καυσίμου να στερεώνεται μέσα στην κοιλότητα της ρεζέρβας, πράγμα που σημαίνει ότι δε χάνει κανείς πολύτιμα λίτρα από τον χώρο αποσκευών. Όσο για τη ρεζέρβα, σ’ αυτή την περίπτωση, αντικαθίσταται από ένα κιτ επισκευής ελαστικού. Καμία άλλη αλλαγή δεν γίνεται ορατή.
Σε κάθε σύστημα υγραεριοκίνησης υπάρχει βαλβίδα που διακόπτει την παροχή καυσίμου, σε περίπτωση διαρροής. Ακόμη, η πλήρωση της δεξαμενής φτάνει έως το 80%, προκειμένου να μένει ωφέλιμος χώρος, σε περίπτωση απότομης αύξησης της θερμοκρασίας.
Η εμπειρία από την ευρεία χρήση του υγραερίου παλαιότερα από τα ταξί, αλλά και από τα ήδη κυκλοφορούντα υγραεριοκίνητα οχήματα στην Ελλάδα δείχνει ότι η χρήση του υγραερίου δεν ενέχει υψηλότερο κίνδυνο.
Από πλευράς εγγυήσεων, οι εταιρείες που αναλαμβάνουν την μετατροπή δίνουν, συνήθως, ένα χρόνο εγγύηση. Από την άλλη, η επίσημη εγγύηση των νέων αυτοκινήτων βρίσκεται σε διάσταση με τη μετατροπή αυτήν και η ισχύς των εγγυήσεων για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου ουσιαστικά παύει.
Προβληματικός ο ανεφοδιασμός
Πανελλαδικά υπάρχουν γύρω στα 50 πρατήρια που διαθέτουν το εναλλακτικό καύσιμο. Στην Αττική δεν υπάρχει πρόβλημα ανεφοδιασμού, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για την επαρχία. Η λύση μπορεί να έρθει από την Πολιτεία με τα κατάλληλα κίνητρα.
Τι γίνεται έξω;
Στην Ιταλία, ένα εκατομμύριο οχήματα κινούνται με αέριο και στην Αυστραλία 500.000. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτου, ακολουθώντας την επιθυμία των καταναλωτών να χρησιμοποιήσουν το φθηνότερο καύσιμο παρουσιάζουν όλα και περισσότερα από τα μοντέλα τους με μεικτό σύστημα κίνησης υγραερίου/βενζίνης.
Σε Αυστρία και Δανία πολλά λεωφορεία κινούνται με υγραεριοκίνηση, ενώ στην Ιαπωνία το 90% των ταξί λειτουργεί με υγραέριο. Στην Γαλλία πάλι, το κράτος επιχορηγεί το 80% της εγκατάστασης.
ΠΕΝΤΕ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΣΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ
1. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται από μηχανικό που πρέπει να έχει άδεια άσκησης επαγγέλματος, με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου.
2. Μετά την εγκατάσταση, ο μηχανικός παραδίδει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η εργασία έγινε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία προδιαγραφές.
3. Ακολουθεί τεχνικός έλεγχος σε δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι η εργασία έγινε με βάση του κανόνες του Υπουργείου Μεταφορών.
4. Συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
5. Μετά τα πρώτα 1.000 χλμ. κυκλοφορίας με υγραέριο, επιβάλλεται μια επίσκεψη στον εγκαταστάτη για τον επανέλεγχο και την τελική ρύθμιση της τροφοδοσίας.
ΠΡΟΣΟΧΗ ! Βεβαιωθείτε ότι το συνεργείο που αναλαμβάνει την εγκατάσταση έχει την απαιτούμενη άδεια.
Καύσιμο φιλικό στο περιβάλλον και στην τσέπη μας !
Επιμένουμε να αναπνέουμε τοξικούς ρύπους από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, ενώ υπάρχει η αξιόπιστη λύση της πιο καθαρής, αλλά και πιο φτηνής υγραεριοκίνησης. Περιέργως βεβαίως, το ελληνικό κράτος δεν αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματά της, ειδικά για το αστικό περιβάλλον, αφού κρατάει τα τέλη κυκλοφορίας στο ίδιο ύψος με τα Ι.Χ. που κινούνται με «βρώμικα» καύσιμα.
Φιλικό στο περιβάλλον
Φιλικό στο περιβάλλον
Τo βασικό πλεονέκτημα του υγραερίου είναι ότι διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα. Υπολογίζεται, λοιπόν, ότι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, σε σύγκριση με τη βενζίνη, εκπέμπει περίπου 12% μικρότερες ποσότητες CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20%-40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα.
Σίγουρα πρόκειται για νούμερα πολύ σημαντικά, ειδικά αν μιλάμε για το περιβάλλον της πόλης. Πλεονεκτήματα όμως υπάρχουν και έναντι των πετρελαιοκινητήρων, οι οποίοι εκπέμπουν έως και 95% μεγαλύτερες ποσότητες σωματιδίων.
Φιλικότερο… στην τσέπη μας
Όμως αν το περιβαλλοντικό κίνητρο δεν συγκινεί ιδιαίτερα τον Έλληνα κάτοχο ΙΧ, υπάρχει κάτι που ενδιαφέρει πολύ την -πλέον άδεια- τσέπη του. Με την ακριβότερη αμόλυβδη στην Ε.Ε. των 27, που φτάνει πια το 1,60 € ανά λίτρο και μας κόβει την ανάσα, η μετατροπή ενός Ι.Χ. από βενζινοκίνητο σε υγραεριοκίνητο εξασφαλίζει με τα ίδια χρήματα τα διπλάσια, σχεδόν, χιλιόμετρα από όσα η βενζίνη. Η σημερινή τιμή του υγραερίου είναι στα 0,70 λεπτά το λίτρο. Για γέμισμα φιάλης 40 λίτρων θα πληρώσεις 28 ευρώ και θα κάνεις 400 χλμ.
Το κόστος της μετατροπής εξαρτάται από τον κινητήρα και τον κυβισμό του αυτοκινήτου, ξεκινάει από τα 950 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 2.700 ευρώ.
Οι μετρήσεις δείχνουν ότι με το υγραέριο έχουμε ελάχιστα αυξημένη κατανάλωση, ωστόσο η δεδομένα χαμηλότερη τιμή του φέρνει περί τα 1.500 ευρώ όφελος, αν ένα μικρομεσαίο 1600άρι αυτοκίνητο διανύει 20.000 χλμ/έτος, ή 1.100 ευρώ, αν διανύει 15.000 χλμ/έτος. Δηλαδή το κόστος μετατροπής καλύπτεται σε ένα, περίπου, χρόνο.
Ποιες αλλαγές φέρνει η μετατροπή στο ΙΧ
Μειονέκτημα της μετατροπής του αυτοκινήτου είναι ο χώρος που πιάνει η φιάλη στο πορτ μπαγκάζ. Υπάρχει όμως και δυνατότητα η δεξαμενή καυσίμου να στερεώνεται μέσα στην κοιλότητα της ρεζέρβας, πράγμα που σημαίνει ότι δε χάνει κανείς πολύτιμα λίτρα από τον χώρο αποσκευών. Όσο για τη ρεζέρβα, σ’ αυτή την περίπτωση, αντικαθίσταται από ένα κιτ επισκευής ελαστικού. Καμία άλλη αλλαγή δεν γίνεται ορατή.
Η ανακατασκευή σε υγραεριοκίνητο δεν σημαίνει πως δεν θα δουλεύει η βενζίνη, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα επιλογής του καυσίμου, μέσω ενός μπουτόν που τοποθετείται στην κονσόλα. Το ένα καύσιμο, λοιπόν, δεν αποκλείει το άλλο, κάτι που αναμφίβολα σημαίνει ευελιξία και μεγαλύτερη αυτονομία.
Πάντως με το υγραέριο γίνεται οικονομία στα λάδια και στα μπουζί, αφού δεν έχει κατάλοιπα καύσης, είναι πιο "γλυκό" στη λειτουργία του, πιο ήρεμο και έχει καλύτερη λειτουργία ο κινητήρας. Ακόμη, το υγραέριο δεν μπορεί να νοθευτεί, όπως η βενζίνη.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις του αυτοκινήτου μας θα είναι και ελαφρώς καλύτερες, αν βέβαια επιλέξουμε να εγκαταστήσουμε σύστημα 5ης γενιάς με injection, που ενσωματώνεται στον αυλό του συστήματος ψεκασμού του αυτοκινήτου και τελικά το καύσιμο φτάνει ως τα μπεκ σε υγρή μορφή, ενώ το όλο σύστημα ελέγχεται από την υπάρχουσα ηλεκτρονική μονάδα του αυτοκινήτου.
Υστερεί σε ασφάλεια έναντι της βενζίνης;
Πάντως με το υγραέριο γίνεται οικονομία στα λάδια και στα μπουζί, αφού δεν έχει κατάλοιπα καύσης, είναι πιο "γλυκό" στη λειτουργία του, πιο ήρεμο και έχει καλύτερη λειτουργία ο κινητήρας. Ακόμη, το υγραέριο δεν μπορεί να νοθευτεί, όπως η βενζίνη.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις του αυτοκινήτου μας θα είναι και ελαφρώς καλύτερες, αν βέβαια επιλέξουμε να εγκαταστήσουμε σύστημα 5ης γενιάς με injection, που ενσωματώνεται στον αυλό του συστήματος ψεκασμού του αυτοκινήτου και τελικά το καύσιμο φτάνει ως τα μπεκ σε υγρή μορφή, ενώ το όλο σύστημα ελέγχεται από την υπάρχουσα ηλεκτρονική μονάδα του αυτοκινήτου.
Υστερεί σε ασφάλεια έναντι της βενζίνης;
Σε κάθε σύστημα υγραεριοκίνησης υπάρχει βαλβίδα που διακόπτει την παροχή καυσίμου, σε περίπτωση διαρροής. Ακόμη, η πλήρωση της δεξαμενής φτάνει έως το 80%, προκειμένου να μένει ωφέλιμος χώρος, σε περίπτωση απότομης αύξησης της θερμοκρασίας.
Η εμπειρία από την ευρεία χρήση του υγραερίου παλαιότερα από τα ταξί, αλλά και από τα ήδη κυκλοφορούντα υγραεριοκίνητα οχήματα στην Ελλάδα δείχνει ότι η χρήση του υγραερίου δεν ενέχει υψηλότερο κίνδυνο.
Από πλευράς εγγυήσεων, οι εταιρείες που αναλαμβάνουν την μετατροπή δίνουν, συνήθως, ένα χρόνο εγγύηση. Από την άλλη, η επίσημη εγγύηση των νέων αυτοκινήτων βρίσκεται σε διάσταση με τη μετατροπή αυτήν και η ισχύς των εγγυήσεων για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου ουσιαστικά παύει.
Προβληματικός ο ανεφοδιασμός
Πανελλαδικά υπάρχουν γύρω στα 50 πρατήρια που διαθέτουν το εναλλακτικό καύσιμο. Στην Αττική δεν υπάρχει πρόβλημα ανεφοδιασμού, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για την επαρχία. Η λύση μπορεί να έρθει από την Πολιτεία με τα κατάλληλα κίνητρα.
Τι γίνεται έξω;
Στην Ιταλία, ένα εκατομμύριο οχήματα κινούνται με αέριο και στην Αυστραλία 500.000. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτου, ακολουθώντας την επιθυμία των καταναλωτών να χρησιμοποιήσουν το φθηνότερο καύσιμο παρουσιάζουν όλα και περισσότερα από τα μοντέλα τους με μεικτό σύστημα κίνησης υγραερίου/βενζίνης.
Σε Αυστρία και Δανία πολλά λεωφορεία κινούνται με υγραεριοκίνηση, ενώ στην Ιαπωνία το 90% των ταξί λειτουργεί με υγραέριο. Στην Γαλλία πάλι, το κράτος επιχορηγεί το 80% της εγκατάστασης.
ΠΕΝΤΕ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΣΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ
1. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται από μηχανικό που πρέπει να έχει άδεια άσκησης επαγγέλματος, με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου.
2. Μετά την εγκατάσταση, ο μηχανικός παραδίδει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η εργασία έγινε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία προδιαγραφές.
3. Ακολουθεί τεχνικός έλεγχος σε δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι η εργασία έγινε με βάση του κανόνες του Υπουργείου Μεταφορών.
4. Συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
5. Μετά τα πρώτα 1.000 χλμ. κυκλοφορίας με υγραέριο, επιβάλλεται μια επίσκεψη στον εγκαταστάτη για τον επανέλεγχο και την τελική ρύθμιση της τροφοδοσίας.
ΠΡΟΣΟΧΗ ! Βεβαιωθείτε ότι το συνεργείο που αναλαμβάνει την εγκατάσταση έχει την απαιτούμενη άδεια.
1 σχόλιο:
Ναι ναι... και μόλις βάλουμε στα αυτοκίνητα υγραέριο θα εξομοιώσουν την τιμή του με την τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου......
Δημοσίευση σχολίου