Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Ένα απαραίτητο αξεσουάρ για όλα τα σύγχρονα σπίτια !


Στις φωτογραφίες που ακολουθούν βλέπετε μια αρχιτεκτονική λεπτομέρεια που μου έκανε εντύπωση από τότε που ήμουν μικρός…

Πάντα αναρωτιόμουν σε τι χρησίμευε και ακόμα δεν έμαθα την ονομασία της…

Όλα τα παλιά αρχοντικά είχαν μια σιδερένια λάμα διαμορφωμένη έξω από την εξώπορτα !

Το αξεσουάρ το συναντούσα όταν ήμουν πιτσιρικάς στους Κυριακάτικους περιπάτους μου στο κέντρο της παλιάς Αθήνας και εξακολουθώ να το συναντώ στα εναπομείναντα παλιά σπίτια των επαρχιακών πόλεων, όπως η Καλαμάτα που βρίσκομαι αυτές τις μέρες.

Σήμερα, ρώτησα τον ιδιοκτήτη ενός παλιού αρχοντικού στην Καλαμάτα και μου είπε ότι χρησίμευε στο να καθαρίζουν οι επισκέπτες και ιδιοκτήτες τα παπούτσια τους από τις λάσπες, εκείνα τα χρόνια που η άσφαλτος και τα πλακόστρωτα πεζοδρόμια ήταν άγνωστα…

Στα επόμενα βήματα που έκανα, διαπίστωσα πως είναι απαραίτητο εξάρτημα όλων των εισόδων των σημερινών κτιρίων, των πεζοδρομίων, των πλατειών και των παιδότοπων ! ! !

Είχα πατήσει πάνω στα «σκατά» με το συμπάθιο, του σκύλου που είχε βγάλει βόλτα η νεόπλουτη ζωόφιλη της γειτονιάς…

Όποιος γνωρίζει την ονομασία του εξαρτήματος, ας κάνει τον κόπο να μας την πει στα σχόλια !









8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

τα σιδερα αυτα,χρησιμοποιουταν απ τους ιδιοκτητες των οικειων,για να δενουν τα ζωα τους,εξω απ αυτο.

Ανώνυμος είπε...

We should be painstaking and fussy in all the intelligence we give. We should be extraordinarily careful in giving guidance that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to refrain from giving advisor which we dont tag along when it damages those who woo assume us at our word.

areifatos είπε...

Αγαπητέ, χαίρομαι πάρα πολύ που η ίδια απορία βασανίζει κι εσάς, καθώς κι εγώ ψάχνω την απάντηση στο ερώτημα της ονομασίας του μεταλλικού αυτού ξελασπωτήρα, που κι εγώ βλέπω να υπάρχει δίπλα από εξώθυρες παλαιών σπιτιών..Θα συνεχίσω την υποτυπώδη ερευνά μου, πιο χαρούμενος πλέον, αφού ανήκω σε ομάδα..

areifatos είπε...

Αγαπητέ, χαίρομαι πάρα πολύ που η ίδια απορία βασανίζει κι εσάς, καθώς κι εγώ ψάχνω την απάντηση στο ερώτημα της ονομασίας του μεταλλικού αυτού ξελασπωτήρα, που κι εγώ βλέπω να υπάρχει δίπλα από εξώθυρες παλαιών σπιτιών..Θα συνεχίσω την υποτυπώδη ερευνά μου, πιο χαρούμενος πλέον, αφού ανήκω σε ομάδα..

Ανώνυμος είπε...

Ξύστρα

Ανώνυμος είπε...

Η ονομασία είναι "ποδόμακτρον" (εκ του μάκτρον = βούρτσα, σπόγγος).

knam είπε...

https://www.google.gr/search?q=%CF%80%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD&rlz=1C1GGRV_elGR751GR751&oq=%CF%80%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Πολύ σωστά ονομάζεται ποδόμακτρον. Κάντε κλικ στο παραπάνω link.

tasia είπε...

Ονομάζεται ποδόμακτρον! Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε και στο Βικιπαίδεια