Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

ΑΣΗΜΟΣΠΙΤΟ SILVER HOUSE από τον Κώστα Καββαθά!!!

 

Το καλύτερο δώρο για τις γιορτές είναι σίγουρα ένα βιβλίο και ειδικά για μένα φέτος το βιβλίο του Κώστα Καββαθά ήρθε για να αναζωπυρώσει παιδικές αναμνήσεις και προσωπικές επιλογές. Επιλογές ζωής που καταλυτικό ρόλο έπαιξαν τα Εν Λευκώ όλων αυτών των χρόνων... Κώστα Καββαθά ένα μεγάλο Ευχαριστώ για τις στέρεες βάσεις που έθεσες στη ζωή μου... Ώρα για ανάγνωση... Άλλο ένα ταξίδι ξεκινάει...

Θα ’ναι και δέκα φορές που το ένιωσα τους τελευταίους 2-3 μήνες. Δεν έδωσα σημασία πιστεύοντας πως είμαι τόσο κουρασμένος, ώστε οι παραισθήσεις είναι δικαιολογημένες. Όμως η οθόνη εμφανίζεται όλο και πιο συχνά, ακόμα κι όταν βρίσκομαι σε μποτιλιάρισμα ή σε κάποιο αεροπλάνο που με μεταφέρει στο Μιλάνο ή στη Νέα Υόρκη. Όταν «φεύγω», στο πανί εμφανίζονται εικόνες από γεγονότα. Ένα σπίτι με κήπο στο Μαρούσι, ο ήχος αυτοκινήτου που είχα δει σε αγώνα, το περίγραμμα του φίλου που χάθηκε στον χρόνο, το πρόσωπο μιας νεανικής αγάπης.

Ο Κωνσταντίνος-Ευάγγελος Καββαθάς, του Δημητρίου και της Ερασμίας, γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1939 στην Αθήνα. Πέρασε τα πρώτα παιδικά του χρόνια στις γειτονιές του Νέου Κόσμου, της Δάφνης και της Ηλιούπολης, σε μια εποχή που πρώτα η Γερμανική Κατοχή και μετέπειτα τα Δεκεμβριανά και ο Εμφύλιος έκαναν τη ζωή δύσκολη και την καθημερινότητα απίστευτα σκληρή. Ο πατέρας του, που ασκούσε το λειτούργημα του δικηγόρου, ήταν ο άνθρωπος που του ενέπνευσε πρώτος ιδανικά και αξίες, οι οποίες από τότε τον ακολουθούν. Το ενδιαφέρον του συγκέντρωσαν από νωρίς η ευρηματικότητα και τα επιτεύγματα στους τομείς της μηχανολογίας, της αεροπορίας και του διαστήματος, που τον έκαναν να ξεπερνά τον εαυτό του και να βρίσκεται πάντα μπροστά απ’ την εποχή του. Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 αποδείχθηκε καθοριστικό για το μέλλον, καθώς ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα και στους δύο αυτούς τομείς: Συμμετείχε στη γένεση και την ανάπτυξη του Αεραθλητισμού στην Ελλάδα, ενώ σπουδάζοντας στην Αγγλία γνώρισε από κοντά τους ανθρώπους και τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν στο διεθνές αγωνιστικό σκηνικό. Στο επάγγελμα του δημοσιογράφου αφιερώθηκε πλήρως από το 1966. Παράλληλα, συμμετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής (δεξιοτεχνίες, αναβάσεις, σιρκουί και ράλι), οδηγώντας Peugeot 204 αρχικά και στη συνέχεια ΝSU TT. Γρήγορα έδειξε ότι μπορούσε να κάνει το διαφορετικό στον Ειδικό Τύπο, που στη χώρα μας τότε βρισκόταν σε πρώιμη φάση και ζούσε ακόμη στην «ερασιτεχνική» του εποχή. Η εξειδίκευση και η προσήλωσή του στο χώρο της Τεχνολογίας της Αυτοκίνησης έφερε συνεργασίες με όλα σχεδόν τα περιοδικά εκείνων των χρόνων, ενώ ήταν από τους πρώτους επαγγελματίες που ξεκίνησαν συνεργασία σε θέματα αυτοκινήτου με τον ημερήσιο τύπο. Τον Φεβρουάριο του 1968 παντρεύτηκε τη Σοφία Λ. Μπλέτσα, ενώ λίγο αργότερα ανέλαβε αρχισυντάκτης στο περιοδικό Αuto Eξπρές. Το καλοκαίρι του επόμενου χρόνου περιέγραψε ζωντανά, με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη από την Ελληνική Τηλεόραση (ΕΙΡΤ) που είχε μόλις γεννηθεί, το επιτυχημένο ταξίδι του «Απόλλων 11» στη Σελήνη. Τον Οκτώβριο του 1970 εξέδωσε μαζί με τη σύζυγό του το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ. Η Εταιρία «ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΕ» δημιούργησε το δεύτερo μηνιαίο έντυπο το 1973, το ΗΧΟΣ & HiFi. Ως τα τέλη της δεκαετίας οι 4ΤΡΟΧΟΙ είχαν ξεχωρίσει αισθητά, κερδίζοντας την αγάπη και την αναγνώριση του αναγνωστικού κοινού. Το περιοδικό για τη δεύτερη μεγάλη αγάπη του, τα αεροπλάνα, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1982 με τίτλο ΠTΗΣΗ & Διάστημα. Ύστερα από δύο χρόνια έγινε μέλος της Επιτροπής «Car Of The Year», στις ψηφοφορίες της οποίας συμμετείχε συνεχώς μέχρι το 2004. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος της Αθήνας, με επικεφαλής τον αείμνηστο Αντώνη Τρίτση. Οι προτάσεις του ήταν πολυάριθμες, προκειμένου να συμβάλει στην ανάπτυξη των μέσων μαζικών μεταφορών και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη. Όλες αγνοήθηκαν. Η εκδοτική δραστηριότητα της «ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε.» παρουσιάζεται στο οπισθόφυλλο. Αργότερα και για μεγάλο σχετικά διάστημα έκανε εκπομπή για το αυτοκίνητο στο κανάλι «MEGA», για την οποία χρησιμοποιήθηκε το όνομα της πρώτης του εκδοτικής προσπάθειας («Τροχοί & Δρόμοι»). Αντίστοιχα, ο ραδιοσταθμός «Εν Λευκώ» των «ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ Α.Ε.» άρχισε να εκπέμπει για πρώτη φορά το 1998. Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στον χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό Ταχύτης, που είχε ως αντικείμενο τους αγώνες αυτοκινήτου. Εκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Écurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα. Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα Μεσημβρινή, στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας Άλφα του Κωστή Μπαστιά, το πρώτο στα χρονικά του εγχώριου Τύπου που στην ύλη του περιλάμβανε σελίδες αφιερωμένες στην αυτοκίνηση.






Δεν υπάρχουν σχόλια: