Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

Στην παραλία Γλώσσα της Μεσσηνίας, στο Βασίλειο του Φωτάρα!!!


Διαβάζοντας πριν από επτά χρόνια ένα αφιέρωμα με τίτλο To Endless Summer του Φωτάρα σε μια καλύβα της Βοϊδοκοιλιάς μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να επισκεφθώ αυτή την παραλία που είναι καλά κρυμμένη, αλλά απέχει μόλις 10 λεπτά ποδαρόδρομο από την παραλία της Βοϊδοκοιλιάς. Τελικά αυτό κατέστη εφικτό τον φετινό Αύγουστο. Δείτε τις χθεσινές φωτογραφίες και απολαύστε τη συνέντευξη του Φωτάρα από το 2013. Περιττό να σας πούμε ότι χθες πρωί-πρωί που βρεθήκαμε στο Βασίλειό του, παρότι του διαταράξαμε την ησυχία, μας υποδέχθηκε με ένα πλατύ χαμόγελο!
Δίπλα από την εντυπωσιακή παραλία της Βοϊδοκοιλιάς στη Μεσσηνία, υπάρχει η μάλλον κρυμμένη Γλώσσα. Εκεί τους περισσότερους μήνες του χρόνου εδώ και 17 χρονιά, ζει ο 62χρονος Φωτάρας. Το φασαριόζικο παρελθόν του (φυλακή, γυναίκες, ταξίδια, καντίνα) δε θυμίζει το απαλλαγμένο από σκοτούρες παρόν του. Ατελείωτες ώρες ξαπλώνει γυμνός στον αγαπημένο του βράχο και καταφέρνει κάτι που φαντάζει δύσκολο: Αδειάζει το μυαλό του και ηρεμεί πραγματικά.
-Στον Βύρωνα γεννήθηκα. Η μητέρα μου Μικρασιάτισσα και ο πατέρας μου το ίδιο. Πρόσφυγες. Σχολείο πήγα μόνο δημοτικό. 17 χρονών παντρεύτηκα, έχω 3 παιδιά, είναι τριανταπεντάρια, εγγόνια δεν έχω. Κανένα τους δεν έχει παντρευτεί.
-Όταν είσαι μερακλής, η γυναίκα αρχίζει και σε πιπιλάει για να πάρει το πάνω χέρι. Θες να ηρεμήσεις και αυτή σε μπριζώνει. Εντάξει, ήμουν άτακτος, εμείς οι άντρες είμαστε σαν τα ζώα. Πολυγαμικοί. Από την πείρα που έχω, υπάρχουν και άντρες που είναι φανταράκια αλλά γενικά οι άντρες είμαστε από ’δω και από ’κει. Η γυναίκα μου δεν το καταλάβαινε αυτό. Χωρίσαμε μετά από 13 χρόνια γάμου. Εγώ την χώρισα, γιατί δεν άντεχα την πίεση. Γύρναγα σπίτι και γκρίνιαζε.
-Είχα μια καντίνα κινητή και είχα πάει σ' όλη την Ελλάδα. Πήγαινα για να οικονομήσω, όχι για χόμπι. Στα πανηγύρια τα μεγάλα. Λάρισα, Χαλκίδα, Τρίπολη, Φλώρινα, Καστοριά. Παντού. Κάποιο καλοκαίρι την είχα βάλει στη διπλανή παραλία, την Βοϊδοκοιλιά. Ψάχνοντας ανακάλυψα αυτό το μέρος. Για να έρθεις τότε στη Γλώσσα ήταν δύσκολο. Εδώ ήταν όλο βράχια και πέτρες και μετά κάναμε το μονοπάτι, έφτιαξα τα σκαλάκια και έβαλα τις πέτρες για να καταλαβαίνει ο κόσμος σε ποια σημεία υπάρχει άργιλος στη θάλασσα και να βάζει στο σώμα του, κάνει καλό στο δέρμα, μισή ώρα πρέπει να το αφήσεις.
-Έχω κάνει φυλακή. Μ’ έβαζαν γιατί με γράφανε στα πανηγύρια επειδή δεν έπαιρνα άδεια από τον Δήμο. Γινότανε το δικαστήριο, ερήμην δικαζόμουν. Δεν πήγαινα και μετά έβγαινε ένταλμα συλλήψεως. Πέντε, έξι φορές μπήκα φυλακή, το περισσότερο για 6 μήνες. Έκανα Κορυδαλλό, Χαλκίδα... Να σου πω την αλήθεια τη φυλακή δεν τη συμπάθησα. Να κάνεις ένα αδίκημα σωστό να πας φυλακή, τώρα για αρχίδια να μπεις μέσα είναι τζάμπα. Δεν ντρέπομαι για τη φυλακή, δεν σκότωσα.
-Εδώ έρχομαι 17 χρόνια, είναι λες και έρχομαι στο σπίτι μου. Κάθομαι 7 και 8 μήνες το χρόνο. Το φθινόπωρο είναι πιο καθαρά, πιο μάγκικα. Έχει λίγο κόσμο, έχει ανεβασμένο επίπεδο. Έχω φτιάξει αυτή τη καλύβα και δεν φοβάμαι βροχές και αέρα. Και να καταστραφεί η καλύβα, την άλλη μέρα θα τη φτιάξω από την αρχή.
-Να βλέπεις την ανατολή και να βουτάς στη θάλασσα, μαγεία είναι η θάλασσα. Ηρεμία. Δεν είναι για μένα παραίτηση που μένω εδώ, επιλογή μου είναι. Δεν μπορώ να βγάλω όλο το χειμώνα εδώ αλλά κάθομαι όσο περισσότερο μπορώ... Στην Αθήνα δεν έχω υποχρεώσεις.
-Δεν έχει τόση μοναξιά εδώ. Έχω επικοινωνία με τον κόσμο, έρχονται εδώ με τις σκηνές τους ξένοι. Ολλανδία, Ιταλία, Φινλανδία... Πάντα κάποιος θα έρθει και κάτι θα πεις. Στην Αθήνα δεν νιώθω άνετα όταν πηγαίνω. Εδώ κάθομαι 6 μήνες γυμνός. Άντε τώρα φόρα στην Αθήνα μποξεράκι, κάλτσες, παπούτσια.
-Τι τρώτε;
-Μέλι, φρυγανιές, βράζω κάνα αυγό, κάνα φρούτο. Πηγαίνω στα χωριά τα κοντινά και παίρνω καμιά μπριζόλα και την ψήνω το βράδυ.
-Ψαρεύετε;
-Δεν ψαρεύω γιατί δε βλέπω καλά. Ούτε μπορώ να διαβάσω. Είχα τροχαίο με αυτοκίνητο το 1981, ήμουν μεθυσμένος και τα παλιά τζάμια, που είχαν τότε τα αυτοκίνητα μπήκαν στα μάτια μου. Δεν έβλεπα για κάνα μήνα. Έκανα 7 επεμβάσεις, ο γιατρός ήταν πατρινός, καλό παιδί, νόμιζα ότι δεν θα ξαναέβλεπα. Από το ένα μάτι δεν βλέπω καθόλου και από το άλλο λίγο. Δε με γονάτισε αυτή ιστορία. Θάρρος θέλει η ζωή. Να είσαι σαι ψύχραιμος, άμα γονατίσεις, δεν κερδίζεις τίποτα. Τρόπος υπάρχει για όλα.
-Έχω και εγώ ένα άγχος, μη νομίζεις. Με αγχώνει γιατί έρχονται εδώ και κάνουν φασαρίες, πετάνε σκουπίδια. Έχω τσακωθεί πολλές φορές για τα σκουπίδια, τις γόπες. Μα να πετάς τις γόπες στην παραλία;
-Το επίθετό σας;
-Γράψε Φωτάρας!

























































































































































































































Δεν υπάρχουν σχόλια: