Ήταν καλοκαίρι του 1978. Ακριβώς πριν 40 χρόνια. Το καλύτερο καλοκαίρι των παιδικών μου διακοπών και όχι μόνον. Με το FORD TAUNUS 15M του θείου και όλα τα ξαδέρφια μέσα έχουμε οργώσει τη Μεσσηνία. Σας διαβεβαιώ ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό οδικό της δίκτυο από τότε. Έκτοτε πολλές φορές και σε κάθε ευκαιρία που μου δινόταν επαναλάμβανα αυτές τις διαδρομές με διαφορετικά αυτοκίνητα, διαφορετικές εποχές και διαφορετικούς συνταξιδιώτες. Ποτέ δεν ήταν τόσο όμορφα και πάντα το μυαλό μου έτρεχε σ’ εκείνο το καλοκαίρι. Πολλά και ωραία τα αυτοκίνητα των τουριστών σε προορισμούς όπως η Καρδαμύλη. BMW 3.0 Si, Peugeot 604 SL, VOLVO 244 και η νεοφερμένη εκείνη τη χρονιά ALFA ROMEO GIULIETTA που παραδόξως την οδηγούσαν και πολλοί Έλληνες σε σχέση με τις ακριβοθώρητες σήμερα GIULIA και STELVIO. Κατά τ’ άλλα οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με FORD FIESTA, ALFASUD, CITROEN GS, FIAT 127, σκαραβαίους κ.α. Επιστροφή τα μεσημέρια και τα βράδια στο Αριστοδήμειο, αλλά που να καταλάβω κούραση. Είχα το κουράγιο να ξεφυλλίζω κάποια από τα τεύχη του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που είχα κουβαλήσει μαζί στις λιγοστές αποσκευές μου. Διάβαζα και ξαναδιάβαζα την παρουσίαση της GIULIETTA στο πρωτοχρονιάτικο τεύχος, ως του πρώτου Γερμανικού αυτοκινήτου από την Ιταλία… ή κάπως έτσι… και την παρουσίαση της BMW 320 και BMW 728 σε κάποιο από τα καλοκαιρινά τεύχη. Είναι αποτυπωμένη ακόμα στο μυαλό μου η φωτογραφία με την ανατολή ή το δειλινό μέσα από την 7αρα. Και δώστου να κάνω όνειρα… Και τώρα θα μου πείτε, τι σ’ έπιασε και μας τα λες αυτά έπειτα από 40 χρόνια; Ένα άρθρο στο διαδίκτυο για το ΑΒS με γύρισε ακριβώς σαράντα χρόνια πίσω. Τέτοιες μέρες το 1978 η ΜERCEDES έκανε μια επανάσταση που από τότε όλα άλλαξαν… εκτός από το οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας!
Η Mercedes Benz γιορτάζει τα 40 χρόνια από το λανσάρισμα του ABS. Πριν ακριβώς από 40 χρόνια το ABS λανσαρίστηκε από τη Mercedes και τη Bosch, αλλάζοντας τα δεδομένα ασφαλείας των αυτοκινήτων. Το πρώτο αυτοκίνητο το οποίο εφοδίαζε ήταν η Mercedes S-Class.
Το ABS παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη Mercedes και τη Bosch τον Αύγουστο του 1978 και πιο συγκεκριμένα από τις 22 έως τις 25 του μήνα. Στα τέλη της χρονιάς η S-Class της εποχής (W116) ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής το οποίο έφερε το σύστημα.
Μέχρι την εμφάνιση του ABS ένα μεγάλο πρόβλημα των αυτοκινήτων ήταν το να διατηρείται ο έλεγχος του οχήματος σε καταστάσεις απότομου φρεναρίσματος, αφού το αυτοκίνητο μπλόκαρε τους τροχούς του και κινούνταν ανεξέλεγκτο. Αυτό το πρόβλημα λύθηκε από το ABS, το οποίο ακόμη και σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (νερό, πάγο, χιόνι κ.ο.κ.) έδινε την δυνατότητα στον οδηγό να έχει τον έλεγχο του οχήματος όταν το αυτοκίνητο φρέναρε απότομα τους τροχούς του.
Η υιοθέτηση του νέου συστήματος έφερε επανάσταση στην ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων, ενώ παράλληλα άνοιξε το δρόμο για την υιοθέτηση ψηφιακών συστημάτων γενικότερα στα αυτοκίνητα.
Η Mercedes, μέσα σε μόλις 2 χρόνια από το λανσάρισμά του προσέφερε το ABS ως προαιρετική επιλογή σε όλα της τα μοντέλα, ενώ από το 1981 το υιοθέτησαν και τα επαγγελματικά της οχήματα. Από τον Οκτώβριο του 1992 όλες οι Mercedes έφεραν το ABS στο βασικό τους εξοπλισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου