Όπως βλέπετε στις κάτω φωτογραφίες, σε σχέση με τη μακέτα (επάνω φωτογραφία), σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, που θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια με καύσιμο φυσικό αέριο. Στο εργοτάξιο κατασκευής απασχολούνται μέχρι και 500 εργαζόμενοι σε περιόδους έντασης εργασίας, ενώ οι εργασίες έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ηλεκτρισμού από φυσικό αέριο στην Ελλάδα, ισχύος 811 MW σε συνθήκες αναφοράς. Το εν λόγω εργοστάσιο πρόκειται να αποτελέσει την 5η μονάδα του ΑΗΣ Μεγαλόπολης Β' και γειτνιάζει με την υφιστάμενη 4η μονάδα. Μελλοντικά, και καθώς θα εξαντλούνται τα αποθέματα λιγνίτη της περιοχής, η εγκατεστημένη ισχύς στο εργοστάσιο αυτό θα είναι σε θέση να αναπληρώσει το σύνολο της ισχύος των υφιστάμενων λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ στην περιοχή.
Να σημειωθεί επίσης πως αυτή η μονάδα βοηθά στην εξισορρόπηση του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στη Νότια Ελλάδα.
Η υπό κατασκευή μονάδα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνδυάζει υψηλό βαθμό απόδοσης με χαμηλά επίπεδα ρύπων. Ο συνδυασμός αυτός καθιστά τη μελλοντική λειτουργία της οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον - συγκριτικά με τις υπάρχουσες λιγνιτικές μονάδες αλλά και με μονάδες φυσικού αερίου αντίστοιχης τεχνολογίας).
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 500 εκ. ευρώ και το έργο εκτελείται από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε (εταιρεία του Ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ).
Η λειτουργία της μονάδας είναι προγραμματισμένη για το 2012, ωστόσο προβλέπεται καθυστέρηση λόγω και της μη διαθεσιμότητας φυσικού αερίου στην περιοχή.
Το έργο κατασκευής του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελευσίνα στη Μεγαλόπολη ανατέθηκε πρόσφατα σε ανάδοχο από τη ΔΕΣΦΑ.
Η μηχανολογική ανέγερση της μονάδας βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας – ενώ ο κύριος όγκος έργων πολιτικού μηχανικού έχει ολοκληρωθεί.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του μηχανοστασίου και των λεβήτων ανάκτησης θερμότητας, του πύργου ψύξης και των βοηθητικών κτηρίων.
Το σύνολο των κύριων μηχανών (αεριοστρόβιλοι και ατμοστρόβιλος), οι οποίες μεταφέρθηκαν από το λιμάνι της Καλαμάτας στο εργοτάξιο της Μεγαλόπολης, έχει ήδη εγκατασταθεί. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η πλειοψηφία του εξοπλισμού που εγκαθίσταται στο έργο καταφτάνει στο λιμάνι της Καλαμάτας και στη συνέχεια μεταφέρεται οδικώς στη Μεγαλόπολη.
Όπως επισημαίνεται από την κατασκευάστρια εταιρεία, το λιμάνι της Καλαμάτας επελέγη λόγω της στρατηγικής θέσης του (η απόσταση μέχρι τη Μεγαλόπολη είναι μικρότερη από άλλα λιμάνια με αντίστοιχη υποδομή). Απαιτήθηκαν πάντως συμπληρωματικά τεχνικά έργα κατά μήκος της εθνικής οδού, προκειμένου να καταστεί εφικτό το σύνολο των ειδικών οδικών μεταφορών προς Μεγαλόπολη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου