Από τις 21 έως τις 23 Απριλίου διοργανώθηκε το Targa Florio 2017, όπου σε αυτό έδωσαν το παρών πολλά θρυλικά μοντέλα της Alfa Romeo.
Η αρχή του φετινού Targa Florio έγινε το πρωί της Παρασκευής 21 Απριλίου από την κωμόπολη της Taormina και η 101η εκτέλεση του θρυλικού αγώνα ολοκληρώθηκε την Κυριακή 23 Απριλίου με την επιστροφή των ιστορικών αυτοκινήτων στο Παλέρμο, μετά από τέσσερις συναρπαστικές ημέρες.
Σε αυτές τις ημέρες, τα μοναδικά αυτοκίνητα του ιταλικού εργοστασίου διάνυσαν συνολικά 305 χιλιόμετρα, ενώ πέρασαν μέσα από το Monreale που ξεκουραζόντουσαν οι Νορμανδοί βασιλιάδες κατά τη διάρκεια των πολέμων, την Segesta που φιλοξενεί τα ερείπια της αρχαίας ελληνικής πόλης -και είναι ένας από τους πιο εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο- και μέσα από τα κατά πράσινα τοπία που παρουσιάζει το σιρκουί του Madonie με τους στενούς δρόμους του, που αποτελούν πάντα την «καρδιά» του Targa Florio.
Όσο αφορά τώρα τα θρυλικά μοντέλα της Alfa Romeo που έδωσαν το παρών στην 101η διοργάνωση του Targa Florio και έφεραν σε όλους τους φίλους του αυτοκινήτου θύμησες από το παρελθόν, αυτά -μεταξύ άλλων- ήταν και η Giulia GTA, η Giulia Sprint Speciale και η 1600 Spider «Duetto», ενώ δεν έλειψαν φυσικά και οι νεότεροι εκπρόσωποι του ιταλικού εργοστασίου, η Giulia, η 4C και η νέα Stelvio.
Αρχίζοντας από την Giulia GTA που συμμετείχε στο Targa Florio 2017, αυτή ήταν από τη συλλογή του Museo Storico της Alfa Romeo - La Macchina del Tempo στο Arese και κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα των θεατών.
Στην καμπίνα της, υπήρχαν δύο σημαντικές προσωπικότητες: ο Fabrizio Curci (επικεφαλής της Alfa Romeo στην περιοχή της EMEA) και ο Giorgio Sivocci, εγγονός του θρυλικού Ugo Sivocci που κέρδισε στο Targa Florio το 1923 στο τιμόνι της Alfa Romeo RL.
Ο Ugo Sivocci είναι επίσης ο πρώτος που υιοθέτησε το θρυλικό σύμβολο του τετράφυλλου τριφυλλιού σε αυτοκίνητο της Alfa Romeo. Ήταν ακριβώς στον αγώνα του Targa Florio το 1923 που στη μάσκα του αυτοκινήτου δέσποζε ένα λευκό πλαίσιο μέσα στο οποίο ξεχώριζε ένα πράσινο τετράφυλλο τριφύλλι.
Giulia Sprint GTA (1965)
Η Giulia Sprint GTA ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της το 1965 και αποτέλεσε τη βασίλισσα της αγωνιστικής σκηνής, αφού είχε πανομοιότυπη εμφάνιση με εκείνη των κανονικών αυτοκινήτων παραγωγής «GT», αλλά με διαφορετικό αμάξωμα.
Το ατσάλινο αμάξωμα είχε αντικατασταθεί από εξαιρετικά ελαφριά πάνελ αλουμινίου με αποτέλεσμα το βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 745 κιλά (κατά 200 κιλά λιγότερο συγκριτικά με την κανονική Sprint GT), ενώ επίσης βελτιώθηκε και ο κινητήρας twin cam χωρητικότητας 1570 κ.εκ., παρουσιάζοντας αυξημένη ισχύ στους 115 ίππους και μέγιστη ταχύτητα άνω των 185 χλμ/ώρα.
Άλλες διαφορές σε σχέση με τη Sprint GT ήταν οι απλουστευμένες λαβές, το ελαφρύτερο σήμα, το μπροστινό σύστημα εισαγωγής αέρα, οι ζάντες αλουμινίου και το ξεχωριστό εσωτερικό.
Giulia Sprint Speciale (1963)
Η Giulia Sprint Speciale ήταν ένα εξελιγμένο μοντέλο που διέθετε κινητήρα twin-cam χωρητικότητας 1.600 κ.εκ., της ομώνυμης έκδοσης της Giulietta και σχεδιάστηκε από τον Franco Scaglione για τον οίκο Bertone.
Η Giulia Sprint Speciale ήταν μια από τις ωραιότερες δημιουργίες του, όντας μακρύ και φαρδύ (μεγαλύτερο από το σεντάν), δημιουργώντας ένα εξαιρετικά χαμηλό και αεροδυναμικό κουπέ με κομψές, καμπύλες γραμμές. Η απουσία προφυλακτήρων και η μεγάλη ξεχωριστή γρίλια, της χάρισαν αμέσως το status ενός dream car, ενώ η εξελιγμένη αυτή σχεδίαση ήταν αποτέλεσμα μιας σχολαστικής έρευνας πάνω στην αεροδυναμική, χάρη στη χαμηλή μύτη και το ξεχωριστό κοφτό πίσω τμήμα.
Ο κινητήρας με τον οποίο ήταν εφοδιασμένη η Giulia Sprint Speciale ή Giulia SS εν συντομία ήταν 1570 κ.εκ., τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα, απέδιδε 113 ίππους και άγγιζε την τελική ταχύτητα των 191 χλμ./ώρα.
1600 Spider «Duetto» (1966)
Η 1600 Spider «Duetto» εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1966 και εξέπληξε τους πάντες με τον ασυνήθιστο και αντισυμβατικό σχεδιασμό της από τον Pininfarina, που ήταν αρκετά διαφορετικός από τις υπόλοιπες εκδόσεις της σειράς Giulia λόγω της χαμηλής μύτης και του πίσω μέρους σε σχήμα ουράς σουπιάς.
Τα μηχανικά της μέρη προέρχονταν από τη Giulia Sprint GT, με ενισχυμένη ισχύ στους 109 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και με το μεταξόνιο μειωμένο. Οι επιδόσεις και η οδηγική απόλαυση που προσέφερε ήταν σταθερά στην κορυφή της κατηγορίας της και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 182 χλμ/ώρα.
Άλλα χαρακτηριστικά του μοντέλου ήταν η κίνηση στους πίσω τροχούς και η ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός.
Γιατί η Alfa Romeo έχει το πιο φανατικό κοινό;
Υπάρχουν οπαδοί στην αυτοκίνηση. Κανείς όμως δεν είναι τόσο φανατικός, όσο οι Alfisti. Γιατί;
Όπως στο ποδόσφαιρο, έτσι και στο αυτοκίνητο υπάρχουν οπαδοί. Και όπως αγαπάμε μια ομάδα, έτσι αγαπάμε και μια μάρκα αυτοκινήτου. Παρακολουθούμε όλες τις εξελίξεις γύρω από αυτή, ποια νέα μοντέλα παρουσίασε, πότε τα φέρνει στην Ελλάδα, πόσο τα πουλάει... τα πάντα!
Όπως στο ποδόσφαιρο, έτσι και στο αυτοκίνητο υπάρχουν οπαδοί. Και όπως αγαπάμε μια ομάδα, έτσι αγαπάμε και μια μάρκα αυτοκινήτου. Παρακολουθούμε όλες τις εξελίξεις γύρω από αυτή, ποια νέα μοντέλα παρουσίασε, πότε τα φέρνει στην Ελλάδα, πόσο τα πουλάει... τα πάντα!
Είμαστε κανονικοί οπαδοί.
Ο οπαδός μιας μάρκας, συμβαίνει συνήθως να είναι και ιδιοκτήτης τουλάχιστον ενός μοντέλου της. Που το προσέχει, το γνωρίζει, …το ζει! Για αυτόν, η μάρκα του (και άρα το αυτοκίνητό του) είναι η καλύτερη στον κόσμο, που υπερισχύει όλων των υπολοίπων και κερδίζει στις αυτοκινητικές κόντρες της συζήτησης.
Συνήθως δε, και το επόμενό του αυτοκίνητο, είναι από αυτή τη μάρκα…
Όλες οι μάρκες έχουν λοιπόν τους δικούς τους οπαδούς. Υπάρχουν όμως και κάποιες που έχουν και τους πιο φανατικούς: Η Honda, για τους κινητήρες της και την αξιοπιστία των μοντέλων της, η BMW για την πίσω κίνηση και τα σπορ χαρακτηριστικά της, η Mercedes και η Audi για την αίγλη τους, η Toyota για το ότι «δεν σπάει-δε χαλάει».
Όμως, τους πιο φανατικούς από όλους τους έχει η Alfa Romeo: Τους περίφημους Alfisti. Που αγαπούν παθολογικά τη μάρκα, μιλούν για αυτή και τα αυτοκίνητά της σαν να είναι… ζωντανά, ενώ δεν δίνουν καμία σημασία σε… μικροπρέπειες και ανταγωνισμούς του παρελθόντος που αναφέρονται στα συχνά προβλήματα που εμφάνιζαν τα μοντέλα της.
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι ιδίως στην Ιταλία, η αγάπη για την Alfa Romeo περνάει από γενιά σε γενιά. Υπάρχουν οικογένειες που αγαπούν παθολογικά την Alfa και τη μεταφέρουν σε όλα τα μέλη τους, πάππου προς πάππου, με το εκάστοτε μοντέλο που κατέχουν να του συμπεριφέρονται σαν να είναι και ένα ισότιμο μέλος της οικογένειάς τους.
Γιατί όμως η Alfa Romeo έχει τους πιο φανατικούς οπαδούς; Λόγω της ιστορίας της και των αγωνιστικών της επιτυχιών, λόγω της σπορ οδικής συμπεριφοράς όλων των μοντέλων της (και παρά κάποιων προβλημάτων που τυχόν εμφάνιζαν), λόγω της σχεδίασής τους που δίνει το κάτι τις παραπάνω στον ιδιοκτήτη μιας Alfa Romeo και κυρίως, λόγω του συναισθήματος όλων των κατασκευών της, που δεν την κατέστησαν ποτέ ως μια mainstream μάρκα.
Ο 101ος φημισμένος αγώνας "Targa Florio" πραγματοποιήθηκε φέτος τον Απρίλιο στη Σικελία. Ο Όμιλος της Fiat Chrysler Automobiles στήριξε αυτό το σημαντικό αυτοκινητιστικό γεγονός, με την Alfa Romeo και την Abarth να αποτελούν τους Επίσημους Χορηγούς του αγώνα, επιβεβαιώνοντας την ιδιαίτερη αγάπη της FCA για τα κλασικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, επιλέχθηκαν σημαντικά μοντέλα από την κληρονομιά της FCA για να πρωταγωνιστήσουν στο Targa Florio Classic.
Μέσα από αυτή την συμμετοχή αναδεικνύονται και ενισχύονται περαιτέρω τα μοναδικά χαρακτηριστικά της κάθε μάρκας ξεχωριστά. Πρόκειται για μια κληρονομιά που αποτελείται από αυτοκίνητα και μηχανικούς, αγώνες και μηχανές, στυλ και καινοτομία. Όλα αυτά διαμόρφωσαν την τεχνολογική εξέλιξη και την ιστορία των αγώνων κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα. Η Alfa Romeo σημείωσε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στην ιστορία των αγώνων στο Targa Florio έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 10 νίκες, 3 δεύτερες θέσεις, 7 τρίτες θέσεις και 10 πιο γρήγορους γύρους. Η μάρκα επίσης διατηρεί δύο σημαντικά ρεκόρ: το ρεκόρ των συνεχόμενων νικών (6 νίκες από το 1930 έως το 1935) και την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης την ίδια χρονιά (μάλιστα σε πέντε αγώνες). Για να γιορτάσει αυτό το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν, η Alfa Romeo συμμετείχε στο Targa Florio Classic με τέσσερα εκπληκτικά αυτοκίνητο από το Ιστορικό Μουσείο της, La macchina del tempo, στο Arese. Συγκεκριμένα, στον αγώνα έκλεψαν την παράσταση οι Giulietta SZ (1960), Giulia Sprint Speciale (1963), Giulia GTA (1965) και 1600 Spider "Duetto" (1966).
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν και οι εντυπωσιακές Stelvio και Giulia, οι οποίες αποτελούν την καλύτερη έκφραση του "La meccanica delle emozioni" και ξεχωρίζουν για τις ανταγωνιστικές επιδόσεις, το σπορτίβ και το απαράμιλλο Ιταλικό στιλ. Ο 101ος φημισμένος αγώνας "Targa Florio" λαμβάνει χώρα στη Σικελία από τις 20 έως τις 23 Απριλίου. Ο Όμιλος της Fiat Chrysler Automobiles στηρίζει αυτό το σημαντικό αυτοκινητιστικό γεγονός, με τις δύο μάρκες της Alfa Romeo και Abarth να αποτελούν τους Επίσημους Χορηγούς του αγώνα, επιβεβαιώνοντας την ιδιαίτερη αγάπη της FCA για τα κλασικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, έχουν επιλεγεί σημαντικά μοντέλα από την Κληρονομιά της FCA για να πρωταγωνιστούν στο Targa Florio Classic.
Μέσα από αυτή την συμμετοχή αναδεικνύονται και ενισχύονται περαιτέρω τα μοναδικά χαρακτηριστικά της κάθε μάρκας ξεχωριστά. Πρόκειται για μια κληρονομιά που αποτελείται από αυτοκίνητα και μηχανικούς, αγώνες και μηχανές, στυλ και καινοτομία. Όλα αυτά διαμόρφωσαν την τεχνολογική εξέλιξη και την ιστορία των αγώνων κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα. Η Alfa Romeo σημείωσε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στην ιστορία των αγώνων στο Targa Florio έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 10 νίκες, 3 δεύτερες θέσεις, 7 τρίτες θέσεις και 10 πιο γρήγορους γύρους. Η μάρκα επίσης διατηρεί δύο σημαντικά ρεκόρ: το ρεκόρ των συνεχόμενων νικών (6 νίκες από το 1930 έως το 1935) και την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης την ίδια χρονιά (μάλιστα σε πέντε αγώνες). Για να γιορτάσει αυτό το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν, η Alfa Romeo συμμετέχει στο Targa Florio Classic με τέσσερα εκπληκτικά αυτοκίνητο από το Ιστορικό Μουσείο της, La macchina del tempo, στο Arese. Συγκεκριμένα, στον αγώνα θα "παρελάσουν" οι Giulietta SZ (1960), Giulia Sprint Speciale (1963), Giulia GTA (1965) και 1600 Spider "Duetto" (1966).
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα βρίσκονται και οι εντυπωσιακές Stelvio και Giulia, οι οποίες αποτελούν την καλύτερη έκφραση του "La meccanica delle emozioni" και ξεχωρίζουν για τις ανταγωνιστικές επιδόσεις, το σπορτίβ και το απαράμιλλο Ιταλικό στιλ.
Η Abarth έχει μια σειρά επιτυχιών στους αγώνες ταχύτητας Targa Florio, όπου περιλαμβάνονται οι νίκες του 1000 SP, αλλά και του 124 Rally τις τελευταίες χρονιές της διοργάνωσης.
Από την περίοδο που το Targa Florio μετατράπηκε σε rally από αγώνα ταχύτητας που ήταν αρχικά, η Abarth έχει σημειώσει αρκετές σημαντικές νίκες: δύο με το Abarth 131 Rally (το 1979 με τον Adartico Vudafieri και το 1980 με τον Mario Pasetti) και δύο το 2003 και 2004 με το Fiat Punto Super 1600 (με οδηγό τον Paolo Andreucci) ο οποίος κέρδισε και τον αγώνα του 2006 με ένα Abarth Grande Punto S2000. Το ίδιο μοντέλο πέρασε πρώτο τη γραμμή τερματισμού το 2009 με τον Luca Rossetti στο τιμόνι. Στις επιτυχίες της Abarth θα μπορούσαν να προστεθούν και οι συνολικά 9 πρώτες θέσεις που κατέκτησαν η Lancia Rally, η Lancia Delta S4 και Integrale, αυτοκίνητα τα οποία κατασκευάστηκαν από μηχανικούς της Abarth.
H Alfa Romeo Giulietta SZ στο 101ο Targa Florio
Κάτω από το καπό της Giulietta SZ που συμμετείχε στο 101ο Targa Florio βρίσκεται ένας 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με χωρητικότητα 1290 κ.εκ. που αποδίδει 100 ίππους.
Η Alfa Romeo είναι μέρος της παράδοσης του Targa Florio. Είναι μια από τις εταιρείες που έχει κατακτήσει τις περισσότερες νίκες στη μακρά ιστορία της διοργάνωσης. Η Giulietta SZ που συμμετέχει στην 101η έκδοση είναι ένα μοντέλο του 1960 (το δεύτερο της σειράς) με κοφτό τελείωμα αμαξώματος «Kamm tail» και αεροδυναμική επάρκεια. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με χωρητικότητα 1290 cc που αποδίδει 100 ίππους.
Η γέννηση της Giulietta Sprint Zagato, γνωστή ως SZ, δεν ήταν μια απλή υπόθεση. Η Alfa Romeo δεν "παρήγγειλε" απλά ένα αυτοκίνητο από την Carrozzeria στο Μιλάνο. Η ιστορία της ξεκινά μέσα από μια σειρά περίεργων γεγονότων που σχετίζονται με τον αγωνιστικό κόσμο. Το 1956 ο Dore Leto di Priolo, ένας από τους γνωστότερους Ιταλούς πιλότους της εποχής, προκάλεσε σημαντικές ζημιές στη Giulietta Sprint Veloce κατά τη διάρκεια του Mille Miglia. Όταν πήγε το αυτοκίνητο για επισκευή στον Zagato, ο Dore ζήτησε από τον Elio Zagato όχι απλά να ανακατασκευάσει το Bertone coupé, αλλά να μειώσει το βάρος του όσο το δυνατόν περισσότερο, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος. Το αποτέλεσμα ήταν μια SVZ που ζύγιζε 145 κιλά λιγότερο από την απλή Sprint Veloce, η οποία σύντομα απέδειξε τις ικανότητές της στην πίστα, Σε μόλις λίγους μήνες, δεκάδες πιλότοι παρήγγειλαν τη δική τους "τροποποιημένη" έκδοση, με αρκετά βελτιωμένη αεροδυναμική και πολύ μικρότερο βάρος, ενώ την ίδια στιγμή ο κινητήρας απέδιδε όλο και περισσότερη δύναμη από τη μικρή μονάδα των 1300 cc. Όσον αφορά στη στιλιστική εικόνα, τα αυτοκίνητα SVZ κινούνταν όλο και πιο μακριά από την αρχική Sprint Veloce του Bertone, διαμορφώνοντας σταδιακά την επόμενη SZ.
Η Alfa Romeo, σε αναγνώριση της ποιότητας της κατασκευής του Zagato, το μετέτρεψε σε βασικό μοντέλο παραγωγής, με πιο χαμηλό σασί. Μετά την επιτυχία των "τροποποιημένων" αυτοκινήτων των ιδιωτών αγοραστών, το 1959 η Carrozzeria στο Μιλάνο ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή του Sprint Zagato, με το αμάξωμα να ζυγίζει ελάχιστα πάνω από 850 κιλά. Το αυτοκίνητο που συμμετέχει στο Targa Florio είναι η επόμενη έκδοση εκείνης του 1960, που αποτελεί ιδιοκτησία του Museo Storico της Alfa Romeo.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου