Αφιερωμένο σ’ αυτούς που μας λανσάρουν εσχάτως τους Super Managers (?) των ΕΛΠΕ, από το διπλανό blog !
Γιάννης Θεοτοκάς, ο άρχοντας της πορσελάνινης κόρης του Τιτάνα !
.
Ευγενής όχι για τα προσχήματα, αλλά επειδή πάντα έτσι είναι, μας οδήγησε προς το ασανσέρ μετά τη λήξη της συνέντευξης που μας παραχώρησε. «Θέλω να ξέρεις πως δεν πιστεύω ότι έκανα εχθρούς στη διάρκεια της καριέρας μου. Μόνο ανταγωνιστές», λέει, δίνοντας το χέρι της καρδιάς με ένα ταυτόχρονο χτύπημα στην πλάτη. Και πραγματικά, η ντομπροσύνη του Χαϊδαριώτη διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Ιωνία, πόρρω απέχει από αυτό που έλεγε ο Αμερικάνος παίκτης του μπέιζμπολ Casey Stengel: «το κλειδί του μάνατζμεντ είναι να κρατάς εκείνους που σε μισούν μακριά από εκείνους που δεν έχουν αποφασίσει ακόμα». Τέτοιοι τακτικισμοί δεν αρμόζουν ούτε στον κ. Θεοτοκά, ούτε στον όμιλο Τιτάνα του οποίου είναι θυγατρική η «πορσελάνινη» βιομηχανία Ιωνία.
Δεν ήθελε μισθό κρατικού λειτουργού και από πίσω «παράγκα»
Για τους γνώστες της αγοράς, η προσωπικότητα του Γιάννη Θεοτοκά είναι από τις σπάνιες στις εγχώριες business. Είναι από τους λίγους ίσως Έλληνες μάνατζερ που αποφάσισαν στο απόγειο της καριέρας τους όχι να διεκδικήσουν το επόμενο μεγάλο «πακέτο» σε κάποια άλλη πολυεθνική (ο κ. Θεοτοκάς ήταν διευθύνων σύμβουλος στη Friesland Hellas) αλλά να δημιουργήσουν τη δική του εταιρεία. Ο κ. Θεοτοκάς ίδρυσε τη «Φιλαγροτική» -επιχείρηση στον κλάδο των τροφίμων. Και είναι από τους μετρημένους στα δάχτυλα συμπολίτες μας που αρνήθηκε τη δελεαστική πρόταση φίλου του υπουργού να αναλάβει τις τύχες μεγάλου δημόσιου οργανισμού στον τομέα των μεταφορών, με την αιτιολογία ότι «πληρώνεται μόνο αυτά που από την αρχή έχει συμφωνήσει».
Τι σήμαινε πρακτικά αυτός ο γρίφος; Ότι δεν ήθελε να περιοριστεί – όπως οι περισσότεροι κρατικοί λειτουργοί κάνουν – σε έναν χαμηλό μισθό, αλλά από πίσω να στήσει τη δική του «παράγκα». «Αφού με ξέρεις. Αντικομφορμιστής από κούνια», λέει γελώντας. Και είναι αλήθεια, πως ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Ιωνίας, είναι από τους λίγους θεωρητικούς – οπαδούς του φιλελευθερισμού και του καλώς εννοούμενου καπιταλισμού, που δεν στηρίζεται στο δημόσιο χρήμα στην Ελλάδα.
Από αυτούς που δεν αισθάνονται την ανάγκη να δώσουν μαθήματα αριστεροφροσύνης, αφού δεν του αρέσει όπως λέει και ο ίδιος η υποκρισία όσων δηλώνουν σοσιαλιστές όμως συμπεριφέρονται σαν τους χειρότερους διαχειριστές εξουσίας. «Δεν θέλω συνέταιρο ούτε στην επιτυχία, ούτε στην αποτυχία. Θέλω να έχω πλήρη την ευθύνη. Αυτό είναι ο καπιταλισμός. Αυτό θέλω να μάθουν και τα παιδιά μου» υπογραμμίζει.
Οι επαφές με τις οικογένειες Παπαλεξόπουλου – Κανελλόπουλου
Με την Ιωνία ο Γιάννης Θεοτοκάς απέκτησε επαφή λόγω της σχέσης που διατηρούσε με τον όμιλο των οικογενειών Παπαλεξόπουλου – Κανελλόπουλου. Πρόκειται για μια εταιρεία που ξεχωρίζει στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού και η οποία στα 35 χρόνια παρουσίας της κατόρθωσε να γίνει συνώνυμη της ποιότητας. Είναι μια 100% θυγατρική του ομίλου Τιτάν, μετά την εξαγορά της στα μέσα του 1990, που εξειδικεύεται στο λιανεμπόριο και την παραγωγή της πορσελάνης.
«Μέσα από ποιοτικές έρευνες που κάναμε, το σήμα μας προσωποποιείται σαν μια οικοδέσποινα που γνωρίζει τι σημαίνει φροντίδα. Που απολαμβάνει εξίσου με τους καλεσμένους της τα υλικά και πνευματικά αγαθά γύρω από το τραπέζι. Γιατί, μη γελιόμαστε. Στο τραπέζι παίζονται τα πάντα. Οι φιλίες, οι κουμπαριές, οι συζητήσεις ουσίας. Άρα η Ιωνία κάνει τέχνη γύρω από αυτό το …ιερό ελληνικό πεδίο» τονίζει ο κ. Θεοτοκάς.
Ο Φασιανός και ο Χατζηκυριακός Γκίκας «σχεδιάζουν»
Στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή κι εμπορία, κομψοτεχνημάτων. Για το λόγο αυτό, στο παρελθόν χρησιμοποίησε ως σχεδιαστές τους γνωστούς καλλιτέχνες Χατζηκυριάκο Γκίκα και Φασιανό, ενώ και η επόμενη διαφημιστική της καμπάνια θα έχει αναφορές στους μεγάλους Έλληνες ποιητές. «Δεν μπορείς να πουλήσεις ένα τέτοιο προϊόν με μια μαζική προσέγγιση. Σε αυτό είναι πολύ καλοί όλοι μας οι πολυεθνικοί ανταγωνιστές. Εμείς πρέπει να δώσουμε ένα άλλο στίγμα. Πιο ελληνοκεντρικό, όχι όμως και με στοιχεία εσωστρέφειας» λέει ο διευθύνων την Ιωνία.
Η Ιωνία όμως έχει και άλλες πρωτοτυπίες. Είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που έχει εσωτερικό τμήμα σχεδιασμού των προϊόντων της ενώ πρόσφατα, χάρη στην παρέμβαση του κ. Θεοτοκά, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία των ερευνητικών εταιρειών για να δει το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα αντικείμενα του οικιακού εξοπλισμού.
Αυτή τη στιγμή η φίρμα Ιωνία κατέχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα (95%), τη στιγμή που ο ανταγωνισμός της – κυρίως ο πολυεθνικός – εντείνεται λόγω της παρουσίας της ZARA και της ΙΚΕΑ. «Η δική μας στόχευση είναι διαφορετική. Δεν θέλουμε να πάμε σε μια μαζική λογική, αλλά σε μια προοπτική πιο μπουτίκ. Εξάλλου η πορσελάνη ως είδος, προσφέρεται για κάτι τέτοιο» αναφέρει ο κ. Θεοτοκάς.
Σήμερα η Ιωνία έχει εμπλουτίσει την γκάμα της, προσφέροντας εκτός από την πορσελάνη και άλλες κατηγορίες προϊόντων. Επιλέγει και υπογράφει ποτήρια, μαχαιροπίρουνα, αξεσουάρ τραπεζιού, εμπλουτίζοντας το τραπέζι με αντικείμενα εφάμιλλης αξίας και αισθητικής. Διακοσμητικά αντικείμενα αλλά και σκεύη κουζίνας συμπληρώνουν την ποικιλία των προϊόντων και προσφέρουν μια συνολική πρόταση για τον εξοπλισμό του σπιτιού.
Η «Πολίτικη Κουζίνα» και το deal με την Yalco
Ο κ. Θεοτοκάς, γνωρίζοντας ότι η Ιωνία διεκδικεί μερίδιο σε μια συνολική αγορά 260 εκατ. ευρώ, αποφάσισε να αναδιοργανώσει την εταιρεία και να της δώσει νέα πνοή. «Κόψαμε τα καταστήματα που δεν μας έκαναν, δημιουργήσαμε καινούργια, αυτή τη στιγμή διαθέτουμε δίκτυο 20 μαγαζιών με 10 franchise και το κυριότερο, οικοδομούμε τη φυσιογνωμία μας. Σε καιρούς κρίσης, κατορθώσαμε να μαζέψουμε τα κόστη με συμφωνίες όπως για τη συνεργασία με την Yalco σε κάποιες αντιπροσωπείες και πλέον προχωράμε μπροστά» λέει.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ελάχιστους μήνες μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ της εισηγμένης εταιρείας Yalco Κωνσταντίνου με την Ιωνία ΑΒΕΕ, του ομίλου Τιτάνα, για την εξαγορά της δεύτερης από την πρώτη, οι δύο πλευρές κατέληξαν τελικώς σε συμφωνία για τη μερική συνεργασία τους.
Ειδικότερα, η συμφωνία που ανακοινώθηκε, αφορούσε την αποκλειστική διανομή προϊόντων πορσελάνης «Ιωνία» επαγγελματικού τομέα (ξενοδοχεία - εστιατόρια) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, από την εισηγμένη. Βάσει της συμφωνίας, η οποία τέθηκε σε ισχύ από τον Φεβρουάριο, τα προϊόντα της «Ιωνία» θα διατίθενται μέσω του δικτύου της Yalco, όπου αυτή δραστηριοποιείται, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εκτιμάται ότι η προσθήκη των προϊόντων επαγγελματικής πορσελάνης της «Ιωνία» θα προσδώσει αύξηση κύκλου εργασιών, της τάξης του 30% στον επαγγελματικό κλάδο της Yalco, ενώ περαιτέρω συνέργιες αναμένεται να υπάρξουν τόσο από τον τομέα εξαγωγών, όσο και από την εκμετάλλευση του δικτύου των θυγατρικών της Yalco στη Ρουμανία και την Ουγγαρία.
Στο πλαίσιο αυτής της αναδιοργάνωσης εντάχθηκαν και τα πρόσφατα εγκαίνια του νέου καταστήματος της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Παύλου Μελά 15. Στην τελετή παραβρέθηκε μεταξύ άλλων και ο σκηνοθέτης της ταινίας “Πολίτικη Κουζίνα”, κ. Τάσος Μπουλμέτης, ο οποίος θα επιμεληθεί την νέα καμπάνια της Ιωνία. Μια καμπάνια που θα τρέξει από το 2010 γεμάτη ελληνικά χρώματα.
«Κρίση, μια καταπληκτική ευκαιρία» για αλλαγή
Ο Γιάννης Θεοτοκάς φαίνεται να θεωρεί την κρίση ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αλλαγή πλεύσης. «Όσο δυναμώνει ο ανταγωνισμός μας, τόσο εμείς θα πρέπει να αλλάζουμε. Δεν μπορούμε να μη βλέπουμε μπροστά και να μένουμε κολλημένοι σε παραδοσιακά σχήματα. Αυτή η κινητικότητα μόνο θετικές εξελίξεις θα φέρει για την Ιωνία. Όμως και συνολικά η οικονομία ποτέ δεν θα είναι η ίδια με ό,τι μέχρι σήμερα γνωρίζαμε. Καιρός είναι κάποιοι να πάνε στα σπίτια τους. Να σταματήσουν να θεωρούν το κράτος μόνιμη σανίδα σωτηρίας. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ο καθένας χρεώνει την αποτυχία του στο Δημόσιο. Κάποτε θα πρέπει να δούμε κατάφατσα την πραγματικότητα. Να καταλάβουμε, προτού να είναι αργά, πως η περίοδος που η Ε.Ε. μας συγχωρούσε – χρηματοδοτούσε κάθε λάθος, τελείωσε. Οι ξένοι, είτε το θέλουμε, είτε όχι, μας πήρανε χαμπάρι» τονίζει.
Οι αγροτο-πονηροί με τις ελληναριές τους
Πιστεύει δε σε μια αλλαγή συνειδήσεων εκ βάθρων στη χώρα μας. «Θα πω ένα απλό παράδειγμα. Όταν είχα προσπαθήσει να φέρω στην Ελλάδα το ολλανδικό συνεταιριστικό παράδειγμα της Friesland στα τρόφιμα, κλήθηκα να μιλήσω σε ένα συνέδριο στην επαρχία. Θυμάμαι λοιπόν ότι για ένα τέτοιο μείζον θέμα, παρουσία σειράς ειδικών, ακόμα και του αρμόδιου υπουργού της κυβέρνησης, ο δήμαρχος της περιοχής αναγκάστηκε για να μαζέψει τον κόσμο να τρέχει την τελευταία στιγμή στα καφενεία. Όταν λοιπόν οι διάφοροι αγροτο-πονηροί άρχισαν τις ελληναριές τους, αποφάσισα να μιλήσω εκτός κειμένου. Αυτό λοιπόν που τους είπα ήταν πως δεν μπορούν διαρκώς να κουνάνε το δάχτυλο, να διεκδικούν και να μην κοιτάζουν τη δική τους ευθύνη. Όταν οι ίδιοι είναι αδιάφοροι και ασυνεπείς, δεν τους φταίει λοιπόν μόνο το κακό Κράτος. Τι θέλω να πω με τα παραπάνω; Μα πως η μεγάλη αλλαγή θα έλθει από όλους εμάς. Ο καθένας να πάρει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί. Αν κλέβεις με τους ημιυπαίθριους, μη ζητάς τα ρέστα γιατί θα κλέψει ένας υπουργός. Αν κλέβεις στην Εφορία, να μην αναζητάς αλλού ενόχους. Έχεις βάλει κι εσύ το λιθαράκι σου στην κακή συνολικά τύχη της χώρας» δηλώνει.
Δεν ήθελε μισθό κρατικού λειτουργού και από πίσω «παράγκα»
Για τους γνώστες της αγοράς, η προσωπικότητα του Γιάννη Θεοτοκά είναι από τις σπάνιες στις εγχώριες business. Είναι από τους λίγους ίσως Έλληνες μάνατζερ που αποφάσισαν στο απόγειο της καριέρας τους όχι να διεκδικήσουν το επόμενο μεγάλο «πακέτο» σε κάποια άλλη πολυεθνική (ο κ. Θεοτοκάς ήταν διευθύνων σύμβουλος στη Friesland Hellas) αλλά να δημιουργήσουν τη δική του εταιρεία. Ο κ. Θεοτοκάς ίδρυσε τη «Φιλαγροτική» -επιχείρηση στον κλάδο των τροφίμων. Και είναι από τους μετρημένους στα δάχτυλα συμπολίτες μας που αρνήθηκε τη δελεαστική πρόταση φίλου του υπουργού να αναλάβει τις τύχες μεγάλου δημόσιου οργανισμού στον τομέα των μεταφορών, με την αιτιολογία ότι «πληρώνεται μόνο αυτά που από την αρχή έχει συμφωνήσει».
Τι σήμαινε πρακτικά αυτός ο γρίφος; Ότι δεν ήθελε να περιοριστεί – όπως οι περισσότεροι κρατικοί λειτουργοί κάνουν – σε έναν χαμηλό μισθό, αλλά από πίσω να στήσει τη δική του «παράγκα». «Αφού με ξέρεις. Αντικομφορμιστής από κούνια», λέει γελώντας. Και είναι αλήθεια, πως ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Ιωνίας, είναι από τους λίγους θεωρητικούς – οπαδούς του φιλελευθερισμού και του καλώς εννοούμενου καπιταλισμού, που δεν στηρίζεται στο δημόσιο χρήμα στην Ελλάδα.
Από αυτούς που δεν αισθάνονται την ανάγκη να δώσουν μαθήματα αριστεροφροσύνης, αφού δεν του αρέσει όπως λέει και ο ίδιος η υποκρισία όσων δηλώνουν σοσιαλιστές όμως συμπεριφέρονται σαν τους χειρότερους διαχειριστές εξουσίας. «Δεν θέλω συνέταιρο ούτε στην επιτυχία, ούτε στην αποτυχία. Θέλω να έχω πλήρη την ευθύνη. Αυτό είναι ο καπιταλισμός. Αυτό θέλω να μάθουν και τα παιδιά μου» υπογραμμίζει.
Οι επαφές με τις οικογένειες Παπαλεξόπουλου – Κανελλόπουλου
Με την Ιωνία ο Γιάννης Θεοτοκάς απέκτησε επαφή λόγω της σχέσης που διατηρούσε με τον όμιλο των οικογενειών Παπαλεξόπουλου – Κανελλόπουλου. Πρόκειται για μια εταιρεία που ξεχωρίζει στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού και η οποία στα 35 χρόνια παρουσίας της κατόρθωσε να γίνει συνώνυμη της ποιότητας. Είναι μια 100% θυγατρική του ομίλου Τιτάν, μετά την εξαγορά της στα μέσα του 1990, που εξειδικεύεται στο λιανεμπόριο και την παραγωγή της πορσελάνης.
«Μέσα από ποιοτικές έρευνες που κάναμε, το σήμα μας προσωποποιείται σαν μια οικοδέσποινα που γνωρίζει τι σημαίνει φροντίδα. Που απολαμβάνει εξίσου με τους καλεσμένους της τα υλικά και πνευματικά αγαθά γύρω από το τραπέζι. Γιατί, μη γελιόμαστε. Στο τραπέζι παίζονται τα πάντα. Οι φιλίες, οι κουμπαριές, οι συζητήσεις ουσίας. Άρα η Ιωνία κάνει τέχνη γύρω από αυτό το …ιερό ελληνικό πεδίο» τονίζει ο κ. Θεοτοκάς.
Ο Φασιανός και ο Χατζηκυριακός Γκίκας «σχεδιάζουν»
Στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή κι εμπορία, κομψοτεχνημάτων. Για το λόγο αυτό, στο παρελθόν χρησιμοποίησε ως σχεδιαστές τους γνωστούς καλλιτέχνες Χατζηκυριάκο Γκίκα και Φασιανό, ενώ και η επόμενη διαφημιστική της καμπάνια θα έχει αναφορές στους μεγάλους Έλληνες ποιητές. «Δεν μπορείς να πουλήσεις ένα τέτοιο προϊόν με μια μαζική προσέγγιση. Σε αυτό είναι πολύ καλοί όλοι μας οι πολυεθνικοί ανταγωνιστές. Εμείς πρέπει να δώσουμε ένα άλλο στίγμα. Πιο ελληνοκεντρικό, όχι όμως και με στοιχεία εσωστρέφειας» λέει ο διευθύνων την Ιωνία.
Η Ιωνία όμως έχει και άλλες πρωτοτυπίες. Είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που έχει εσωτερικό τμήμα σχεδιασμού των προϊόντων της ενώ πρόσφατα, χάρη στην παρέμβαση του κ. Θεοτοκά, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία των ερευνητικών εταιρειών για να δει το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα αντικείμενα του οικιακού εξοπλισμού.
Αυτή τη στιγμή η φίρμα Ιωνία κατέχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα (95%), τη στιγμή που ο ανταγωνισμός της – κυρίως ο πολυεθνικός – εντείνεται λόγω της παρουσίας της ZARA και της ΙΚΕΑ. «Η δική μας στόχευση είναι διαφορετική. Δεν θέλουμε να πάμε σε μια μαζική λογική, αλλά σε μια προοπτική πιο μπουτίκ. Εξάλλου η πορσελάνη ως είδος, προσφέρεται για κάτι τέτοιο» αναφέρει ο κ. Θεοτοκάς.
Σήμερα η Ιωνία έχει εμπλουτίσει την γκάμα της, προσφέροντας εκτός από την πορσελάνη και άλλες κατηγορίες προϊόντων. Επιλέγει και υπογράφει ποτήρια, μαχαιροπίρουνα, αξεσουάρ τραπεζιού, εμπλουτίζοντας το τραπέζι με αντικείμενα εφάμιλλης αξίας και αισθητικής. Διακοσμητικά αντικείμενα αλλά και σκεύη κουζίνας συμπληρώνουν την ποικιλία των προϊόντων και προσφέρουν μια συνολική πρόταση για τον εξοπλισμό του σπιτιού.
Η «Πολίτικη Κουζίνα» και το deal με την Yalco
Ο κ. Θεοτοκάς, γνωρίζοντας ότι η Ιωνία διεκδικεί μερίδιο σε μια συνολική αγορά 260 εκατ. ευρώ, αποφάσισε να αναδιοργανώσει την εταιρεία και να της δώσει νέα πνοή. «Κόψαμε τα καταστήματα που δεν μας έκαναν, δημιουργήσαμε καινούργια, αυτή τη στιγμή διαθέτουμε δίκτυο 20 μαγαζιών με 10 franchise και το κυριότερο, οικοδομούμε τη φυσιογνωμία μας. Σε καιρούς κρίσης, κατορθώσαμε να μαζέψουμε τα κόστη με συμφωνίες όπως για τη συνεργασία με την Yalco σε κάποιες αντιπροσωπείες και πλέον προχωράμε μπροστά» λέει.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ελάχιστους μήνες μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ της εισηγμένης εταιρείας Yalco Κωνσταντίνου με την Ιωνία ΑΒΕΕ, του ομίλου Τιτάνα, για την εξαγορά της δεύτερης από την πρώτη, οι δύο πλευρές κατέληξαν τελικώς σε συμφωνία για τη μερική συνεργασία τους.
Ειδικότερα, η συμφωνία που ανακοινώθηκε, αφορούσε την αποκλειστική διανομή προϊόντων πορσελάνης «Ιωνία» επαγγελματικού τομέα (ξενοδοχεία - εστιατόρια) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, από την εισηγμένη. Βάσει της συμφωνίας, η οποία τέθηκε σε ισχύ από τον Φεβρουάριο, τα προϊόντα της «Ιωνία» θα διατίθενται μέσω του δικτύου της Yalco, όπου αυτή δραστηριοποιείται, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εκτιμάται ότι η προσθήκη των προϊόντων επαγγελματικής πορσελάνης της «Ιωνία» θα προσδώσει αύξηση κύκλου εργασιών, της τάξης του 30% στον επαγγελματικό κλάδο της Yalco, ενώ περαιτέρω συνέργιες αναμένεται να υπάρξουν τόσο από τον τομέα εξαγωγών, όσο και από την εκμετάλλευση του δικτύου των θυγατρικών της Yalco στη Ρουμανία και την Ουγγαρία.
Στο πλαίσιο αυτής της αναδιοργάνωσης εντάχθηκαν και τα πρόσφατα εγκαίνια του νέου καταστήματος της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Παύλου Μελά 15. Στην τελετή παραβρέθηκε μεταξύ άλλων και ο σκηνοθέτης της ταινίας “Πολίτικη Κουζίνα”, κ. Τάσος Μπουλμέτης, ο οποίος θα επιμεληθεί την νέα καμπάνια της Ιωνία. Μια καμπάνια που θα τρέξει από το 2010 γεμάτη ελληνικά χρώματα.
«Κρίση, μια καταπληκτική ευκαιρία» για αλλαγή
Ο Γιάννης Θεοτοκάς φαίνεται να θεωρεί την κρίση ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αλλαγή πλεύσης. «Όσο δυναμώνει ο ανταγωνισμός μας, τόσο εμείς θα πρέπει να αλλάζουμε. Δεν μπορούμε να μη βλέπουμε μπροστά και να μένουμε κολλημένοι σε παραδοσιακά σχήματα. Αυτή η κινητικότητα μόνο θετικές εξελίξεις θα φέρει για την Ιωνία. Όμως και συνολικά η οικονομία ποτέ δεν θα είναι η ίδια με ό,τι μέχρι σήμερα γνωρίζαμε. Καιρός είναι κάποιοι να πάνε στα σπίτια τους. Να σταματήσουν να θεωρούν το κράτος μόνιμη σανίδα σωτηρίας. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ο καθένας χρεώνει την αποτυχία του στο Δημόσιο. Κάποτε θα πρέπει να δούμε κατάφατσα την πραγματικότητα. Να καταλάβουμε, προτού να είναι αργά, πως η περίοδος που η Ε.Ε. μας συγχωρούσε – χρηματοδοτούσε κάθε λάθος, τελείωσε. Οι ξένοι, είτε το θέλουμε, είτε όχι, μας πήρανε χαμπάρι» τονίζει.
Οι αγροτο-πονηροί με τις ελληναριές τους
Πιστεύει δε σε μια αλλαγή συνειδήσεων εκ βάθρων στη χώρα μας. «Θα πω ένα απλό παράδειγμα. Όταν είχα προσπαθήσει να φέρω στην Ελλάδα το ολλανδικό συνεταιριστικό παράδειγμα της Friesland στα τρόφιμα, κλήθηκα να μιλήσω σε ένα συνέδριο στην επαρχία. Θυμάμαι λοιπόν ότι για ένα τέτοιο μείζον θέμα, παρουσία σειράς ειδικών, ακόμα και του αρμόδιου υπουργού της κυβέρνησης, ο δήμαρχος της περιοχής αναγκάστηκε για να μαζέψει τον κόσμο να τρέχει την τελευταία στιγμή στα καφενεία. Όταν λοιπόν οι διάφοροι αγροτο-πονηροί άρχισαν τις ελληναριές τους, αποφάσισα να μιλήσω εκτός κειμένου. Αυτό λοιπόν που τους είπα ήταν πως δεν μπορούν διαρκώς να κουνάνε το δάχτυλο, να διεκδικούν και να μην κοιτάζουν τη δική τους ευθύνη. Όταν οι ίδιοι είναι αδιάφοροι και ασυνεπείς, δεν τους φταίει λοιπόν μόνο το κακό Κράτος. Τι θέλω να πω με τα παραπάνω; Μα πως η μεγάλη αλλαγή θα έλθει από όλους εμάς. Ο καθένας να πάρει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί. Αν κλέβεις με τους ημιυπαίθριους, μη ζητάς τα ρέστα γιατί θα κλέψει ένας υπουργός. Αν κλέβεις στην Εφορία, να μην αναζητάς αλλού ενόχους. Έχεις βάλει κι εσύ το λιθαράκι σου στην κακή συνολικά τύχη της χώρας» δηλώνει.
.
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
9 Αυγούστου 2009
του Δημήτρη Μαρκόπουλου
9 Αυγούστου 2009
του Δημήτρη Μαρκόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου