Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2015

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ... Κάποια στιγμή ξυπνάνε (;) και τα βόδια του ελληνικού δημοσίου!!!


Κάποια στιγμή ξυπνάνε (;) και τα βόδια του ελληνικού δημοσίου. Το φωνάζουμε από αυτό το blog εδώ και χρόνια για τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Διαβάστε την παλιά ανάρτηση που αναδημοσιεύουμε σήμερα και βγάλτε τα συμπεράσματά σας. Τώρα, που οι ιδιοκτήτες εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων κατέθεσαν τις πινακίδες τους στην εφορία και τα ακινητοποίησαν... Τώρα, που τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου έπεσαν στα τάρταρα... Τώρα, που απαξιώθηκαν περιουσίες... Τώρα, το υπουργείο οικονομικών σκέφτεται να κάνει πράξη αυτό που είχαμε προτείνει στη διαδικτυακή δημόσια διαβούλευση του Γ.Α. Παπανδρέου... Τώρα, που η κυβέρνησή του ΓΑΠ και όσες την ακολούθησαν αποτελούν κακή ανάμνηση... Ας θυμηθούμε τι προτείναμε τότε για τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων:

Κύριε πρόεδρε,
Με δεδομένη την έστω και καθυστερημένη δήλωσή σας περί του άδικου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και εάν η συγκέντρωση χρημάτων από τους πολίτες δεν είναι το μόνο που σας ενδιαφέρει, καταθέτω την άποψη μου.
Σκεφθείτε πως είναι παράλογο να πληρώνει ο κάτοχος ενός Hyundai 2000 κυβικών, τα ίδια τέλη με τον κάτοχο μιας Masserati επίσης 2000 κυβικών.
Οπότε τα κυβικά εκατοστά δεν μπορεί να είναι κριτήριο.
Επίσης, είναι παράλογο ο κάτοχος ενός Seat 1.4 με ιπποδύναμη 180 DIN να πληρώνει τα ίδια τέλη με μια Mercedes 1.8 και ιπποδύναμη 184 DIN ή με μια BMW 2.0 και ιπποδύναμη 170 DIN.
Οπότε και η ιπποδύναμη των αυτοκινήτων δεν μπορεί να είναι κριτήριο.
Ίσως να είναι κριτήριο η αρχική τιμή αγοράς του αυτοκινήτου συνυπολογίζοντας όμως την πραγματική αξία ενός αυτοκινήτου συν την επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης (άλλος ένας ελληνικός παραλογισμός).
Τώρα, όσο ένα αυτοκίνητο παλιώνει του μειώνουμε τα τέλη, αλλά επειδή παλιώνοντας ρυπαίνει του τα αυξάνουμε, οπότε είμαστε πάτσι και όσο το αυτοκίνητο κυκλοφορεί πληρώνει τα ίδια αρχικά του τέλη.
Μια άλλη αδικία του συστήματος είναι η εξής:
Μιλάμε για τέλη «κυκλοφορίας» και όχι τέλη «κατοχής», οπότε είναι άδικο ο Αθηναίος που κυκλοφορεί τις μισές μέρες το χρόνο λόγω μονών - ζυγών, να πληρώνει τέλη «κυκλοφορίας» για όλο το χρόνο.
Η άποψή μου για να γλυτώσουμε από τις αέναες συζητήσεις, να αποφύγουμε τις στρεβλώσεις και τους παραλογισμούς και να καταστούμε δικαιότεροι είναι η εξής:
Καταργούμε τα τέλη κυκλοφορίας, τα σήματα, τις δαπάνες, τις ουρές, τους ελέγχους και βάζουμε ένα τέλος κυκλοφορίας στην τιμή των καυσίμων, το οποίο εισπράττεται εύκολα και άμεσα.
Όποιος κυκλοφορεί πολύ, καταναλώνει περισσότερα καύσιμα και πληρώνει περισσότερα ενσωματωμένα στην τιμή των καυσίμων τέλη.
Όποιος έχει πολλά άλογα ή κυβικά, καταναλώνει περισσότερα καύσιμα και πληρώνει περισσότερα ενσωματωμένα στην τιμή των καυσίμων τέλη.
Ένα παλαιότερο ή ασυντήρητο αυτοκίνητο, καταναλώνει περισσότερα καύσιμα και πληρώνει περισσότερα ενσωματωμένα στην τιμή των καυσίμων τέλη.
Όποιος χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή έχει σύγχρονο οικολογικό αυτοκίνητο που καταναλώνει λιγότερα καύσιμα, πληρώνει και λιγότερα ενσωματωμένα στην τιμή των καυσίμων τέλη.

Νομίζω πως είναι απλό, δικαιότερο και καθόλου γραφειοκρατικό!


Δεν υπάρχουν σχόλια: