Πιτσιρικάς ήμουν συνεπαρμένος από το ξύλινο τριάκτινο τιμόνι, τον μαγικό λεβιέ, τη λοξή εξάτμιση και τον θορυβώδη κινητήρα!!!
Διακριτική έως και άχρωμη παρά τη γραφίδα του Bertone, η 1750 συγκαταλέγεται στις χαρακτηριστικές Alfa Romeo με ταμπεραμέντο και επιδόσεις. Όταν η αγωνία της 2600 πήρε τέλος με την κατάργησή της από τους καταλόγους, η Alfa Romeo άρχισε να ψάχνει διακαώς για έναν αντικαταστάτη στην κορφή της γκάμας της.
Με το χρόνο να πιέζει, ούτε λόγος για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Kάτω από την καθοδήγηση του Orazio Satta, οι μηχανικοί της Alfa εξέλιξαν ένα μοντέλο που προερχόταν από την μπερλίνα Giulia, αλλά πιο μεγάλο και πιο άνετο. Για να περάσουν δε στην επόμενη κατηγορία, το 4κύλινδρο μοτέρ των 1.600 κυβικών ανέβηκε στα 1.800, κερδίζοντας ταυτόχρονα 20 άλογα και καλύτερη ελαστικότητα χάρη στο καλά κλιμακωμένο 5άρι σασμάν. H καινούργια μπερλίνα της Alfa Romeo μπορεί να επιτάχυνε πολύ δυνατά, ήταν όμως περισσότερο γρήγορη παρά σπορ. Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανάρτηση που ρυθμίστηκε έτσι ώστε να προσφέρει περισσότερη άνεση. Το 1971 έκανε την εμφάνισή της βελτιωμένη σε όλα τα σημεία, με περισσότερη πολυτέλεια και εξαιρετικές επιδόσεις, η Alfa Romeo 2000 Berlina που έμεινε στο προσκήνιο έως το 1977 για να παραδώσει τη σκυτάλη στην Alfetta 2000.
Μια Giulia με καλύτερους τρόπους
Η άκαμπτη δομή της Giulia προφυλάχθηκε να μείνει τέτοια, αλλά τα άκρα της μάκρυναν για να δημιουργήσουν μεγαλύτερο χώρο, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Με προσεγμένο παρουσιαστικό και καλή ηχομόνωση, η 1750 απέπνεε μέσα έξω την κομψότητα των γραμμών της δια χειρός Bertone. Πιο μοντέρνα και πιο αρμονική από την Giulia, η ρευστή σιλουέτα της 1750, παρά τον απόλυτο κλασικισμό της, σώθηκε από την ανωνυμία χάρη στη μάσκα με τα τέσσερα φανάρια.
Το ταμπλό ήταν πολύ "Alfa" με κυκλικά όργανα, όμορφη κεντρική κονσόλα με όργανα στραμμένα στον οδηγό και τριάκτινο τιμόνι. Στην καμπίνα τέσσερις ενήλικοι χωρούσαν χωρίς παραχωρήσεις, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε στη στενάχωρη καμπίνα της Giulia. Η ονομασία "1750" επιλέχτηκε ως αναφορά στο θρυλικό μοντέλο που καθιέρωσε τη φήμη της Alfa στη δεκαετία του ’30.
Η 1750 κατάφερε να ξεχαστούν οι λάθος επιλογές στην κορυφή της γκάμας της Alfa Romeo. Το κοινό την υποδέχτηκε θερμά, 30.000 αγοράστηκαν τον πρώτο χρόνο, διαγράφοντας πετυχημένη πορεία στην Ιταλία, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη που ανταγωνίστηκε μέχρι και τις BMW.
Η 1750 με μια ματιά
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.779 cc
Ισχύς: 118 PS
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Παραγωγή: 101.880 αυτοκίνητα (1968 - 1972) και συνολικά 191.972 έως το 1977
Η Alfa Romeo 1750 Berlina του 1971 που βλέπετε στις φωτογραφίες οδεύει σε δημοπρασία στο Παρίσι. Αναρωτιέμαι τι μπορεί να επιφυλάσσει η Alfa Romeo στο άμεσο μέλλον στους πιστούς της που ζουν με τις ιστορίες του ένδοξου αυτοκινητιστικού παρελθόντος της...
Η Alfa Romeo 1750 Berlina του 1971 που βλέπετε στις φωτογραφίες οδεύει σε δημοπρασία στο Παρίσι. Αναρωτιέμαι τι μπορεί να επιφυλάσσει η Alfa Romeo στο άμεσο μέλλον στους πιστούς της που ζουν με τις ιστορίες του ένδοξου αυτοκινητιστικού παρελθόντος της...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου