Τέλη δεκαετίας του ’60 και αρχές της δεκαετίας του ’70 χαραγμένες στην μνήμη μου οι ατέλειωτες πλαγιολισθήσεις των νέων της εποχής που επιδείκνυαν τις ικανότητές τους στους άδειους από αυτοκίνητα δρόμους της πόλης μας. Πασαρέλα των ονείρων μου η Βασιλέως Κωνσταντίνου στο Χαϊδάρι!
Alfa 1750, Giulietta, Giulia και Junior, BMW 2002 ti, NSU TT, Ford Capri… και άλλα πολλά αξέχαστα και πάντα αγαπημένα.
Η μυρωδιά των καμένων λιπαντικών και των ελαστικών είναι ακόμα στην μύτη μου, το ουρλιαχτό των κινητήρων στα αυτιά μου, η κόκκινη Junior στα μάτια μου… εικόνες, που δεν σβήνουν ποτέ από το μυαλό μου όσα χρόνια κι αν έχουν περάσει.
Τα αυτοκίνητα τότε λίγα, οι ώρες που τα χάζευα στις φτωχογειτονιές της πόλης μας ατέλειωτες, όπως και τα όνειρα που έκανα, για την κόκκινη Junior, την μπλε Giulia, το λαδί Capri, την Fulvia HF.
Ασπρόμαυρη ταινία στο μυαλό μου οι αγώνες ταχύτητας στο Τατόι, στην Ρόδο και στην Κέρκυρα. Αγάπησα την Πάρνηθα από τις αναβάσεις της, αγάπησα κάθε γωνιά της Ελλάδας από το rally Acropolis.
Όμως τα χρόνια περνούσαν, τα αυτοκίνητα πλήθαιναν, αλλά ταυτόχρονα οι αγώνες ταχύτητας έγιναν παρελθόν διότι οι υποδομές αυτής της χώρας είναι ανύπαρκτες, οι λέσχες αυτοκινήτου ανίσχυρες ή απούσες κι αυτοί που αγάπησαν τα μηχανοκίνητα sport χωρίς επιλογές.
Κάποτε ήρθε και η ώρα να αποκτήσω την κόκκινη Junior που ονειρευόμουνα μικρός - στην σύγχρονη μορφή της - και άρχισα να ταξιδεύω ατέλειωτα, ψάχνοντας την τέλεια διαδρομή, μακριά από κίνηση, τροχονόμους και radar.
Τι Ταΰγετος, τι Αχλαδόκαμπος, τι Δομοκός, τι, τι, τι…
Όλα αυτά περνούσαν από το μυαλό μου αυτό το φθινοπωρινό απόγευμα που ήμουν ακροβολισμένος στην παραλιακή της Ναυαρίνου και στο Filoxenia της Καλαμάτας για να φωτογραφίσω τα αυτοκίνητα μιας εποχής που φεύγει με την ίδια ταχύτητα που έφευγαν και αυτά από μπροστά μου. Ευτυχώς που κάποιοι έχουν το κουράγιο και κρατούν ζωντανές τις αναμνήσεις μας. Οι ιδιοκτήτες οδηγοί, οι μηχανικοί και τα πληρώματα αυτού του υπέροχου αγώνα που έγινε πλέον θεσμός.
«Tour du Péloponnèse», μια μυθική πορεία 10 ετών. Ένα μαγικό ταξίδι στο χώρο του κλασικού αυτοκινήτου που συγκεντρώνει σταθερά 70 πληρώματα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία από το εξωτερικό.
140 συμμετέχοντες από 18 χώρες! Μαζί με μηχανικούς συνεργεία και μέλη οργάνωσης, 200 συνολικά άτομα σε ένα μαγικό ταξίδι 8 ημερών και 1000 χιλιομέτρων με 21 Ειδικές δοκιμασίες ακρίβειας και 60 χρονομετρήσεις. Το «Tour du Péloponnèse» αποτελεί τον μεγαλύτερο Ελληνικό αγώνα κλασικού ιστορικού αυτοκινήτου.
Η αφετηρία την 1η Οκτωβρίου, όπου και ο Τεχνικός-Διοικητικός Έλεγχος στην Κυλλήνη. Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει Αρχαία Ολυμπία (όπου και η πανηγυρική αφετηρία) και Καλαμάτα στις 2 Οκτωβρίου, Καρδαμύλη, Λιμένι, Αρεόπολη στις 3 Οκτωβρίου, Γύθειο, Σκάλα, Μονεμβάσια στις 4 Οκτωβρίου, Κυπαρίσσι, Σπάρτη, Μυστρά στις 5 Οκτωβρίου και Ναύπλιο, με τελικό προορισμό τις Σπέτσες την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου. Εκεί και η καθιερωμένη Νυχτερινή Ειδική Δοκιμασία που παραδοσιακά ολοκληρώνει κάθε TdP όπως χαρακτηριστικά αποκαλούν το Tour du Péloponnèse οι «μυημένοι».
Το «Tour du Peloponnese» αποτελεί μια συνδιοργάνωση της Ελληνικής Λέσχης Ιστορικού Αυτοκινήτου και του Σωματείου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ΤΡΙΣΚΕΛΙΟΝ. Τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και των Δήμων Αρχαίας Ολυμπίας και Σπετσών. Χορηγοί και υποστηρικτές είναι ο όμιλος Συγγελίδη, η champagne Philipponnat, η ΑΝΕΚ και Superfast Ferries, η ΝP ασφαλιστική και η LOG•INS καθώς και το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Χορηγός επικοινωνίας οι 4TPOXOI.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου