Είκοσι χρόνια φαγούρας στο Χαϊδάρι για το τραίνο, αλλά ανύπαρκτα τα αντισταθμιστικά οφέλη για την πόλη και τους πολίτες της. Όλα αυτά τα χρόνια αναλωθήκαμε στο αν έπρεπε να γίνει η σιδηροδρομική γραμμή ή όχι, λες και ήμασταν σε θέση να το αποτρέψουμε, αντί να αναλωθούμε στο πως η πόλη και οι πολίτες θα είχαν το μεγαλύτερο δυνατό όφελος από αυτή την εξέλιξη. Μια «έξυπνη» δημοτική αρχή θα διεκδικούσε πάγια έσοδα και εξοπλισμό, αλλά και θέσεις εργασίας για τους δημότες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες. Το μόνο που έχει κερδίσει όλα αυτά τα χρόνια η πόλη, είναι η όχληση από το ατέλειωτο νταλικομάνι που διέρχεται από τη Λεωφόρο Αθηνών, από και προς Σκαραμαγκά, και που όλοι ελπίζουμε να περιορισθεί με την πλήρη λειτουργία της γραμμής και των εγκαταστάσεων στο Θριάσιο.
Βασιλική (Βίκυ) Μπενέα
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος στον Συνδυασμό Χαϊδάρι ξανά του Βαγγέλη Ντηνιακού
Βασιλική (Βίκυ) Μπενέα
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος στον Συνδυασμό Χαϊδάρι ξανά του Βαγγέλη Ντηνιακού
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο με κοιλαδογέφυρες και σήραγγες που τραυμάτισε στο διάβα του το πράσινο των βουνών, αλλά παρ’ όλα ταύτα είναι έργο οικολογικό εάν λάβουμε υπ’ όψη ότι θα εκμηδενίσει την κίνηση βαρέων οχημάτων για την μεταφορά των εμπορευμάτων στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο της περιοχής μας. Είχαμε υποχρέωση τα προηγούμενα χρόνια να ασκήσουμε πιέσεις στον ΟΣΕ ώστε μετά την ολοκλήρωση του έργου να εφαρμοζόταν ένα μελετημένο πρόγραμμα αποκατάστασης του τοπίου, έτσι ώστε η σιδηροδρομική γραμμή να προσφέρει και σε γραφικότητα πέραν της ουσιαστικής προσφοράς της που είναι η σύντομη, οικονομική και οικολογική μεταφορά των εμπορευμάτων. Πιθανόν μελλοντικά η ίδια γραμμή θα μπορούσε να χρησιμεύσει και για την μεταφορά επιβατών διευκολύνοντας περαιτέρω τις μετακινήσεις, ή να χρησιμοποιηθεί ακόμα και για τουριστικούς σκοπούς προσφέροντας μια βόλτα στους λάτρεις του τραίνου, σε ένα πράσινο τοπίο ανάμεσα σε ιστορικούς χώρους όπως είναι η Μονή Δαφνίου, το Ιερό της Αφροδίτης και ο θρόνος του Ξέρξη.
Η εμπορική σιδηροδρομική γραμμή Θριασίου - Νέου Ικονίου συνδέει το Θριάσιο Πεδίο με το λιμάνι του Νέου Ικονίου στο Πέραμα. Χρησιμοποιείται από εμπορικά τραίνα από και προς Ασπρόπυργο και Πέραμα, μεταφέροντας εμπορεύματα και βοηθώντας τη βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής. Σημαντικό τμήμα αυτής της γραμμής διέρχεται εντός των ορίων της πόλης μας, διασχίζοντας τα όρη Αιγάλεω και Ποικίλο τα οποία συνδέονται με την εναέρια γέφυρα που βλέπουμε στο ενδιάμεσο της διαδρομής Δαφνί - Σκαραμαγκάς και απεικονίζεται στις φωτογραφίες που σας παρουσιάζω σήμερα. Η σιδηροδρομική γραμμή Ικόνιο-Θριάσιο μήκους 17 χιλιομέτρων, με 10 σήραγγες και 10 γέφυρες, συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο και αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση της συμφωνίας COSCO, Hewlett Packard και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συμβολή της σιδηροδρομικής γραμμής θα είναι καθοριστική στην ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, δίνοντας διέξοδο προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα για τα εμπορεύματα που φτάνουν στη χώρα μας από και προς το λιμάνι του Πειραιά το οποίο μέχρι σήμερα δεν διέθετε σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Κατά τον παρελθόντα Νοέμβριο κυρώθηκε από την Ελληνική Βουλή η σύμβαση Παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Το έργο θα υλοποιηθεί από την εταιρεία Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ (ΘΕΚ ΑΕ) συμφερόντων ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από την Τράπεζα Πειραιώς η οποία είναι μέτοχος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ σε ποσοστό 65%.
Θα πρέπει να τονιστεί πως με την κύρωση της Σύμβασης ξεκινά η υλοποίηση ενός μεγάλου επενδυτικού σχεδίου ύψους περίπου 200 εκ. ευρώ για τη δημιουργία ενός Εμπορευματικού Κέντρου διεθνούς εμβέλειας που θα συμβάλλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Η σύμβαση παραχώρησης 588 στρεμμάτων για 60 χρόνια υπογράφηκε μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και της εταιρείας Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ, την οποία έχουν συστήσει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ που συμμετέχει με 80% και η Goldair που συμμετέχει με 20%. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με ίδια συμμετοχή της εταιρείας Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ και με δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς.
Το νέο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024 και θα δημιουργήσει, στην πλήρη ανάπτυξή του, περί τις 3.000 με 5.000 νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλη προστιθέμενη αξία στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Επιπρόσθετα θα αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο.
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2016 μετά από σημαντικές τροποποιήσεις στους όρους της Διακήρυξης, προκειμένου να είναι αποδοτική και επωφελής για το Δημόσιο, και αφού έως τότε είχαν παρέλθει 14 χρόνια από τον πρώτο διαγωνισμό, 7 χρόνια από τον δεύτερο και 3 χρόνια άγονων διαδικασιών.