Κυκλοφόρησε η τοπική εφημερίδα ΧΑΪΔΑΡΙ Η πόλη μας.
Στο φύλλο του Απριλίου, στη σελίδα 15, φιλοξενεί και τις απόψεις μας για τα blogs, υπό τον τίτλο:
Blogs... όλο και μεγαλύτερη δύναμη απέναντι στις παραδοσιακές μορφές εξουσίας !
Τις ευχαριστίες μας άλλη μια φορά, για τη φιλοξενία ! ! !
Blogs: Η κοινότητα του διαδικτύου φαίνεται να αποκτά όλο και μεγαλύτερη δύναμη απέναντι στις παραδοσιακές μορφές Εξουσίας !
Παρατηρώντας κανείς την (πιθανότατα δικαιολογημένη σε ορισμένες περιπτώσεις) μαζική επίθεση των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης και των επίσης παραδοσιακών δημοσιογράφων εναντίον των blogs, δεν μπορεί παρά να εκπλαγεί για την ισχύ που φαίνεται να αποκτά με διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς ο νέος (και διαδραστικός) αυτός τρόπος ενημέρωσης.
Βλέποντας περαιτέρω το μεγάλο αριθμό των καταγγελιών εναντίον του, εκ μέρους σημαντικών πολιτικών, Υπουργών και δημοσιογράφων, καθώς επίσης τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την «απαξίωσή» του, δεν μπορεί παρά να απορήσει για τη σημασία που δίνεται σε ειδήσεις που δημοσιεύονται σε τέτοιους χώρους, οι οποίοι κάθε άλλο παρά υποχρεώνουν τους αναγνώστες τους να τις διαβάσουν.
Όπως συμπεραίνουμε από όλα αυτά και όχι μόνο, η ελεύθερη (και νόμιμη) κοινότητα του διαδικτύου, αυτή η οποία δεν στηρίζεται ούτε στις ειδήσεις επί πληρωμή, ούτε στις πελατειακές σχέσεις που πολλές φορές χαρακτηρίζουν τη λειτουργία των παραδοσιακών μορφών εξουσίας, έχει αποκτήσει μεγάλη δύναμη και στην Ελλάδα. Με 30.000 διαφορετικά blogs που λειτουργούν ήδη στη χώρα μας θα έπρεπε να είναι αναμενόμενο. Φυσικά και μέσα σε αυτήν την «κοινότητα», όπως και σε όλες τις άλλες, θα υπάρξουν παράνομες ενέργειες και κάποιοι θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν προς όφελος τους και με διάφορα τεχνάσματα, δυστυχώς ακόμη και εκβιαστικά, τις νέες μορφές ενημέρωσης. Εν τούτοις, κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται (αλλά και δεν θα μπορέσει) να περιορίσει την ελευθερία των απλών ανθρώπων, των μη δημοσιογράφων, να εκφράζονται δημόσια και να ανταλλάσουν απόψεις, επιδιώκοντας έναν πιο αυθεντικό, πιο αντικειμενικό και πιο ανθρώπινο τρόπο ενημέρωσης. Βέβαια, κάτι τέτοιο λειτουργεί εναντίον αυτών που θέλουν να πληρώνονται (δυστυχώς κάποιες φορές και να πληρώνουν) για την ενημέρωση που προσφέρουν (ή επιδιώκουν, αντίστοιχα). Όμως, με κριτήριο την ιστορία, το εκάστοτε πραγματικά «νέο» ούτε καν στηρίζεται στα θεμέλια του «παλαιού» - το γκρεμίζει εκ θεμελίων, παίρνοντας εξ ολοκλήρου τη θέση του. Ήδη οι ηλεκτρονικές εφημερίδες λειτουργούν εναντίον των έντυπων εφημερίδων, τις οποίες σύντομα θα «καταλύσουν» εντελώς. Από την άλλη μεριά, τα blogs και οι λοιπές ιστοσελίδες φαίνεται να διαμορφώνουν απόψεις στην κοινωνία, όσον αφορά την Πολιτική και την Οικονομία, κρίνοντας τουλάχιστον από τη λειτουργία των διαφόρων επιτυχημένων στις προηγμένες τεχνολογικά χώρες. Από πολλές και διαφορετικές πλευρές φαίνεται ότι, τουλάχιστον όσον αφορά την ενημέρωση, τα ηλεκτρονικά μέσα θα αποκτήσουν γρήγορα αν όχι τον αποκλειστικό, μάλλον τον ηγετικό ρόλο. Με ανώτατο αγαθό και επιδίωξη την ελευθερία, κάτι που φαίνεται πλέον να χαρακτηρίζει τους νέους του σήμερα, η κοινότητα του διαδικτύου θα αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δύναμη. Δύναμη όμως που, σε αντίθεση με τα μέχρι τώρα, δεν θα συγκεντρώνεται στα χέρια λίγων, δεν θα απαιτεί πληρωμή για τη χρήση της και θα ελέγξει κάποια στιγμή ουσιαστικά την Εξουσία, όπου και αν αυτή είναι απαραίτητη για τη (δίκαιη) λειτουργία της κοινωνίας.
Τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας που διενήργησε γνωστή εταιρεία δείχνουν ότι ο κόσμος πλέον προτιμά και εμπιστεύεται περισσότερο τα blogs από τις εφημερίδες για την ενημέρωσή του.
Όπως προέκυψε, το 71% των ερωτηθέντων θεωρεί την ενημέρωση που λαμβάνει από τα blogs πολύ έως αρκετά αξιόπιστη και το 22% λίγο έως καθόλου αξιόπιστη.
Σε σχέση όμως με τα άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το 47% εκτιμά ότι τα blogs είναι το πιο αξιόπιστο μέσο, το 27% οι εφημερίδες και το 18% θεωρεί ότι κανένα μέσο δεν είναι αξιόπιστο.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως μόλις το 5% απαντά υπέρ της αξιοπιστίας του ραδιοφώνου, ενώ ακόμη χειρότερη είναι η επίδοση της τηλεόρασης με μόνο 1%.
Το μέσο, στο οποίο τα blogs προκαλούν τη μεγαλύτερη «ζημιά» με την ύπαρξη και λειτουργία τους, είναι, σύμφωνα με την έρευνα, οι εφημερίδες, αφού το 50% θεωρεί πως υφίστανται τις μεγαλύτερες απώλειες, το 25% η τηλεόραση, το 5% το ραδιόφωνο και το 19% λέει ότι σε κανέναν δεν προκαλούν ζημιά.
Στην ερώτηση ωστόσο, εάν τα blogs με ενημερωτικό περιεχόμενο θα πρέπει να υπόκεινται στους κώδικες δεοντολογίας της συμβατικής δημοσιογραφίας, όπως το να υπάρχει η υπογραφή του συντάκτη κάτω από τα ρεπορτάζ και τα κείμενα, το 55% τάσσεται υπέρ, ενώ τα blogs αναδεικνύονται «νικητές» και στο ζήτημα της αμεσότητας στην πληροφόρηση, καθώς το 74% των ερωτηθέντων τους δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης» και το 77% τα επισκέπτεται καθημερινά.
Η σταδιακή ανάδειξη των blogs φαίνεται και από το γεγονός ότι το 69% δηλώνει πώς το τελευταίο χρονικό διάστημα κερδίζουν περισσότερο από το χρόνο τους για ενημερωτικούς λόγους, το 27% τον ίδιο χρόνο και μόνο το 4% λιγότερο.
Πάντως, σε συντριπτικό ποσοστό (79%) οι ερωτηθέντες θεωρούν ότι τα blogs είναι ευκαιρία για τη συμβατική δημοσιογραφία και μόνο το 15% ότι είναι απειλή.
Η αμεσότητα της ενημέρωσης θεωρείται ο βασικότερος λόγος που τα blogs «πλήττουν» τις εφημερίδες και την τηλεόραση.
Σύμφωνα με έρευνα, που διενεργήθηκε, καταγράφεται μεγάλο πλήγμα της τηλεόρασης ιδιαίτερα έναντι των άλλων μέσων.
Η εταιρεία δημοσκοπήσεων πραγματοποιώντας έρευνα μέσω του διαδικτύου επιχείρησε να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
«Blogs και δημοσιογραφία: Βίοι παράλληλοι και αποκλίνοντες ή σύγκλιση δυνάμεων και αγαστή συνεργασία;
Αναλυτικότερα, οι εφημερίδες λαμβάνουν την προτίμηση του 27% του δείγματος, το ραδιόφωνο το 5% και τα blogs το 47%
Εκ των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 56% απαντά ότι επισκέπτεται blogs με ειδησεογραφική θεματολογία πολλές φορές την ημέρα, το 23% μία φορά την ημέρα, το 17% δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, το 3% δύο με τρεις φορές τον μήνα και το 1% σπανιότερα. Όταν οι συμμετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν σε ποιο μέσο κάνουν τα blogs μεγαλύτερη «ζημιά», με την έννοια της απόσπασης μεριδίων, το 67% απαντά ότι οι εφημερίδες είναι αυτές που δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση και ακολουθεί η τηλεόραση με 34%, ενώ το ραδιόφωνο φαίνεται ότι πιστεύεται πως δεν επηρεάζεται, αφού μόλις ένα 7% απαντά ότι «ζημιώνεται» από τα blogs.
Παράλληλα με τα blogs έχουμε και τις λεγόμενες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Το είχαμε καταλάβει στην πράξη, ότι το Facebook είναι πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας, αλλά ήρθε και έρευνα να μας αποδείξει ότι άτομα (με μέσο όρο ηλικίας τα 27 χρόνια) το χρησιμοποιούν καθημερινά και σε διπλάσιο ποσοστό από την τηλεόραση και τα άλλα παραδοσιακά μέσα.
Σε ποσοστό 81% απάντησαν πως είναι «κοινωνικά δικτυωμένοι», ενώ δε δίστασαν να δηλώσουν ότι εμπιστεύονται καθημερινά blogs και εφημερίδες σε μοιρασμένο βαθμό.
Ακόμα:
- Το 42% βλέπει τηλεόραση online, ενώ το 27% παρακολουθεί και ταινίες online.
- Το 50% επηρεάζεται από το Facebook και τα blogs για το σχηματισμό γνώμης.
- Το 56% βλέπει καθημερινά βίντεο στο Youtube
Συμπέρασμα: Ο υπολογιστής και το Ίντερνετ είναι για τα καλά στη ζωή μας ενώ οι περισσότεροι πιστεύουμε ότι μπορεί να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά μέσα…με μεγάλη άνεση!Τι είναι blog ?
Θα θέλαμε να ενημερώσουμε όσους δεν το γνωρίζουν, πως για να χαρακτηριστεί ένας διαδικτυακός τόπος blog δεν είναι απαραίτητο να έχει κατάληξη blogspot.com ή wordpress.com. Όταν ο τόπος αυτός διαχειρίζεται από απλούς πολίτες, και δίνει τη δυνατότητα στους αναγνώστες του να σχολιάζουν τις αναρτήσεις και τα θέματά του, τότε είναι blog. Μην ξεχνάμε άλλωστε και τον διεθνώς μεγαλύτερο blogger και ιδιοκτήτη του «Perezhilton.com». Ο Perez Hilton είναι ένας από τους πιο διάσημους Αμερικανούς blogger και αυτό το αναφέρω έτσι απλά για να γνωρίζουν τη διαφορά, μερικοί δημοσιογράφοι, που νομίζουν ότι είναι bloggers.
ΜΜΕ και οικονομική κρίση.
Παλαιότερα, είχαμε προβλέψει εδώ, ότι μια από τις πρώτες φούσκες που θα σκάσει, εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, θα ήταν αυτή των ΜΜΕ. Ειδικότερα αυτών που ο κόσμος έχει συνηθίσει να αποκαλεί «καθεστωτικά ΜΜΕ». Τι παρατηρούμε τις τελευταίες ημέρες:
1. Η «ναυαρχίδα» του καθεστωτισμού, το Mega, καταθέτει αγωγή εκατομμυρίων εναντίον ενός Blog ! Αυτό είναι εκδήλωση αδυναμίας και αμηχανίας. Εκτός, και αν στο παρασκήνιο, εξελίσσεται κάποιο άλλο παιχνίδι που δεν γνωρίζουμε. Όμως, ό,τι και να συμβαίνει ένα μεγάλο κανάλι, και δίκιο να έχει, δεν εγείρει τέτοιες αξιώσεις, εναντίον ενός blogger. Διαφωνούμε και με το ύφος και με το περιεχόμενο ορισμένων Blogs. Και είναι γνωστό ότι πέσαμε κι εμείς θύματα ανοίκειων επιθέσεων, που συνεχίζονται... Όμως αυτά δεν λύνονται στα δικαστήρια και θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα έκφρασης του καθενός. Αυτό είναι δημοκρατία και η τρομοκρατία των καθεστωτικών ΜΜΕ στους Bloggers δεν θα περάσει.
2. Ο Εκδότης μεγάλου Δημοσιογραφικού Οργανισμού, επί ημέρες, έστελνε από τις στήλες των εφημερίδων του «προειδοποιητικά» μηνύματα, εναντίον ενός εκ των εκδοτών της Εφημερίδας «Πρώτο Θέμα». Δηλαδή, χρησιμοποιούσε τα έντυπά του, όχι για να ενημερώσει το κοινό, αλλά για να επιλύσει προσωπικές και επιχειρηματικές τους διαφορές!
3. Το Δελτίο Ειδήσεων του «Κυρίαρχου των 8» έχει να μεταδοθεί κάποιες ημέρες, επειδή το Κανάλι (που είναι εισηγμένο στο ΧΑΑ) αντιμετωπίζει δυσεπίλυτα οικονομικά προβλήματα και οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και καιρό.
4. Καρεκλοκένταυροι δημοσιογράφοι ορισμένοι από τους οποίους υπήρξαν και συνεργάτες ή σύμβουλοι υπουργών προηγούμενης κυβερνήσεως επιτίθενται συνεχώς εναντίον των blogs. Αν συνεχίσω, τα παραδείγματα είναι πολλά. Το δια ταύτα της ιστορίας: Αν δείτε τις κυριακάτικες κυκλοφορίες των εφημερίδων… Αν διαβάσετε τους ισολογισμούς των εισηγμένων επιχειρήσεων ΜΜΕ στο χρηματιστήριο… Αν παρακολουθείτε την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης… Αν τα συνδυάσετε όλα αυτά, θα καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι τα καθεστωτικά ΜΜΕ βρίσκονται σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Δεν θα επιβιώσουν όλοι και το γνωρίζουν. Και όσοι επιβιώσουν δεν θα είναι όπως παλιά. Επιδίδονται, λοιπόν, σε μια ανελέητη μάχη επιβίωσης για να αυξήσουν το κομμάτι τους από μια μικρή πίττα που συνεχώς μικραίνει. Επιπλέον, για πρώτη φορά, έχουν να αντιμετωπίσουν και έναν αντίπαλο, με τον οποίο ειλικρινά δεν ξέρουν τι να κάνουν: Tο διαδίκτυο! Είναι σε πανικό! Η πρωτοκαθεδρία τους κινδυνεύει. Η αξιοπιστία τους αμφισβητείται. Η επιρροή τους εξασθενίζει. Τα έσοδά τους συρρικνώνονται. Έχουν μπροστά τους έναν αγώνα επιβίωσης υπό αντίξοες συνθήκες. Τα κουρασμένα στρατεύματα τους είναι παρατεταγμένα στην κοιλάδα, όμως, αισθάνονται ότι στα δάση είναι κρυμμένοι οι μουτζαχεντίν του διαδικτύου τους οποίους δεν ξέρουν πώς να αντιμετωπίσουν!
Στοιχηματίζετε ποιος θα κερδίσει;