Με καταγωγή από την Καλαμάτα και έχοντας πραγματοποιήσει τα πρώτα μας ταξίδια από και προς την Αθήνα με τραίνα (μουτζούρηδες, οτομοτρίς και ταχείες) τις δεκαετίες του ‘60, του ’70 και του ’80, είναι βαθιά ριζωμένη στην καρδιά μας η αγάπη γι' αυτό το μέσο.
Τώρα που για την Μεσσηνία αποτελεί παρελθόν, το αναπολούμε και όποτε τύχει και βρεθούμε σε περιοχές όπου ο σιδηρόδρομος λειτουργεί ακόμη, δεν χάνουμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε σταθμούς και δίκτυα, για να τα φωτογραφίσουμε και να εισπνεύσουμε την νοσταλγική τους αύρα.
Έτσι, αφού βρεθήκαμε στα Τρίκαλα, ήταν αυτονόητο για μας πως θα αφιερώναμε λίγη από την ώρα μας στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Τα Τρίκαλα συνδέονται σιδηροδρομικώς με την Καλαμπάκα, την Καρδίτσα, τα Παλαιοφάρσαλα και κατ’ επέκταση με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
Ευχή μας ο Θεσσαλικός σιδηρόδρομος να εξακολουθήσει να αναπτύσσεται, να χαίρει της στηρίξεως του επιβατικού κοινού και το τραίνο να σφυρίζει πάντοτε στους σταθμούς και στις μαγικές εκείνες διαδρομές που τούς συνδέουν.
Ο σταθμός των Τρικάλων, χτισμένος το 1886 από την γαλλική κατασκευαστική εταιρεία του δικτύου των σιδηροδρόμων, επί κυβερνήσεως του Χαριλάου Τρικούπη, ανακαινίσθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘90.
Έξω από το κτίριο, σε μια μικρή πλατεία, βρίσκεται ο Καρβουνιάρης, ένα ατμοκίνητο τραινάκι ηλικίας άνω των 100 ετών το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα. Σήμερα στέκεται σιωπηλό, με το φουγάρο του σβηστό, πάνω σε ένα κομμάτι από τις ράγες της ιστορίας, σαν ένα όμορφο ενσταντανέ μιας εποχής ρομαντικής...
Το Σιδηροδρομικό Μουσειακό Εκθετήριο Τρικάλων, που βρίσκεται σε πλατεία έναντι του Σιδηροδρομικού Σταθμού Τρικάλων, αποτελείται από μια ατμομηχανή μετά μικρού συρμού δύο βοηθητικών βαγονιών του παλαιού Θεσσαλικού Δικτύου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !