Από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων μας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου ξεκαθαρίσαμε την θέση μας για το θέμα των μεγάλων οδικών έργων, θέτοντας την Μεσσηνία ως τον ακρογωνιαίο λίθο που θα πατήσουμε για να κτίσουμε το αναπτυξιακό μας μοντέλο.
Σε ότι αφορά τον περιμετρικό της Καλαμάτας για μια ακόμα φορά επαναλαμβάνουμε την ξεκάθαρη πολιτική μας άποψη:
Δεν δεχόμαστε ακρωτηριασμό των οδικών αξόνων.
Ζητάμε την απόλυτη εφαρμογή και τήρηση των όρων της σύμβασης για ολοκλήρωση του άξονα μαζί με τον περιμετρικό της Καλαμάτας.
Ζητάμε την απόλυτη τήρηση της σύμβασης παραχώρησης όπως αυτή ψηφίστηκε στην βουλή, διότι οποιαδήποτε αλλαγή θα καθιστά αδύναμη και μη αναγκαία την καταβολή διοδίων, διότι το έργο θα είναι ημιτελές.
Όπως είχα την ευκαιρία από τις 18 Μαρτίου να θέσω κατηγορηματικά στον Υπουργό Ανάπτυξης, κ. Μ. Χρυσχοϊδη, παρουσία των διακεκριμένων διπλωματών που επισκέφτηκαν την Περιφέρεια μας, στα επόμενα τρία χρόνια θα έχουμε τελειώσει όλες τις διαδικασίες και θα έχει εκδοθεί το χρηματοδοτικό μοντέλο για να αποκτήσουμε ένα πλήρες οδικό δίκτυο.
Βάζοντας μέσα στη διαδικασία του υπάρχοντος οδικού δικτύου, που είναι εξαιρετικής σημασίας, του δρόμου Αθήνα – Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, Τρίπολη – Σπάρτη, και τον υπόλοιπο ανατολικό άξονα που αρχίζει από το Κρανίδι πηγαίνει στο Λυγουριό πηγαίνει στο Άστρος στο Λεωνίδειο στη Μονεμβασιά και φθάνει στην Καρδαμύλη και στην Στούπα.
Βάζοντας ταυτόχρονα και στην ίδια διαδικασία και τον λεγόμενο δυτικό άξονα.
Ο δυτικός άξονας έχει προτεραιότητα για εμάς.
Η Μεσσηνία είναι το σημαντικό κεφάλαιο για εμάς.
Θέλουμε λοιπόν το ενδομεσσηνιακό οδικό δίκτυο να καλυφθεί.
Να καλύψουμε το έλλειμμα όλων αυτών των προηγούμενων πολιτικών.
Και όσον αφορά το θέμα του Περιφερειακού της Καλαμάτας είμαστε ξεκάθαροι, δεν δεχόμαστε ακρωτηριασμό των οδικών αξόνων.
Θέλουμε ακόμα να πληρώσουμε και το μεγάλο ζήτημα της ολοκλήρωσης του εδώδιμου δυτικού άξονα που είναι Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία – Καλαμάτα.
Ήδη συζητάμε για το πώς θα βρεθούν οι διαδικασίες για να επεκταθεί το σύμφωνο παραχώρησης.
Με καθαρούς κανόνες με καθαρούς όρους.
Εμείς είμαστε αδιαπραγμάτευτοι στα θέματα της διαφάνειας και προσηλωμένοι στην αποτελεσματική υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης μας χωρίς παρεκκλίσεις και εκπτώσεις.
Ας γίνει παράδειγμα προς αποφυγή το τμήμα του δρόμου Γαργαλιάνοι – Ρωμανός στο δίκτυο Κυπαρισσία – Γαργαλιάνοι – Φιλιατρά, ένα έργο που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το 2006 και το 2011 δυστυχώς δεν έχει βρει ακόμα την πορεία υλοποίησης του.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Τρίπολη - Καλαμάτα και η Ολυμπία Οδός πρέπει να κατασκευαστούν όπως ακριβώς προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης και να μην περικοπούν τμήματά τους με πρόφαση την οικονομική κρίση ή την έλλειψη περιβαλλοντικών μελετών. Την θέση αυτή εκφράζει ξεκάθαρα η "Ε" τονίζοντας παράλληλα ότι η Πολιτεία πρέπει να εκπληρώσει στο ακέραιο τις συμβατικές της υποχρεώσεις καταβάλλοντας με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τις αποζημιώσεις που απαιτούνται για τις απαλλοτριώσεις και την αμοιβή των κατασκευαστριών εταιρειών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε η κατασκευή των δύο νέων αυτοκινητόδρομων αφενός δημιουργεί εκατοντάδες θέσεις εργασίας και αφετέρου αυξάνει το εισόδημα μέσω των απαλλοτριώσεων δίνοντας έτσι ανάσες στην τοπική οικονομία. Κάθε σκέψη λοιπόν τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης, που θα έχει ως συνέπεια τον "ακρωτηριασμό" των νέων αυτοκινητόδρομων, πρέπει να εγκαταλειφθεί γιατί εκτός όλων των άλλων θα βυθίσει την τοπική οικονομία ακόμα πιο βαθιά στην ύφεση. Η κυβέρνηση οφείλει να εξοικονομήσει πόρους, περιορίζοντας τη σπατάλη από άλλους τομείς, για τη χρηματοδότηση των έργων κατασκευής του τμήματος της Ολυμπίας Οδού από τον Πύργο έως την Τσακώνα, του πολύπαθου τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα και του περιφερειακού της Καλαμάτας. Τα χρήματα που θα δαπανηθούν για τις απαλλοτριώσεις θα τονώσουν την τοπική οικονομία και μέρος αυτών θα επιστρέψει στο δημόσιο τομέα μέσω των φόρων.
Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα να μιλάμε για "ακρωτηριασμό" του εθνικού οδικού δικτύου ενώ οι νέοι αυτοκινητόδρομοι έπρεπε να έχουν κατασκευαστεί στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα . Αλλωστε η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος "θυσίασαν" το σιδηρόδρομο προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι. Τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν πρέπει να επενδυθούν για την ανάπτυξη των δικτύων μεταφορών και όχι να σπαταληθούν στο βωμό της εξυπηρέτησης των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων.
Οι βουλευτές, οι άρχοντες της αυτοδιοίκησης και οι εκπρόσωποι των φορέων τουλάχιστον αυτή τη φορά πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να στείλουν σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα στην κυβέρνηση ότι η Μεσσηνία δεν θα ανεχτεί "ακρωτηριασμό" των αυτοκινητόδρομων. Πρέπει άμεσα να καλέσουν τον υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα αφενός να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις για το μέλλον των έργων και αφετέρου να δεσμευτεί για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των εργασιών κατασκευής των νέων αυτοκινητόδρομων.
Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσουμε ότι σε καμία περίπτωση η πρόταση της "Ε" για επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης ώστε να κατασκευαστούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και Καλαμάτα - Μάνη δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης. Επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης προτείναμε χωρίς να θίγεται ό,τι έχει ήδη υπογραφεί. Τα έργα κατασκευής της Ολυμπίας Οδού και του νέου αυτοκινητόδρομου Τρίπολη - Καλαμάτα είναι ώριμα και πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό. Η διαδικασία για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης μπορεί να ξεκινήσει μόνο όταν ωριμάσουν μελετητικά τα έργα των αυτοκινητόδρομων Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και Καλαμάτα - Μάνη. Κάθε συζήτηση για τροποποίηση της σύμβασης είναι εκ του πονηρού και οδηγεί μόνο σε "ακρωτηριασμό" των νέων αυτοκινητόδρομων.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ