Εν πρώτοις τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των αδικοχαμένων συμπατριωτών μας, θερμές ευχές για ταχεία ανάρρωση των τραυματιών!
Τα τελευταία 40 χρόνια προσπαθούμε ανεπιτυχώς να ολοκληρώσουμε το βασικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Αυτά τα 40 χρόνια κυβέρνησαν άπαντες...
Με το πλιάτσικο των καλωδίων στους αυτοκινητόδρομους και το σιδηροδρομικό δίκτυο από τους Ρομά θα ασχοληθεί ποτέ σοβαρά το ελληνικό κράτος;
Με τις αποψιλωμένες από ανθρώπινο δυναμικό δημόσιες υπηρεσίες λόγω μνημονίων και ιδιωτικοποιήσεων τι μέλλει γενέσθαι;
Επιτέλους παραιτείται ένας υπουργός αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη στην μεταπολιτευτική Ελλάδα τιμώντας το βαρύ όνομα που φέρει.
Κωνσταντίνος Αχιλλέα Καραμανλής: «Αναλαμβάνω την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος».
Από τα ξημερώματα δέχομαι σωρηδόν μηνύματα φίλων πού με ρωτούν γιά το χθεσινό τραγικό συμβάν επειδή ξέρουν πως είμαι σιδηροδρομόφιλος καί σε αντίθεση με τούς ρεπόρτερ των καναλιών, γνωρίζω πολύ καλά το αντικείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δυστύχημα συνέβη δίπλα στο χωριό Ευαγγελισμός κοντά στην είσοδο της σήραγγας των Τεμπών. Η γραμμή είναι διπλή με ηλεκτροκίνηση.
Το InterCity 62 με οκτώ βαγόνια κατευθυνόμενο προς Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 80501 πού κατευθυνόταν προς Αθήνα. Γιά άγνωστο λόγο ο σταθμάρχης Λάρισας έστειλε το 62 στην αριστερή γραμμή αντί γιά την δεξιά με αποτέλεσμα να συγκρουστούν σφοδρότατα τα δύο τραίνα με ταχύτητα άνω των 100 χμ/ω το καθένα. Οι επικεφαλής ηλεκτράμαξες των δύο αμαξοστοιχιών πολτοποιήθηκαν καί μόνο τα δύο τελευταία βαγόνια τού 62 δεν εκτροχιάστηκαν.
Ποιός φταίει;
Στην συγκεκριμένη περίπτωση σίγουρα δεν φέρει ευθύνη η Ιταλική Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) πού είναι ο πάροχος των δρομολογίων, αλλά η υποδομή πού ανήκει στον κρατικό ΟΣΕ. Από την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων τού 2004, ο ΟΣΕ δεν έχει καταφέρει να λειτουργήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης κι αυτόματης προστασίας των συρμών (ETCS). Δεν λειτουργεί λόγω κλοπής καλωδίων από παραβατικές ομάδες καί καθυστερημένης αποκατάστασης πού οφείλεται στην έλλειψη χρημάτων. Με το συγκεκριμένο σύστημα ασφαλείας θα είχε αποφευχθεί όχι μόνο η χθεσινή σύγκρουση αλλά καί ο εκτροχιασμός στο Άδενδρο το 2017. Ευθύνη φέρουν καί όλες οι κυβερνήσεις πού απαξιώνουν τον σιδηρόδρομο, με αποτέλεσμα να μην γίνονται προσλήψεις καί ο ΟΣΕ να είναι γυμνός σε έμψυχο δυναμικό, ειδικά σε νευραλγικές θέσεις όπως οι σταθμάρχες.
Φταίει ο σταθμάρχης πού είχε υπηρεσία στον σταθμό της Λάρισας καί ήταν υπεύθυνος γιά την κυκλοφορία; Δεν γνωρίζω αλλά ξέρω πως το ανθρώπινο λάθος μπορεί να συμβεί στον καθένα καί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσε να διορθωθεί.