Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Η ΕΥΩΔΙΑ του Οκτωβρίου με τα νέα της ενορίας μας!!!


«Οὗτοι ἐν ἅρμασι καί οὗτοι ἐν ἵπποις, ἡμεῖς δέ ἐν ὀνόματι Κυρίου Θεοῦ ἡμῶν μεγαλυνθησόμεθα. Αὐτοί συνεποδίσθησαν καί ἔπεσαν, ἡμεῖς δέ ἀνέστημεν καί ἀνωρθώθημεν» (Ψ. 19, 8-9)

Τόν Ὀκτώβριο τοῦ 1940 ἡ Ἑλλάδα ἀπέδειξε, για πολλοστή φορά, ὅτι τό πνεῦμα εἶναι πάνω ἀπό τήν ὕλη, ὅπως ἡ ἀλήθεια, πού, σάν τό λάδι, βγαίνει πάντα στήν κορυφή. Ἡ ἀλήθεια τῆς ἐλευθερίας δέσπωσε στόν Ἀγῶνα τοῦ ’21, ἡ ἴδια αὐτή ἱερή ἀλήθεια ἐνέπνευσε τούς μαχητές τῶν Βαλκανικῶν πολέμων 1912-13, ὅταν ἐλευθερώθηκε ἡ Ἤπειρος, ἡ Θράκη καί ἡ Μακεδονία μας, τό "χάρμα τῶν αἰώνων". Ἡ ἴδια ἀλήθεια ἴσχυσε καί τό 1940, ὅταν δεχτήκαμε ἰταμή ἐπίθεση ἀπό φασιστική χώρα, ἡ ἡγεσία τῆς ὁποίας ἑστίαζε στήν ἀριθμητική ὑπεροχή. Μᾶς βύθισαν τήν "Ἕλλη" στήν Τῆνο ἄνανδρα στις 15 Αὐγούστου 1940. Ἡ τότε σώφρων ἡγεσία δέν ἀντεδρασε ἄμεσα, ἀλλά ἑτοιμάστηκε κατάλληλα.
Τό «ΟΧΙ» τῆς 28ης Ὀκτωβρίου ἦταν ἄρνηση τοῦ λαοῦ νά ὑποδουλωθεῖ. Ἦταν ἄρνηση τῶν Ἑλλήνων νά ὑποκύψουν στό Φασισμό, ἡ θέλησή τους νά μήν ὑποτιμήσουν τήν ἔνδοξη ἱστορία τους.
Τό ἀποτέλεσμα τοῦ Ὀκτωβρίου τοῦ ’40 ἀπασχολεῖ ἀκόμη ἱστορικούς, ἰδίως ἐκείνους πού μελετοῦν τούς παράγοντες τῆς ἱστορικῆς ζωῆς. Τό ἀβίαστο συμπέρασμα εἶναι πώς δέν ἐξηγεῖται μέ κοσμικά κριτήρια ἡ νίκη τῶν Ἑλλήνων. Κάτι ἄλλο, πέρα ἀπό ἀριθμούς καί ὑλικά μέσα, ἔκανε τό θαῦμα. Σύμφωνα μέ τόν Γκαῖτε, "τό θαῦμα εἶναι τῆς πίστης τό ἀκριβό παιδί". Αὐτό συνέβη στήν Πίνδο καί στά βουνά τῆς Ἀλβανίας. Ὅλοι εἶχαν τήν αἴσθηση πώς πολεμοῦσε πλάι τους μιά Πανέμορφη Γυναίκα, μάλιστα Τήν "έβλεπαν" ἀκόμη καί Ἰταλοί στρατιῶτες, οἱ ὁποῖοι Τήν φἔτρεμαν, γιατί ἦσαν ἐπιτιθέμενοι ἐναντίον ἀνήμπορου λαοῦ, πού ὑπέφερε ἀκόμη ἀπό τά δεινά τῆς Τραγωδίας τοῦ 1922 στή Μικρά Ἀσία. Ἐκείνη ἡ Ὑπέρλαμπρη μορφή, πού μᾶς στήριζε στην Πίνδο ἦταν ἡ Ὑπέρμαχος Στρατηγός, ἡ Τρισευλογημένη Παναγία Δέσποινα, πού μᾶς χαρίζει τά "Νικητήρια". π. Γ. Φ.



Στις 16 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε ενοριακή εξόρμηση στην Αργολίδα. Συγκεκριμένα επισκεφτήκαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Λυγουριού, έργο του ζεύγους Βασίλη και Σούλας Κωτσιομύτη. Πρόκειται περί μιας καταπληκτικής δημιουργίας, άξια παντός επαίνου. Δυστυχώς, το Μουσείο θα διακόψει προσεχώς, από 01-01-2020, τη λειτουργία του λόγω σοβαρών προβλημάτων, κυριότερο των οποίων είναι η κρατική αδιαφορία, δοθέντος ότι δεν έχει δοθεί καμιά βοήθεια και ο χώρος όπου στεγάζεται διεκδικείται. Γνωρίζοντας τον αγώνα των ανθρώπων αυτών, ευχόμαστε να βρεθεί τρόπος συνέχισης της δραστηριότητάς τους.


Παιδεία & Πολιτισμός

Κώστας Σκενδέρης

Ο Κ. Σκενδέρης αποφοίτησε από το ΑΠΘ το 1991 και έλαβε διδακτορικό στη Θεωρητική Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη θεωρία της σχετικότητας, την κοσμολογία, την κβαντική θεωρία και τη θεωρία των χορδών.
Εργάζεται στις ολογραφικές δυαδικότητες, πιστεύοντας ότι η ολογραφία θα αλλάξει το πρότυπο για τη φυσική πραγματικότητα. Η ιδέα προέκυψε από τη φυσική της μαύρης τρύπας. Έχει αφιερωθεί στην ανάπτυξη και επέκταση του ολογραφικού λεξικού. Διευθύνει το ερευνητικό κέντρο STAG στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (14-3-19, iefimerida) και τιμά την Ελλάδα.
Στο μεταξύ στα ελληνικά ΑΕΙ, δέχονται αγράμματους σπουδαστές, ενώ είναι κέντρα ανομίας. Η αγωνία σκεπτόμενων Ελλήνων είναι χαρακτηριστική:
«Η ανοχή έγινε πια ενοχή. Δεν επιτρέπεται σ’ ένα ευνομούμενο κράτος να ανέχεται η πολιτεία βιαιοπραγίες, αυθαιρεσίες και απειλές που εκτοξεύουν και διαπράττουν ανενόχλητοι φοιτητές, συνεπικουρούμενοι ασφαλώς και από εξωπανεπιστημιακούς αναρχικούς, εναντίον των παν/ημιακών δασκάλων… Πρωτοφανή και απαράδεκτα πολυάριθμα περιστατικά παρακώλυσης της λειτουργίας των Ακαδημαϊκών θεσμών, καθώς και της καταστροφής του επιστημονικού εξοπλισμού. Την θλιβερή εμπειρία έχουν γνωρίσει αδιακρίτως όλα σχεδόν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, χωρίς αποτελεσματική επίσημη αντίδραση. Το προνόμιο του παν/μιακού ασύλου που επικαλούνται για να καλύψουν κάθε παραβατικότητα, αγνοούν οι παρανομούντες, ότι δεν αφορά στους φοιτητές, ούτε την προστασία επιλήψιμης διαγωγής εντός του παν/κού χώρου. Το άσυλο συστήθηκε ήδη στην αρχή της Αναγέννησης για να δώσειι στους καθηγητές απόλυτη ελευθερία… Να καταργηθεί!
Ο μεγαλύτερος πλούτος είναι να μοιράζεσαι τη γνώση, όπως μοιράζεσαι το ψωμί. Εχθρός του πολιτισμού, όποιος εμποδίζει τη δημιουργία και την μοιρασιά της γνώσης που παράγει το πανεπιστήμιο. 26-6-2019 Ελ. Αρβελέρ, Θάνος Βερέμης, Μαρ. Γιαννάκου, Άννα Διαμαντοπούλου, Νικηφόρος Διαμαντούρος»
Στο μεταξύ ο συμπαθής Ν. Φίλης εκνευρίζεται με τις αλλαγές, από 07-7-19, και εξακολουθεί να ασχημονεί (19-9-19) με τη Σημαία. Να την κρατούν, λέει, με κλήρωση, ενδεχομένως δηλ και "τούβλα" ή  "μπάζα". Ίσως ο ΣΥΡΙΖΑ επανέλθει αλλά η "θλιβερή παρένθεση των βλακοκιβώτιων" μάλλον έχει τελειώσσει! Κάποιοι Έλληνες ανέσυραν από τη νάρκη το απαιτούμενο I. Q.
Συγχαίρουμε τους μαθητές/-τριες που ευαισθητοποιούνται για το Περιβάλλον και είμαστε πλάι τους. Ίσως "ξυπνήσουν" τους Ηγέτες του πλανήτη, ώστε να λάβουν σύντομα τα κατάλληλα μέτρα. Ενδεικτική η καρικατούρα της σ. 02 με τον θλιβερό Τραμπ να αδιαφορεί, ενίοτε και να προκαλεί. π. Γ. Φ.



Αποχαιρετώντας τον π. Σωτήριο, που θα δικαονεί πλέον στη Λάρισα!


Τρισάγιο για τους Μικρασιάτες αδελφούς, τους εκεί εκτελεσθέντες και εδώ κοιμηθέντες!

Στο Τρισάγιο παρευρισκόταν ο πρώην Δήμαρχος Κυριάκος Ντηνιακός, η σύζυγός του Δήμητρα, η αδελφή του μικροβιολόγος Μαρία, ο φίλος της Ενορίας Δημήτρης Χατζόπουλος κ. ά., όπως η ό.π. φωτό



Δικαιοσύνη & Πολιτική

Ημεδαπά

σ. Ας προσέξει ο διάδοχος, γιατί η εξουσία φθείρει!
Καταλογίζουμε στον διάδοχο πολυμελές υπ. Συμβούλιο, αποσιώπηση της μείωσης των Βουλευτών, εμμονή στον τρόπο εκλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης και υπεραισιόδοξα μηνύματα, που θα απογοητεύσουν μομοτελειακά, όπως άλλωστε συμβαίνει συχνά, οπότε θα επανέλθουν οι συνήθεις λαϊκιστές - λαοπλάνοι.

Ηλία Μακρή «Κ» 18-9-19:


Διεθνή
 
Ο ανατολικός γείτονας συνεχίζει να υλακτεί, γράφοντας στα υποδήματά του συνθήκες και διεθνείς σχέσεις. Και η μεν Αμερική τον δείχνει να τον καμαρώνει, ίσως και να τον υποθέλεπει, για να πουλήσει όπλα, η δε Ευρώπη τον ανέχεται, μάλλον για τον ίδιο λόγο. Περί δικαίου και ήθους ουδείς λόγος.
«τα δημοσίως λεγόμενα και πραττόμενα, δημοσίως να ελέγχωνται»
(ι. Χρυσόστομος, ΕΠΕ, 23, 393)

Ηλία Μακρή «Κ» 25-8-19


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !