Εδώ και λίγους μήνες ανεβοκατεβαίνοντας από την Αθήνα και μπαίνοντας στη Μεσσήνη πέφταμε πάνω στην Έκθεση Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων Πόλης του κ. Ηλία Πατσαβούρα.
Χθες, βρίσκοντας χρόνο και αφού μας είχαν σαγηνέψει τα πολύχρωμα εκθέματα, επισκεφθήκαμε την έκθεση και ο επιχειρηματίας κ. Σταύρος Πατσαβούρας που ήταν εκεί, εκτός από τη φωτογράφιση που μας επέτρεψε μας μύησε και στην ηλεκτροκίνηση.
Να που η Μεσσήνη, μια επαρχιακή πόλη πρωτοπορεί επιχειρηματικά σε αυτόν τον τομέα από άλλες μεγαλύτερες πόλεις, ακόμα και από την πρωτεύουσα, και δείχνει ποιο είναι το μέλλον στην αυτοκίνηση.
Το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο κατά τη διάρκεια της 82ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Οι διαστάσεις που έχει του επιτρέπουν να παρκάρει στη θέση ενός κάδου σκουπιδιών, στοιχίζει περίπου 8.000 ευρώ, φορτίζει στην απλή πρίζα «σούκο» μιας κατοικίας, με ό,τι απαιτεί σε ηλεκτρικό φορτίο η λειτουργία μιας ηλεκτρικής σκούπας, και η κίνησή του κοστίζει μόλις ένα ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα…
Οι μπαταρίες θα διαρκέσουν περίπου 6 χρόνια με μια συνήθη κίνηση στην πόλη από τον χρήστη, το κόστος αλλαγής των 6 μπαταριών είναι περίπου 700 ευρώ, το αυτοκίνητο αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων, υπάρχει eco πρόγραμμα που την περιορίζει στα 50 χιλιόμετρα, και με μια φόρτιση πραγματοποιείς 100 χιλιόμετρα. Το βράδυ που πας για ύπνο το βάζεις στην πρίζα και το πρωί είναι πάλι έτοιμο…
Έχει 4 δισκόφρενα, Α/C ζεστό-κρύο, ραδιόφωνο, καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορίας, και είναι πολύ γλυκούλη και φιλόξενο…
Αν και κατασκευάζεται σε μια μεγάλη μονάδα στην παγκόσμια πρωτεύουσα της ηλεκτροκίνησης στην αχανή Κίνα, η «καρδιά» του χτυπάει με ελληνική τεχνογνωσία. Είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης, με συσσωρευτές (μπαταρίες), ελεγκτές και ηλεκτρικά υποσυστήματα ελληνικής τεχνογνωσίας, που αναμένεται να κυκλοφορήσει μαζικότερα στην ελληνική κι ευρωπαϊκή αγορά το τρέχον έτος.
Με αυτό το αυτοκίνητο σίγουρα δεν θα βάλεις φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπέστατα, με χαμηλό κόστος και με φιλικότητα προς το περιβάλλον… άσε που με μια μικρή εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μπορεί να γίνει εντελώς μηδενικό το κόστος λειτουργίας του...
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μήκος μόλις 224.5 εκατοστά, πλάτος 129 εκατοστά και 157 εκατοστά ύψος. Το βάρος του είναι 670 κιλά (μαζί με τις μπαταρίες). Παρά τις μικρές διαστάσεις του, ο εσωτερικός χώρος είναι άνετος για δύο άτομα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του είναι ισχύος 7.5kW και τροφοδοτείται από 6 μπαταρίες στα 72V. Έχει αυτονομία από 100 έως 120 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !