Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

Τέλος το ανέβα - κατέβα του Δομοκού στο ταξίδι για τα Τρίκαλα!!!


Όταν το μακρινό 2006 προκηρύχθηκε ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερος ως Ε65, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί σχεδόν 12 χρόνια μετά την μετέπειτα εξέλιξη του.
Ο Ε65 είχε σχεδιαστεί να ξεκινά από την Λαμία (στην περιοχή της Ανθήλης) και περνώντας δυτικά από την πόλη να προσεγγίζει και να περνά από την περιοχή Λιανοκλαδίου, Καρπενησίου, και από τις πόλεις του Δομοκού, των Σοφάδων της Καρδίτσας, των Τρικάλων, της Καλαμπάκας και να τερματίζει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.
Το 2008 η σύμβαση παραχώρησης υπογράφεται, το 2009 ξεκινούν οι πρώτες εργασίες οι οποίες διαρκούν 2 χρόνια. Το 2011 διακόπτονται λόγω της κρίσης και στα τέλη του 2013, η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης υπογράφοντας έχοντας μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο άξονας "ακρωτηριάζεται" και αναβάλλεται για το μέλλον το νότιο και βόρειο τμήμα του και αποφασίζεται να προχωρήσει σε άμεση κατασκευή το κατά πολλούς πιο ώριμο (σε απαλλοτριώσεις) τμήμα μήκους 80χλμ από την περιοχή της Ξυνιάδας μέχρι τα Τρίκαλα, δημιουργώντας όμως έναν άξονα χωρίς καμία σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Αυτό το τμήμα παραδόθηκε στην κυκλοφορία λίγο πριν τις γιορτές και συντόμευσε το πρόσφατο ταξίδι μας στα Τρίκαλα και στους γύρω προορισμούς όπως η Καρδίτσα, τα Μετέωρα και το Περτούλι.  
Τα 80 χιλιόμετρα από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα καλύπτουν τις πόλεις του Δομοκού, της Καρδίτσας και των Τρικάλων και είναι αρκετά κοντά στην Καλαμπάκα. Τι κερδίζει ο οδηγός; Τις φονικές στροφές Δομοκού που ειδικά με αυτές τις άσχημες καιρικές συνθήκες που ταξιδέψαμε είναι σχεδόν αδιάβατες. Στο σύνολο του ο νέος αυτοκινητόδρομος μειώνει κατά περίπου 30 λεπτά την διαδρομή Αθήνα - Τρίκαλα σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά.
Η χάραξη είναι κλειστού ασφαλούς αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδους κόμβους και 2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Ανά περίπου 10χλμ υπάρχει χώρος στάθμευσης και προσωπικής υγιεινής ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα λειτουργήσουν και ΣΕΑ στην περιοχή των Σοφάδων (και στα δύο ρεύματα). Σταθμοί διοδίων λειτουργούν στην περιοχή των Σοφάδων και των Τρικάλων.
Αυτό που θα παρατηρήσει ο οδηγός είναι μια πολλή όμορφη διαδρομή, με περάσματα από εντυπωσιακά τοπία ενώ σε αρκετό μήκος της διαδρομής, ο αυτοκινητόδρομος πηγαίνει παράλληλα με τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που θα λειτουργήσει το 2018.
Δυστυχώς ο Ε65 όπως λειτουργεί σήμερα εξυπηρετεί και μειώνει τις αποστάσεις μεταξύ των μεγάλων αστικών και τουριστικών κέντρων της Δυτικής Θεσσαλίας αλλά για να μπορέσει να θεωρηθεί βιώσιμος χρειάζεται οπωσδήποτε να ξεκινήσει καταρχάς η κατασκευή του Νότιου τμήματος από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα μήκους 31,5χλμ που θα τον συνδέσει με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας - Θεσσαλονίκης και του βόρειου τμήματος Τρίκαλα - Κηπουρειό Γρεβενών μήκους 64χλμ που θα τον συνδέσει με την Εγνατία Οδό.
Το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα, διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση, στα σημαντικότερα τεχνικά στοιχεία του συναντάμε:
Δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ., 13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ., 17 Άνω και 22 Κάτω Διαβάσεις, 140 οχετούς, 5 διαβάσεις πανίδας.
Οι οδηγοί, έχουν επίσης στη διάθεσή τους, 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης (4 ανά κατεύθυνση), ενώ ανάλογα με τον τελικό τους προορισμό μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους παρακάτω 8 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ) και Ημι-Κόμβους (ΗΚ): Α/Κ Ξυνιάδας, Η/Κ Σμοκόβου, Α/Κ Ανάβρας, Α/Κ Σοφάδων, Α/Κ Καρδίτσας, Α/Κ Προαστίου, Η/Κ Λόγγου, Α/Κ Τρικάλων
Στη διάθεσή κάθε οδηγού βρίσκεται και μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:
Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
Β) 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
Με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Ε65 στο τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα σε κυκλοφορία, ολοκληρώνεται η πρώτη φάση δημιουργίας του Ελληνικού Δικτύου Αυτοκινητόδρομων. Αφορούσε την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, του Αυτοκινητόδρομου Μορέα και του Ε65, που μαζί με τις υπάρχουσες Εγνατία Οδό, Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου και Αττική Οδό δημιούργησαν ένα εκτεταμένο δίκτυο κλειστών αυτοκινητόδρομων υψηλών ταχυτήτων και ασφάλειας που μετατρέπει τη χώρα σε κόμβο μεταφορών.


















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !