Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Τέρμα στους τζαμπατζήδες με "ιστορικές πινακίδες" κυκλοφορίας!!!


Ίσως να έχετε προσέξει ότι κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα κάποιας ηλικίας με ειδικές πινακίδες, οι οποίες ονομάζονται ιστορικές. Οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων οχημάτων, που αρκετά από αυτά μπορούν να χαρακτηρισθούν και ως αντίκες, για να μπορούν να τα βγάλουν στους δρόμους θα πρέπει καταρχήν αυτά να έχουν συμπληρώσει 30 χρόνια από την πρώτη άδεια κυκλοφορίας και να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νομοθεσία τα κλασικά αυτοκίνητα μπορούν να κυκλοφορούν συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.
Παρ' όλα αυτά στην Ελλάδα η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα σε αετονύχηδες να εκμεταλλεύονται παραθυράκια και να κάνουν καθημερινή χρήση, χωρίς να επιβαρύνονται με το κόστος των τελών κυκλοφορίας. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι, ενώ ο νόμος είναι ξεκάθαρος και αναφέρει πως για να χαρακτηριστεί ένα όχημα ιστορικό πρέπει να είναι 30 ετών υπάρχουν ακόμα και σύγχρονα (15ετίας) με τέτοιες πινακίδες. Αναζητώντας μάλιστα αγγελίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο διαδίκτυο, κάποιοι προσπαθούν να τα προωθήσουν δελεάζοντας τους υποψήφιους αγοραστές με το γεγονός ότι μπορούν να τα κυκλοφορήσουν ως ιστορικά. Κάποιοι μάλιστα σε καθησυχάζουν λέγοντας πως την όλη διαδικασία μπορούν να την διεκπεραιώσουν οι ίδιοι.
Το θέμα είναι τεράστιο και αυτό διότι στην εποχή που ζούμε με τους φόρους στα αυτοκίνητα να είναι δυσβάσταχτοι σημαντική μερίδα πολιτών εκμεταλλεύεται την ελευθερία που δίνει το ίδιο το κράτος εις βάρος των σοβαρών εκείνων ιδιοκτητών που έχουν ως χόμπι το κλασικό αυτοκίνητο.
Από εδώ και στο εξής και με απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών τα αυτοκίνητα αυτά δεν θα μπορούν να κινούνται πλέον στους δρόμους. Κι αυτό, γιατί όπως αναφέρεται σε τροπολογία που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (16 Οκτωβρίου, αριθμός φύλλου 3641), τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα πρέπει να μεταφέρονται πάνω σε τρέιλερ! Επίσης, προκειμένου να συμμετέχουν σε αγώνες ή εκδηλώσεις θα πρέπει να φέρουν το «ενάριθμο διακριτικό γνωρίσματος», ώστε να μην επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ.
Αν μετά από έλεγχο διαπιστωθεί πως ένα ιστορικό όχημα με τις ανάλογες πινακίδες των ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ, και ΦΙΛΠΑ κυκλοφορεί σε δημόσιο δρόμο, τότε προβλέπεται πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη του ύψους 1.500 ευρώ. Αν μάλιστα οδηγείται από άλλο πρόσωπο το συνολικό πρόστιμο που επιβάλλεται ανέρχεται σε 3.000 ευρώ.
Η αλλαγή στο καθεστώς κίνησης των ιστορικών αυτοκινήτων γίνεται για να περιοριστούν τα φαινόμενα κατάχρησης από τους ιδιοκτήτες τους, που δεν πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας ή ασφάλιστρα, ενώ την ίδια στιγμή κυκλοφορούσαν πηγαίνοντας στις δουλειές τους ή ενοικίαζαν τα αυτοκίνητά τους για γάμους και λοιπές εκδηλώσεις. Έτσι, πλέον αν θέλει κάποιος να χρησιμοποιεί το ιστορικό του αυτοκίνητο θα πρέπει να βγάλει κανονικές πινακίδες.
Τα ιστορικά αυτοκίνητα που υπάρχουν στην Ελλάδα και είναι καταγεγραμμένα σε λέσχες ξεπερνούν τις δέκα χιλιάδες!




14 σχόλια:

  1. Για να είμαστε δίκαιοι να τονίσουμε ότι την ευθύνη την φέρει κυρίως το Κράτος, το οποίο άκουσον-άκουσον έχει "εξουσιοδοτήσει" ΤΡΕΙΣ διαφορετικούς φορείς να κάνουν το ίδιο πράγμα για λογαριασμό του, με διαφορετικό όμως τρόπο ο κάθε ένας! Έτσι έχουμε ΤΡΙΑ διαφορετικά έγγραφα "γνησιότητας" και ΤΡΕΙΣ διαφορετικές πινακίδες, πραγματικό αλαλούμ δηλαδή!
    Φυσικά, ο ΚΟΚ αναφέρεται στον επίσημο εκπρόσωπο της FIVA που είναι η ΕΟ ΦΙΛΠΑ, αλλά για να έχει αυτό νόημα και ουσία, θα έπρεπε ο νόμος να επιβάλλει πρώτα την έκδοση κάρτας FIVA και μετά την έκδοση πινακίδων από όποια "Αρχή" θελήσει ο ιδιοκτήτης. Και επειδή με τρεις διαφορετικές Αρχές που ΔΕΝ συνεργάζονται μεταξύ τους αυτό δεν μπορεί να γίνει, θα έπρεπε το ίδιο το Κράτος να έχει μια Υπηρεσία στο Υπ. Συγκοινωνιών για τα Ιστορικά οχήματα, που να λέει και να κάνει το απλό: Αν με τον αριθμό πλαισίου έχεις συμπληρώσει 30 χρόνια, δικαιούσαι ιστορικών πινακίδων αυστηρά περιορισμένης χρήσης. Όμως το παράδειγμα των κρατικών ΚΤΕΟ είναι αρκετό για να μας πείσει ότι κάτι τέτοιο, στο πρόσφατο παρελθόν τουλάχιστον, θα ήταν αστείο να γίνει, γιατί οι "διεκπεραιωτές" θα έβγαζαν ιστορικές πινακίδες δι' αλληλογραφίας... και κατά χιλιάδες! Και ακριβώς φτάνοντας στις "χιλιάδες", υποχρεούμεθα να ακολουθήσουμε τον, πολυσύχναστο τελευταία, "δρόμο του χρήματος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απολυτα δικηο, σε καθε ευνομουμενο και λογικο κρατος, ειναι το κρατος που πρεπει να εκδωσει τις πινακηδες και οχι ο καθε φορεας, και αφ οτου δοθουν οι πινακηδες ο καθε ενας εχει το δικαιωμα να παει στο club της αρεσκειας του. Ολα τα αλλα ειναι για να δημιουργουντε προβληματα

      Διαγραφή
  2. Μια "Αρχή" έκδοσης Ιστορικών πινακίδων, χρεώνει ποσά από 150 μέχρι 250 ευρώ ανά αυτοκίνητο, συν τα ποσοστά επί του τζίρου της, οικονομικής μεν-υποχρεωτικής δε, ετήσιας ασφάλισης. Έτσι, για 1000 ιστορικές πινακίδες κατ' έτος, έχει (μικτά) έσοδα άνω των 200.000 Ευρώ, για 2000 πινακίδες 400.000 Ευρώ, ΣΥΝ ασφαλιστικό τζίρο 30.000-60.000 Ευρώ (πολύ παραπάνω για έκδοση κάρτας και ασφάλιση "young timer" με συμβατικές πινακίδες) κ.ο.κ. Τα ποσά είναι σοβαρά, και επειδή δεν έχουμε ακριβή γνώση των αριθμών δεν συνεχίζουμε τους υπολογισμούς. Σκεφθείτε όμως, τι καλό κέρδος θα είχε μια "λέσχη" ή και "ομοσπονδία" που ΔΕΝ θα είχε προσωπικό, κτίρια, έξοδα εκδηλώσεων, κτλ. Πρόκειται, με άλλα λόγια για "κερδοφόρο επιχείρηση", την μόνη στον κλάδο οχημάτων που το Κράτος έχει εκχωρήσει εν λευκώ σε ιδιώτες, χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο. Και οι σοβαροί, δημοσιεύουν τους ισολογισμούς τους, όπως η ΕΟ ΦΙΛΠΑ που λέει τόσα από αυτό, τόσα από εκείνο, τόσα από πινακίδες και τόσα από κάρτες, και κατόπιν αναλύει που τα ξόδεψε για να την κρίνουν οι εξελεγκτικές επιτροπές. Τι γίνεται όμως στην ΕΛΠΑ; Και κυρίως, τι γίνεται στην ΕΟΟΕ; Ποιός ελέγχει αν αυτές οι Αρχές δίνουν σωστά ιστορικές πινακίδες, ελέγχουν σωστά τα οχήματα, τις αφαιρούν για κακή χρήση, πληρώνουν φόρους, και χρησιμοποιούν αυτά τα έσοδα ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΟ ΔΩΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ για να προωθήσουν την ιδέα της προστασίας και διατήρησης των ιστορικών αυτοκινήτων, και όχι για να προσπορίσουν κέρδη προς όφελος προσωπικό ή του σωματείου τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και όπως συμβαίνει πάντα: μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όποιος πιστεύει ότι σήμερα όλοι θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια, αλλά αυτός θα κυκλοφορεί "τζάμπα", είναι ηλίθιος. "Ηλίθιος" όχι λόγω κουτοπονηριάς, αλλά γιατί έτσι θα συντελέσει είτε στην φορολόγηση είτε στην κατάργηση αυτού του "προνομίου" για όλους και φυσικά για τον ίδιο. Οι "Αρχές" που σέβονται τον εαυτό τους, πρέπει να προσπαθήσουν προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ΜΙΑΣ πινακίδας, ΕΝΟΣ πιστοποιητικού, ΕΝΟΣ συνομιλητή με την Πολιτεία για τα δικαιώματα και τους περιορισμούς χρήσης αυτών των πινακίδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τραγικό άρθρο.

    Παρακαλώ πολύ δείξτε μας συγκεκριμένα αυτοκίνητα 15ετιας που έχουν πάρει πινακίδες Ιστορικού. Αν δεν μας δείξετε εδώ στο άρθρο, διαγράψτε παρακαλώ την σχετική παράγαραφο.

    Η προηγούμενη (προ 16/10/2017) απόφαση δεν έγραφε πουθενά για συγκεκριμένες ημέρες και ώρες όπως αναφέρετε. Παρακαλώ αφαιρέστε και την σχετική πρόταση.

    Αναφέρετε οτι το θέμα είναι "τεράστιο" και οτι "σημαντική μερίδα πολιτών εκμεταλλεύεται την ελευθερία που δίνει το ίδιο το κράτος" !!!! Αλήθεια, γνωρίζετε με στοιχεία και όχι αερολογίες ΠΟΣΟΙ είναι οι παρανομούντες?? Τεράστιο θέμα τα 100 - δεν είναι παραπάνω - ιστορικά που μπορεί και να κυκλοφορούν παράτυπα (επι συνόλου 15.000) και όχι τα 5.000 ανασφάλιστα, οι ηλίθιοι που περνούν καθημερινα με κόκκινο ή οδηγούν μεθυσμένοι ή τα ΚΤΕΟ δεν τους έχουν δει ποτέ... Σύμφωνα με την λογική σας να σταματήσουν να κυκλοφορούν ΟΛΑ τα ΙΧ τροχοφόρα αφού κάποιοι παρανομούν... Ότι να ναι...

    Τραγικό, παιδαριώδες και ρηχό "άρθρο" με μοναδικό σκοπό την προσέλκυση κλικ... Ντροπή σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τραγικό, παιδαριώδες και ρηχό είναι αυτό το κ@@κράτος που φτιάξανε τα τελευταία 45 χρόνια, ένα κράτος με νόμους που θέλουν εκθεμελίωση και γράψιμο από την αρχή.

    Μια χώρα που πληρώνει κερατιάτικα μιά ζωή και έναν λαό που πληρώνει ακόμη και τον αέρα που αναπνέει, ενώ οι δομές της (δρόμοι κ.λπ) είναι σε τραγική κατάσταση.

    Μια χώρα που δέν παράγει ούτε καρφίτσα και εισάγει αυτοκίνητα και δίκυκλα από κάθε γωνιά του πλανήτη αφού το κράτος είναι διεφθαρμένο και ανίκανο να ακολουθήσει τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, μήν διαθέτοντας πλέον ούτε και την τεχνογνωσία που είναι το Α και το Ω για να μπορέσει να ξεκινήσει κάποιος και να παράξει
    (Τεχνογνωσία, δομές, σασί, κινητήρες, εξαρτήματα, ανταλλακτικά κ.λπ).

    Όσον αφορά για τα τέλη κυκλοφορίας των ιστορικών αυτοκινήτων και την νομοθεσία που υπάρχει για την κυκλοφορία τους είναι επιεικώς απαράδεκτη και ξεπερασμένη, κι όπως έλεγε και ο κος Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, ο γνωστός βετεράνος οδηγός αγώνων "Λεωνίδας" πριν από μερικά χρόνια σχολιάζοντας τον σχεδιασμό του Ράλλυ Ακρόπολις, "είναι θέμα μιας άλλης αντίληψης", μια αντίληψη που δέν διαθέτουν διαχρονικά ούτε οι επικεφαλής και οι σύμβουλοι στον ευαίσθητο τομέα του υπουργείου μεταφορών, ούτε οι σχολές οδηγών που ακολουθούν τις δομές του υπουργείου (Οι δάσκαλοι οδήγησης είναι εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που παλεύει καθημερινά αλλά σε λάθος κατεύθυνση), ούτε οι λέσχες οι οποίες έχουν ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης διαχρονικά για αυτοκινιτιστικά θέματα αλλά και την κατάντια του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στην πατρίδα μας.

    Φωτεινό παράδειγμα, και εξαίρεση, αποτελεί ο κος Αναστάσιος Μαρκουΐζος ο γνωστος Ιαβέρης, ο οποίος είναι ο μόνος που κινείται προς την σωστή κατεύθυνση διαχρονικά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το αρθρο ειναι τουλαχιστον αστειο και εκτος πραγματικοτητας. Προφανως ο συντακτης ειναι της λογικης "να ψοφησει η κατσικα του γειτονα". Τα ιστορικα που χρησιμοποιουνται σαν ΙΧ ειναι κατι κακομοιρηδες, δεν ειναι καθεστως. Προσπαθειστε να οδηγησετε παλαιο αυτοκινητο για να καταλαβετε την δυσκολια και δυσχρηστια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το αρθρο ειναι τουλαχιστον αστειο και εκτος πραγματικοτητας. Προφανως ο συντακτης ειναι της λογικης "να ψοφησει η κατσικα του γειτονα". Τα ιστορικα που χρησιμοποιουνται σαν ΙΧ ειναι κατι κακομοιρηδες, δεν ειναι καθεστως. Προσπαθειστε να οδηγησετε παλαιο αυτοκινητο για να καταλαβετε την δυσκολια και δυσχρηστια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αντί να εξανίσταστε με την ανάρτηση καλύτερα να τα βάζετε με αυτούς που παραβιάζουν το νόμο και με τις λέσχες που το ανέχονται και δεν επιβάλλουν κυρώσεις. Όλοι στους δρόμους κυκλοφορούμε, όλοι τα φωτογραφίζουμε, όλοι τα θαυμάζουμε και όλοι γνωρίζουμε ότι δεν συμμετέχουν σε κάποια εκδήλωση όταν κυκλοφορούν. Κάποιοι τα βλέπουμε και σχεδόν καθημερινά πηγαίνοντας στις δουλειές μας ή και στις δουλειές μας... Κάποιοι χρησιμοποιούν πινακίδες σε πολύ νεότερα οχήματα, ίσως από παλαιότερα...Είναι ηλίου φαεινότερο ότι γίνεται κατάχρηση του νόμου. Όπως και με τις πινακίδες ΔΟΚ. Και ρουφιάνοι δεν θα γίνουμε... Ας επιληφθεί η πολιτεία.
    Όσο για τα κλικ, μας αφήνουν παγερά αδιάφορους. Τα κλικ ενδιαφέρουν αυτούς που έχουν στα blog και τις σελίδες τους διαφημίσεις και ψάχνονται για χαρτζιλίκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τώρα όσο για τον φίλο που επικαλείται τη δυσκολία οδήγησης των παλαιών αυτοκινήτων, πράγματι έχει δίκιο. Εγώ επιχείρησα να οδηγήσω το πρώτο μου αυτοκίνητο και τα παράτησα στο πρώτο χιλιόμετρο… Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κυκλοφορούν από τους ιδιοκτήτες τους έως τις μέρες μας παλιά αυτοκίνητα. Από δύσχρηστα LADA έως πολυτελείς MERCEDES. Το θέμα είναι ότι όποιος θέλει να κυκλοφορεί, να εναρμονίζεται με τα ισχύοντα και να μην ψάχνει για παραθυράκια προκαλώντας το κοινωνικό σύνολο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατ' αρχάς δεν είναι οι πινακίδες ιστορικές αλλά το όχημα! Άρα μιλάμε για πινακίδες ιστορικού οχήματος... Δεύτερον: Ακόμη και το ότι ο προηγούμενος νόμος ανέφερε ότι τα ιστορικά οχήματα θα πρέπει να κυκλοφορούν συγκεκριμένες ημέρες και αυτό λάθος από την πλευρά του κράτους ήταν. Σε όλες τις ευρωπαικές χώρες η κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων αντιμετοπίζεται ως συμβολή στην πολιτιστική κληρονομιά! Έτσι λοιπόν επιβραβεύεται και ενθαρρύνεται αλλού πολύ και αλλού λιγότερο. Ο τίτλος του άρθρου σας φανερώνει μία προκατάληψη εκ' μέρους σας, η οποία πιστεύω ότι οφείλεται σε ημιμάθεια πάρα σε κακή πρόθεση. Ποιος "εξυπνάκιας αετονύχης" έχει τη διάθεση και την οικονομική ευχέρεια να συντηρεί ένα κλασσικό αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιεί καθημερινώς μόνο και μόνο για να γλιτώσει τα τέλη κυκλοφορίας; Επιπροσθέτως τα περισσότερα οχήματα τριανταετίας και άνω (δεν ισχύει βέβαια τόσο στα δίκυκλα), είναι κατά πολύ πιο δαπανηρά σε καύσιμο από τα νεότερα. Οφείλω να ομολογήσω ότι έχω δει δύο τρεις φορές, παλαιά αυτοκίνητα με ιστορικές πινακίδες σε μέτρια κατάσταση και αντίθετη χρήση από αυτή για την οποία έβγαλαν τις ειδικές αυτές πινακίδες. Πατώντας σ' αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις γράψατε το άρθρο σας; Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά σχολιάσατε παρακάτω... και όταν τα ξερά είναι 2 και τα χλωρά είναι 202; Μήπως είναι εντελώς άστοχος ο τίτλος του άρθρου σας; Φιλικά, Λευτέρης Αλεξάκης, Λάρισα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευτυχώς σε ολο το ίντερνετ το μόνο άρθρο που γραφγρ τέτοιες γελοιότητες είναι αυτο... Προφανως από κάποιον κομπλεξικό μπατηρακο που θελει να ψόφησει κ κατσίκα του γείτονα ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αστειο και εκτός πραγματικότητας άρθρο με προφανή εμπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !