Η ΦΙΛΠΑ γιόρτασε τα 40 χρόνια από την ίδρυσή της (1972), αναβιώνοντας με επιτυχία ένα από τα σημαντικότερα circuits της ελληνικής αυτοκίνησης, με την εκδήλωση «1ο Τατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2012»
Το Τατόι και η ιστορία του…
Ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτων έγινε το 1926 στην άσφαλτο της Συγγρού και μπορεί να θεωρηθεί ως ο πρόγονος των αγώνων ταχύτητας στη χώρα μας.
Χρειάστηκε όμως να περιμένουμε ως το 1957 για να δούμε τον πρώτο πραγματικό αγώνα ταχύτητας, με νικητή τον Κώστα Σπηλιωτάκη και την Αlfa Romeo του, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου.
Το 1958 ξεκίνησε και το αντίστοιχο πρωτάθλημα, που κατακτήθηκε από το Νίκο Παπαμιχαήλ.
Την περίοδο εκείνη (1958-1959) άρχισε η διεξαγωγή των σιρκουί στους δρόμους της Ρόδου και της Κέρκυρας.
Η Ρόδος, η Κέρκυρα και το 3ωρο Τατόι ήταν τα πεδία της άμιλλας τη δεκαετία του ’60.
Σε αυτά αναδείχθηκαν οι πρωταγωνιστές, αρχής γενομένης από τον Άλκη Μίχο με την Αlfa Romeo και τον Τζόνι Πεσμαζόγλου με την Chevrolet V8 με το υποκοριστικό «γουρούνα», ως τις Jaguar E Type και το Volvo 544 του Γιάννη Ψύχα.
Ύστερα ακολούθησε η περίοδος 1966-1967, στην οποία ξεχώρισε ο Γιάννης Μεϊμαρίδης «Μαύρος», πρωταθλητής με την Αlfa Romeo Giulia.
Το 1968, μετά από ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα, ο τίτλος κατέληξε στον Σωτήρη Σοφιανόπουλο «Ειπώρχ», που τον κέρδισε στο τιμόνι μιας BMW 2002.
Την επόμενη χρονιά ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, που αγωνιζόταν με NSU TT και το ψευδώνυμο «Υψηλάντης», κέρδισε το πρώτο του πρωτάθλημα στο θεσμό.
Το 1970 ήταν η ώρα της Chevrolet Corvette Sting Ray, του Τζόνι Πεσμαζόγλου, γνωστότερης ως «στρίγγλας» από τον ήχο του κινητήρα της.
Τον Οκτώβρη του 1971 χρόνου οι αγώνες δέχτηκαν χτύπημα με το θάνατο του «Μαύρου» στη Ρόδο.
Τα συντρίμια της Alfa Romeo GTAm παρέσυραν στο θάνατο και τα σιρκουί πόλης, που από τότε απαγορεύτηκαν.
Το Τατόι απέμεινε μόνο να στηρίζει το θεσμό και γι αρκετά χρόνια το κατόρθωσε.
Ανεξίτηλες εικόνες υπάρχουν στη μνήμη μας από τότε: η Alpine-Renault του Τάσου Λιβιεράτου, η Alfa Romeo GTAm του Γιώργου Μοσχού, η Porsche του «Λεωνίδα» και η «ψυχεδελική» 911 του «Αστερίξ», είναι μερικές από αυτές.
Το Τατόι χάθηκε για τους αγώνες τον Οκτώβριο του 1983, ενώ από τις εναλλακτικές λύσεις καμία δεν μπόρεσε να χαρακτηριστεί κατάλληλη.
Μαριτσά, Τυμπάκι και Βόλος δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους κι αν δεν υπήρχε από το 1989 ο χώρος του αεροδρομίου της Τρίπολης όλα θα είχαν τελειώσει.
Από την περίοδο 1997-1998 λειτουργούν τα αυτοκινητοδρόμια των Μεγάρων και των Σερρών, επιτρέποντας δραστηριότητα στο χώρο των αγώνων ταχύτητας, που βέβαια δεν μπορεί να συγκριθεί με την προ του 1975 εποχή.
Διαβάστε περισσότερα για το Τατόι εδώ!
Συνδεθείτε στο Facebook και δείτε φωτογραφίες από τη χθεσινή εκδήλωση εδώ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !