Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Πραγματοποιήθηκαν οι Γ.Σ. των μετόχων σε ΕΛΠΕ και Motor Oil ! ! !



Έμφαση στις εξαγωγές με στόχο το 2015 να φτάσουν το 40% δίνει στο εξής ο Όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, όπως προανήγγειλαν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Χρήστος Κομνηνός και Γιάννης Κωστόπουλος.
Όπως ανέφερε ο κ. Κωστόπουλος, η έναρξη εμπορικής λειτουργίας του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, μιας από τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε διυλιστήρια στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με το αυξανόμενο έλλειμμα σε diesel στην Ευρώπη, δημιουργεί θετικότατες προσδοκίες για την εξέλιξη των μεγεθών του ομίλου.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, τα ΕΛΠΕ ήδη δέχονται κρούσεις από μεγάλους διεθνείς traders, οι οποίοι ζητούν να δεσμεύσουν ποσότητες από το diesel που θα παράγει το διυλιστήριο της Ελευσίνας.
Όπως γνωστοποίησε ο κ. Κωστόπουλος, το αναβαθμισμένο διυλιστήριο στην Ελευσίνα θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον Ιουλίου ενώ από τη λειτουργία του η διοίκηση του ομίλου προσδοκά ενίσχυση του EBITDA και αύξηση των εξαγωγών.
Ειδικότερα, με βάση την προοπτική που εμφανίζουν η συγκυρία και τα δεδομένα της αγοράς, οι εξαγωγές των προϊόντων το 2012 θα ανέλθουν σε 28% έναντι 20% το 2011, με στόχο το 40% το 2015.
Αναφορικά με τη διαμόρφωση των ταμειακών ροών, ο κ. Κωστόπουλος είπε ότι με την ολοκλήρωση της επένδυσης στα διυλιστήρια, συνολικού ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ, θα αρχίσει σταδιακή απομόχλευση, θα διασφαλιστεί η ρευστότητα του ομίλου, το EBITDA θα ενισχυθεί κατά 230 εκατ. ευρώ και θα ξεκινήσει η σταδιακή μείωση του δανεισμού.
Σχετικά με τις επιπτώσεις που έχει στον όμιλο το εμπάργκο της Ε.Ε. στις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν, ο κ. Κωστόπουλος είπε ότι ήδη από το Μάρτιο του 2012, όταν δηλαδή το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα δυσχέρανε τις πληρωμές προς τη χώρα αυτή, ο όμιλος διασφάλισε την τροφοδοσία των διυλιστηρίων με φορτία πετρελαίου από τη Βόρεια και τη Δυτική Αφρική, τη Σαουδική Αραβία, την Κασπία, το Ιράκ κ.λπ.
Σε κάθε περίπτωση, ειδική ομάδα στελεχών που έχει συσταθεί αξιολογεί μονίμως τα δεδομένα της αγοράς, συνδυάζοντας τις προσφερόμενες ποσότητες αργού με τα διυλιστήρια του ομίλου, ώστε να προκύπτουν τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.
Τέλος, η ΓΣ του Ομίλου ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,45 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο όπως τόνισε η διοίκηση αντανακλά το θετικό μήνυμα για τις θετικές προοπτικές ανάπτυξης του ομίλου το προσεχές διάστημα.



«Ως Motor Oil, έχουμε τον σεβασμό και δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα χρηματοδότησης, προς το παρόν», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Βαρδής Βαρδινογιάννης, μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας.
Σε ερώτηση αναφορικά με τις κεφαλαιακές ανάγκες της εταιρείας, ο Β. Βαρδινογιάννης τόνισε ότι αυτές αντιμετωπίζονται, παρά το γεγονός ότι τα κεφάλαια που απαιτούνται είναι τεράστια, καθώς για να εισαχθεί ένα φορτίο αργού απαιτούνται 200 εκατ. δολάρια.
Για το εμπάργκο στο Ιράν, είπε ότι αποτελεί διεθνή υπόθεση και ότι αυτήν τη στιγμή το Ιράν έχει δυσκολία να διαθέσει στην αγορά την παραγωγή του, ενώ σχολιάζοντας το γεγονός ότι αρκετά διυλιστήρια στην Ευρώπη έχουν κλείσει, ο κ. Βαρδινογιάννης είπε ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της πτώσης της διεθνούς κατανάλωσης.
Για τις εξελίξεις στην εγχώρια αγορά επισήμανε ότι τα πρατήρια σήμερα χάνουν χρήματα, καθώς η κατανάλωση πέφτει και οι τιμές μειώνονται, ενώ σε ερώτηση για τη νοθεία στα καύσιμα τόνισε ότι μπορεί ορισμένα πρατήρια να κάνουν «κομπίνες», αλλά δεν φέρει ευθύνη η εταιρεία.
Τέλος, για τις εξελίξεις στην ηλεκτροπαραγωγή, όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται από κοινού με τον όμιλο Μυτιληναίου, ο κ. Βαρδινογιάννης ανέφερε ότι η επένδυση έγινε επειδή η χώρα μας είναι ελλειμματική σε ηλεκτρική ενέργεια, σχολίασε ωστόσο ότι η ΔΕΗ αντιμετωπίζει προβλήματα και «μας χρεώνει πολύ περισσότερα».
Η γενική συνέλευση ενέκρινε τη διάθεση μερίσματος ύψους 0,4 ευρώ ανά μετοχή, καθώς και την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους, τον προσεχή Νοέμβριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !