Πέρα από το ότι οι κινητήρες Diesel είναι πλέον καθαρότεροι και χρειάζονται συντήρηση σε αραιότερα χρονικά διαστήματα, είναι και οικονομικότεροι σε σχέση με τους κινητήρες που χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη ή το υγραέριο.
Παρότι υπάρχουν διαφορές στην τιμή του πετρελαίου έναντι της τιμής της βενζίνης, δεν είναι αυτή που προκαλεί την διαφορά στο ετήσιο κόστος μετακινήσεων, αλλά οι ίδιοι οι κινητήρες Diesel που απαιτούν λιγότερο καύσιμο για τη λειτουργία τους.
Τόσο λιγότερο, που αντισταθμίζει ακόμα και τη χαμηλότερη τιμή πώλησης του υγραερίου έναντι των άλλων δυο καυσίμων !
Στο παράδειγμα που ακολουθεί παρουσιάζεται συγκριτικά το κόστος κατανάλωσης καυσίμου σε ένα αυτοκίνητο που η μέση (πραγματική και όχι εργοστασιακή) κατανάλωσή του σε βενζίνη είναι 10lt/100km, ενώ για το παράδειγμα της κατανάλωσης σε πετρέλαιο λαμβάνουμε υπ' όψιν τις μέσες διαφορές κατανάλωσης ανάμεσα σε έναν βενζινοκινητήρα και έναν πετρελαιοκινητήρα ίδιου κυβισμού, οπότε υποθέτουμε μια μέση κατανάλωση πετρελαίου της τάξης των 5,5lt/100Km.
Επίσης λαμβάνουμε υπ' όψιν ότι σχεδόν πάντα ένας κινητήρας με καύσιμο το υγραέριο απαιτεί ελαφρώς μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου για την μετακίνηση στα ίδια χιλιόμετρα, έτσι στο παράδειγμά μας το υγραέριο δημιουργεί συνθήκες κατανάλωσης 11lt/100km
Ενδεικτικά και τα τρία αυτοκίνητα του παραδείγματός μας, με τους διαφορετικούς κινητήρες, υποθέτουμε πως διανύουν ετησίως 20.000 χιλιόμετρα.
Δείτε το παράδειγμα:
ΒΕΝΖΙΝΗ: 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα Χ 1.65 € το λίτρο Χ 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο = 3.300 € το χρόνο, το κόστος μετακίνησης.
ΥΓΡΑΕΡΙΟ: 11 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα Χ 0,82 € το λίτρο Χ 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο = 1.804 € το χρόνο, το κόστος μετακίνησης.
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ: 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα Χ 1.40 € το λίτρο Χ 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο = 1.540 € το χρόνο, το κόστος μετακίνησης.
Όπως διαπιστώνετε κι εσείς, αδιαφιλονίκητος νικητής είναι ο κινητήρας Diesel και αν συνυπολογίσετε τη μεγαλύτερη αξιοπιστία του αλλά και τα αραιότερα διαστήματα service, τότε τα συμπεράσματα είναι δικά σας γιατί στο εξωτερικό το 60% των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι πετρελαιοκίνητα !
Δείτε το παράδειγμα:
ΒΕΝΖΙΝΗ: 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα Χ 1.65 € το λίτρο Χ 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο = 3.300 € το χρόνο, το κόστος μετακίνησης.
ΥΓΡΑΕΡΙΟ: 11 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα Χ 0,82 € το λίτρο Χ 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο = 1.804 € το χρόνο, το κόστος μετακίνησης.
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ: 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα Χ 1.40 € το λίτρο Χ 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο = 1.540 € το χρόνο, το κόστος μετακίνησης.
Όπως διαπιστώνετε κι εσείς, αδιαφιλονίκητος νικητής είναι ο κινητήρας Diesel και αν συνυπολογίσετε τη μεγαλύτερη αξιοπιστία του αλλά και τα αραιότερα διαστήματα service, τότε τα συμπεράσματα είναι δικά σας γιατί στο εξωτερικό το 60% των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι πετρελαιοκίνητα !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !