Βασκανία ή κοινώς μάτιασμα είναι το να προξενήσει κανείς σε άλλον κακοτυχία, ασθένεια ή θάνατο μόνο με το βλέμμα του. Αιτία αυτού του κακού είναι ένα θανάσιμο πάθος, ο φθόνος, τον οποίο εκμεταλλεύεται ο διάβολος και προκαλεί διάφορες βλάβες στους ανθρώπους. Αυτή είναι η ερμηνεία που δίνουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας για τη βασκανία. Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία, όπως η περί μαγνητικών πεδίων, είναι απαράδεκτη.
Η βασκανία αντιμετωπίζεται με διάφορα μέσα. Πολλά από αυτά είναι ανόητα και μαγικά, π.χ. το φτύσιμο, η πρόκα, το σκόρδο και η πολύ διαδεδομένη ματόχαντρα. Πιστεύουν δυστυχώς πολλοί ότι με αυτά τα μέσα εμποδίζουν τη βασκανία. Μάλιστα με τη ματόχαντρα γίνεται μια απαράδεκτη ασέβεια. Την κολλούν σε εικονισματάκια της Παναγίας και την χρησιμοποιούν για φυλαχτό των παιδιών. Ποιος όμως φυλάει το παιδί; Η Παναγία ή η μαγική ματόχαντρα; Όσο για το ξεμάτιασμα, χρησιμοποιούν λαδάκια με νερό και κάρβουνα λέγοντας προσευχές ανακατεμένες με ανόητες και ασεβείς φλυαρίες. Αυτά είναι απαράδεκτα για κάθε συνειδητό χριστιανό.
Ο Χριστιανός για να προλάβει μεν την βασκανία φορά το σταυρό του και πριν βγει από το σπίτι του μπορεί να λέει «Αποτάσσομαί σοι σατανά και τη πομπή σου και τη λατρεία σου» και «Συντάσσομαι Σοι Χριστέ», κάνοντας το σημείο του σταυρού. Έτσι, όπως λέει ο ιερός Χρυσόστομος, είτε διάβολος τον συναντήσει είτε άνθρωπος δεν μπορεί σε τίποτε να τον βλάψει.
Σε περίπτωση που ο Θεός επιτρέπει να ματιαστεί ο χριστιανός, για να ξεματιαστεί πηγαίνει σε έναν ιερέα, εάν είναι δυνατόν, να του διαβάσει την ευχή της βασκανίας. Διαφορετικά λέει το «Πάτερ ημών» και σταυρώνει τον εαυτό του.
Αυτή και μόνον είναι η θεάρεστη αντιμετώπιση της βασκανίας.
Η Βασκανία
Η βασκανία αντιμετωπίζεται με διάφορα μέσα. Πολλά από αυτά είναι ανόητα και μαγικά, π.χ. το φτύσιμο, η πρόκα, το σκόρδο και η πολύ διαδεδομένη ματόχαντρα. Πιστεύουν δυστυχώς πολλοί ότι με αυτά τα μέσα εμποδίζουν τη βασκανία. Μάλιστα με τη ματόχαντρα γίνεται μια απαράδεκτη ασέβεια. Την κολλούν σε εικονισματάκια της Παναγίας και την χρησιμοποιούν για φυλαχτό των παιδιών. Ποιος όμως φυλάει το παιδί; Η Παναγία ή η μαγική ματόχαντρα; Όσο για το ξεμάτιασμα, χρησιμοποιούν λαδάκια με νερό και κάρβουνα λέγοντας προσευχές ανακατεμένες με ανόητες και ασεβείς φλυαρίες. Αυτά είναι απαράδεκτα για κάθε συνειδητό χριστιανό.
Ο Χριστιανός για να προλάβει μεν την βασκανία φορά το σταυρό του και πριν βγει από το σπίτι του μπορεί να λέει «Αποτάσσομαί σοι σατανά και τη πομπή σου και τη λατρεία σου» και «Συντάσσομαι Σοι Χριστέ», κάνοντας το σημείο του σταυρού. Έτσι, όπως λέει ο ιερός Χρυσόστομος, είτε διάβολος τον συναντήσει είτε άνθρωπος δεν μπορεί σε τίποτε να τον βλάψει.
Σε περίπτωση που ο Θεός επιτρέπει να ματιαστεί ο χριστιανός, για να ξεματιαστεί πηγαίνει σε έναν ιερέα, εάν είναι δυνατόν, να του διαβάσει την ευχή της βασκανίας. Διαφορετικά λέει το «Πάτερ ημών» και σταυρώνει τον εαυτό του.
Αυτή και μόνον είναι η θεάρεστη αντιμετώπιση της βασκανίας.
Η Βασκανία
Φτου, φτου, φτου, σκόρδα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα όρη στα ψηλά βουνά...
Το Μητσοτακαίικο προ των πυλών...
Η ΝΤΟΡΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΑΤΗ ΣΑΜΑΡΑ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρ. Πρωτ : …570… Ασπρόπυργος 09/11/09
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Πραγματοποιήθηκε στις 07/11/09 το Έκτακτο Γενικό Συμβούλιο ΠΣΕΕΠ στο Αμφιθέατρο του Νέου Διοικητηρίου στις ΒΕΑ.
Το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης βάσει καταστατικού ήταν :
«Πρόταση μομφής 641 μελών κατά του Διοικητικού Συμβουλίου και λήψη απόφασης ως προς την υποβολή αυτής στην κρίση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης».
Συμμετείχαν 36 Γενικοί Σύμβουλοι κατά την έναρξη της συνεδρίασης και κατατέθηκαν 2 προτάσεις.
Η πρόταση της Εκτελεστικής Γραμματείας :
Οι λόγοι που επικαλούνται για την μομφή που κατέθεσαν οι υπογράφοντες δηλ. «βρώμικες μεθοδεύσεις και εκβιασμοί» δεν τεκμαίρονται. Για τον λόγο αυτό δεν προκύπτει λόγος καθαίρεσης του Δ.Σ. και η διαδικασία περαιώνεται εδώ.
Η δεύτερη πρόταση ήταν του Αγωνιστικού Μετώπου:
Σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης με το ερώτημα εκλογές ή όχι.
Το Γενικό Συμβούλιο ψήφισε την πρόταση της Εκτελεστικής Γραμματείας (ΥΠΕΡ : 35)
Κατακριτέες είναι οι ενέργειες όπως :
Ο εκπρόσωπος του Αγωνιστικού Μετώπου δεν υπέγραφε την συμμετοχή του στο Γ.Σ. πριν διαπιστωθεί απαρτία.
Απαράδεκτο το γεγονός να έχουν έρθει οι εκπρόσωποι της ΕΝΙΑΙΑΣ – ΕΝΩΤΙΚΗΣ, της ΝΔΣΚ και της ΕΛΚΕ-ΕΛΠΕ και να μην μπαίνουν στο Αμφιθέατρο για να ξεκινήσει το Γενικό Συμβούλιο. Είναι προφανές ότι δεν επιθυμούσαν την έναρξη της συνεδρίασης. Το Γενικό Συμβούλιο όμως ξεκίνησε αφού υπήρχε απαρτία και χωρίς την παρουσία τους.
Εξάλλου το έχουν ξανακάνει. Μόνιμα επιθυμούν την δημιουργία τεχνητής κρίσης.
Πρέπει όμως να εξηγήσουν στους συναδέλφους το πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τις εισφορές των εργαζομένων, για να κάνουν ταξίδι από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα για τα προσωπικά τους παιχνίδια και τακτικές.
Οι προσωπικές επιλογές γίνονται με προσωπικές δαπάνες και όχι με τα χρήματα του ΠΣΕΕΠ.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ