Έπειτα από 29 χρόνια οδεύουμε προς άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, από το Φθινόπωρο.
Έτσι κι αλλιώς το μέτρο έχει καταστρατηγηθεί αφού… Εργάτες, Αγρότες, Φοιτητές, κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι, ενώ δεν υπάρχει αυτοκίνητο με Αλβανικές, Βουλγάρικες ή Ρουμάνικες πινακίδες που να μην είναι πετρελαιοκίνητο. Σε όλους αυτούς πρέπει να συνυπολογίσουμε τα ΤΑΧΙ και τα άλλα επαγγελματικά καθώς και όσους δηλώνουν ψευδείς διευθύνσεις κατοικίας. Τελικά οι μόνοι που τιμωρούνται από αυτό το μέτρο είναι οι νομοταγείς πολίτες αυτής της χώρας… Ως συνήθως !
Έτσι κι αλλιώς το μέτρο έχει καταστρατηγηθεί αφού… Εργάτες, Αγρότες, Φοιτητές, κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι, ενώ δεν υπάρχει αυτοκίνητο με Αλβανικές, Βουλγάρικες ή Ρουμάνικες πινακίδες που να μην είναι πετρελαιοκίνητο. Σε όλους αυτούς πρέπει να συνυπολογίσουμε τα ΤΑΧΙ και τα άλλα επαγγελματικά καθώς και όσους δηλώνουν ψευδείς διευθύνσεις κατοικίας. Τελικά οι μόνοι που τιμωρούνται από αυτό το μέτρο είναι οι νομοταγείς πολίτες αυτής της χώρας… Ως συνήθως !
Παρότι η απαγόρευση κυκλοφορίας των συγκεκριμένων οχημάτων το 1980 δεν αφορούσε παρά μόνο τα δύο αστικά κέντρα, οι πωλήσεις τους ήταν χαμηλά σε όλη την Ελλάδα τη στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη, η διείσδυση του diesel είναι ταχεία και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αποτελούν το 50% της αγοράς.
Η έξαρση της πετρελαιοκίνησης εξηγείται από την τεχνολογική βελτίωση που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια. Η τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί στους πετρελαιοκινητήρες είναι τέτοια, που πλέον αφενός έχουν μειωθεί σημαντικότατα οι ρύποι, με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις οι πετρελαιοκινητήρες να εκπέμπουν χαμηλότερους ή τουλάχιστον ίδιους ρύπους με αυτούς των βενζινοκινητήρων, αφετέρου, ο μύθος που υποστηρίζει ότι οι πετρελαιοκινητήρες υπολείπονται σε απόδοση των κινητήρων βενζίνης, έχει πλέον καταρρεύσει, διότι οι κινητήρες πετρελαίου, είναι πολύ πιο «ελαστικοί» από αυτούς της βενζίνης, ενώ με την τεχνολογία που έχει πλέον ενσωματωθεί στην κατασκευή τους αποδίδουν και περισσότερους ίππους.
O diesel έχει καθιερωθεί να σημαίνει οικονομία και μακροζωία. Για τους κινητήρες νέας τεχνολογίας το θείο εξαφανίστηκε τελείως από τα καύσιμα, οι κινητήρες diesel εξακολουθούν να υπερτερούν των κινητήρων βενζίνης στην κατανάλωση, αφού καίνε 25% λιγότερα καύσιμα και επιπλέον αντιμετωπίστηκαν τα τρία μειονεκτήματα που είχαν παραδοσιακά οι παλιοί κινητήρες diesel:
Ήταν μεγαλύτεροι, βαρύτεροι και πιο θορυβώδεις.
Την τελευταία δεκαετία ο κινητήρας diesel έγινε μικρότερος, ελαφρύτερος και πιο αθόρυβος. Αν ήταν ελεύθερος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αρκετοί από εμάς θα είχαμε επωφεληθεί από τη χαμηλή κατανάλωσή του.
Οι πετρελαιοκινητήρες είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι και φθείρονται σημαντικά στην (εξαιρετικά πιθανή) περίπτωση που χρησιμοποιηθεί νοθευμένο καύσιμο. Η αιτίαση ότι οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν περισσότερους ρύπους είναι ένα τεράστιο ψέμα. Η αλήθεια είναι ότι οι υψηλότερες εκπομπές ρύπων στην Ελλάδα οφείλονται στην κακή ποιότητα διύλισης που έχουμε στη χώρα μας και όχι στους πετρελαιοκινητήρες. Οι εκπομπές ρύπων των diesel στις υπόλοιπες χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης φθάνουν να είναι χαμηλότερες ακόμη και από τις αντίστοιχες των κινητήρων βενζίνης.
Προϋποθέσεις βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας στις μεγάλες πόλεις μας δεν είναι η απαγόρευση αγοράς πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά η βελτίωση της διύλισης των καυσίμων με παράλληλη πάταξη της νοθείας και του λαθρεμπορίου των υγρών καυσίμων, η εισαγωγή diesel αυτοκινήτων με συστήματα κατακράτησης σωματιδίων, η απαγόρευση της εισαγωγής μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές της προαναφερόμενης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, η δημιουργία αξιόπιστων μηχανισμών ελέγχου και μια γενναία απόσυρση όλων των παλαιών πετρελαιοκίνητων τα περισσότερα των οποίων είναι επαγγελματικά φορτηγά, λεωφορεία και ΤΑΧΙ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια είναι Ελεύθερα και χαρακτηρίζουν το σχολιαστή !