Πριν από χρόνια συζητούσαμε στο σπίτι ότι η μεγάλη μας η κόρη θα πήγαινε στο Πολυτεχνείο δίχως κόπο, χρησιμοποιώντας τον (έτοιμο από τότε) σταθμό του Μετρό στο Χαϊδάρι.
Απ’ ότι φαίνεται θα τελειώσει τα πέντε χρόνια της σχολής χωρίς να έχει παραδοθεί ακόμα ο σταθμός...
Όλα αυτά τα χρόνια κινητοποιούνται κάτοικοι και φορείς της πόλης μας χωρίς κανένα αποτέλεσμα, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ασχοληθήκαμε με το θέμα και απ' αυτό το blog...
Τώρα, οι πρόωρες εκλογές κινητοποιούν (πρόωρα;;;) και τους Βουλευτές για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των έτοιμων σταθμών του Μετρό ! ! !
Σήμερα πήραμε άλλο ένα δελτίο τύπου, από τον Κωστή Χατζηδάκη αυτή τη φορά !
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση Χατζηδάκη για τις καθυστερήσεις στην παράδοση και λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό και τους κινδύνους που τυχόν ανακύπτουν.
Τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην παράδοση των νέων σταθμών στις επεκτάσεις του Μετρό που θα εξυπηρετούν τη Δυτική Αθήνα, καθώς και τα Νότια Προάστια επισημαίνει με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο βουλευτής Β΄ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης. Με την ερώτησή του ο κ. Χατζηδάκης ζητά να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις για το ακριβές χρονοδιάγραμμα παράδοσης και λειτουργίας των σταθμών που υπάρχει σήμερα, αλλά και για τους κινδύνους που τυχόν ανακύπτουν από την καθυστέρηση που έχει σημειωθεί. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.
Πιο συγκεκριμένα:
Τον Οκτώβριο 2009 ο σχεδιασμός για την κατασκευή του μεγαλύτερου μετώπου έργων Μετρό που είχε ποτέ υλοποιηθεί στη χώρα μας με 16 νέους σταθμούς προχωρούσε με εντατικούς ρυθμούς. Πιο συγκεκριμένα, είχε μόλις πραγματοποιηθεί η παράδοση του Σταθμού Νομισματοκοπείο, ενώ ταυτόχρονα επανασυνδέθηκε η Γραμμή 3 με το Αεροδρόμιο, στο τμήμα από την Εθνική Άμυνα και πέρα. Έως το τέλος του ίδιου έτους ήταν προγραμματισμένη και η παράδοση των επεκτάσεων των υφισταμένων γραμμών προς τη Δυτική Αθήνα με 3 σταθμούς, τον τερματικό του Χαϊδαρίου, ενώ λίγο αργότερα θα παραδίδονταν δύο επιπλέον σταθμοί, Ανθούπολη και Περιστέρι, που θα εξυπηρετούν τον Δήμο Περιστερίου, τον μεγαλύτερο της περιοχής, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε περιοχές με προβληματικές συγκοινωνιακές συνθήκες και προετοιμάζοντας τη μελλοντική επέκταση του Μετρό προς Πετρούπολη, Ίλιον, Καματερό κλπ. Ο πρώτος σταθμός θα διευκολύνει τους πολίτες του Χαϊδαρίου και της Αγίας Βαρβάρας και θα έχει ρόλο κομβικής συγκοινωνιακής πύλης στη διαδρομή προς Σκαραμαγκά, Ασπρόπυργο και Ελευσίνα.
Το ίδιο χρονοδιάγραμμα προέβλεπε, επίσης, την παράδοση της επέκτασης της Γραμμής 2 με 4 σταθμούς, Ηλιούπολη- Άλιμος- Αργυρούπολη- Ελληνικό, για την άνοιξη του 2010. Με την λειτουργία της επέκτασης αυτής, η Γραμμή 2 του Μετρό φτάνει μέχρι το πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο, καλύπτοντας, έτσι, συγκοινωνιακά σημαντικό τμήμα των Νοτίων Προαστίων και διασφαλίζοντας σύνδεση με το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο. Προβλεπόταν, ακόμα, η παράδοση των σταθμών Χολαργός και Αγία Παρασκευή για το καλοκαίρι του 2010, ενώ, τέλος, σε εξέλιξη βρισκόταν και η δημοπράτηση της επέκτασης της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά με 6 ακόμα σταθμούς.
Στο διάστημα που διέτρεξε από τότε, υπήρξε μεν πρόοδος, αλλά όχι αυτή που αναμενόταν με βάση τον χρονικό προγραμματισμό που υπήρχε, κυρίως λόγω της εμπλοκής της εταιρίας Siemens στο σύστημα σηματοδότησης του έργου. Παρά την παράδοση σταθμών (Χολαργός-Αγία Παρασκευή), την ολοκλήρωση, σχεδόν, των εργασιών κατασκευής των περισσοτέρων από τους υπολοίπους, τη σχετική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την αρτιότητα του διαγωνισμού και την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη στη δημοπράτηση του τμήματος προς Πειραιά, η διαδικασία της παράδοσης και λειτουργίας των σταθμών εξακολουθεί να καθυστερεί, ενεργοποιώντας αρκετούς κινδύνους.
Με δεδομένη την κατανόηση ότι το θέμα είναι λεπτό, ο κ. Χατζηδάκης ερωτά τον Υπουργό:
1) Ποιοι σταθμοί είναι απολύτως έτοιμοι προς λειτουργία;
2) Προτίθεται να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες, ώστε όσοι σταθμοί είναι έτοιμοι, να λειτουργήσουν; Ποιο είναι σήμερα το χρονοδιάγραμμα παράδοσης και λειτουργίας;
3) Έχουν υπάρξει φθορές στις υποδομές που είναι μεν έτοιμες, αλλά δεν λειτουργούν;
4) Υπάρχει κίνδυνος απένταξης της κοινοτικής χρηματοδότησης των έργων, λόγω της καθυστέρησης αυτής; Επιπλέον, σε τι ύψος υπολογίζονται οι οικονομικές συνέπειες από την καθυστέρηση συνολικά (επιστροφές προς την ΕΕ, απώλεια εσόδων από εισιτήρια και άλλου είδους εκμετάλλευση, τόκοι υπερημερίας προς τους Αναδόχους κλπ);