Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

40 χρόνια BMW 3 Series... 40 χρόνια κρυφών πόθων, ζήλιας και φθόνου...


40 χρόνια BMW 3 Series... Ήταν Μάιος του 1975... 40 χρόνια κρυφών πόθων, ζήλιας και φθόνου για τον γείτονα που έχει BMW 3άρα και που η ζωή τα φέρνει έτσι ώστε εσύ να μην έχεις... Και τι δεν μπορεί να γράψει κανείς για τον κρυφό πόθο του νεοέλληνα... Ο μακαριστός Χριστόδουλος το περιέγραψε με ένα ανέκδοτο... "Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα..."
Το 1975 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η BMW παρουσίασε για πρώτη φορά τη BMW Σειρά 3, αντικαθιστώντας τη θρυλική BMW 02. Ωστόσο η πρώτη 3άρα με το αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα αποτελούσε μια φυσική εξέλιξη της BMW 02 και η παραγωγή της διήρκησε 6 χρόνια (1975-1981). Χαρακτηριστικά της γνωρίσματα που διατηρήθηκαν και στα μεταγενέστερα μοντέλα σε πιο σύγχρονη μορφή ήταν τα ζεύγη των στρογγυλών εμπρός φωτιστικών σωμάτων και η παραδοσιακή μάσκα.
Τη μεγάλη αλλαγή από 2θυρο σε 4θυρο αμάξωμα έφερε η αμέσως επόμενη γενιά της BMW Σειρά 3 Ε30 (1982 - 1991), ωστόσο έμοιαζε και πάλι με την προγενέστερη. Από την τρίτη γενιά και μετά (E36), η μεσαία BMW εκσυγχρονίστηκε σε μεγάλο βαθμό τόσο σε σχεδίαση, όσο σε τεχνολογία, ποιότητα και κινητήρες.
Η πολυπόθητη BMW M3 έκανε την πρώτη εμφάνισή της το 1985 με το δεύτερης γενιάς μοντέλο και εφοδιαζόταν με 4κύλινδρο 2.3 λίτρων κινητήρα ισχύος 195 ίππων. Σήμερα η BMW M3 Sedan εφοδιάζεται για πρώτη φορά με υπετροφοδοτούμενο 6κύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο 3.0 λίτρων απόδοσης 431 ίππων.
Σύμφωνα με τη BMW, η πρώτης γενιάς 3άρα ικανοποίησε τους πελάτες της σε επίπεδο σπορ συμπεριφοράς και εντυπωσίαζε με τους πολύ οικονομικούς κινητήρες της. Δύο χρόνια μετά τον λανσάρισμά της, το 1977 η BMW Σειρά 3 έγινε το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία της με 6κύλινδρους κινητήρες. Μετέπειτα ακολούθησαν περεταίρω καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένων των σπορ ντίζελ κινητήρων άμεσου ψεκασμού και η ελαχιστοποίηση του βάρους μέσω χρήσης αλουμινίου και μαγνησίου.
Από την πρώτη γενιά μέχρι σήμερα, η BMW Σειρά 3 έχει διατηρήσει την κίνηση στους πίσω τροχούς, το εξαιρετικά ακριβές σύστημα διεύθυνσης και την ιδανική αναλογία βάρους ανά άξονα στο 50:50 (χαρακτηριστικό και των υπολοίπων BMW). To 1985 έγινε η πρώτη σειρά μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων της μάρκας και με σύστημα τετρακίνησης, το οποίο στην ανανεωμένη BMW Σειρά 3 προσφέρεται με όλους τους κινητήρες εκτός των αρχικών βενζίνης (318i) και πετρελαίου (316d).
Η Σειρά 3 της BMW γιορτάζει τα 40 χρόνια ζωής της, ενώ η βαυαρική εταιρία παρουσίασε πριν λίγες μέρες και την ανανεωμένη έκδοση του πιο πρόσφατου μοντέλου. Από το 1975 μέχρι σήμερα το κοινό της αυξάνονταν με κάθε νέα γενιά που παρουσιάζονταν.
Ένας από τους πιο φανατικούς λάτρης της, είναι σίγουρα και ο Κρις Γουίλετ από το Λας Βέγκας, ο οποίος έπεσε στον έρωτα της, όταν απέκτησε μια χάτσμπακ BMW 318 ti, μοντέλο του 1995. Η επαφή μαζί της ήταν αυτή που τον οδήγησε στη μετέπειτα απόκτηση της συλλογής του από BMW Σειράς 3 σε κουπέ, σεντάν και κάμπριο αμαξώματα.
Το πάθος του αυτό τον οδήγησε και στο επόμενο επαγγελματικό του βήμα. Σε συνεργασία με ένα φίλο του, άνοιξε συνεργείο επισκευής και ανακατασκευής κλασικών BMW. Ενδεικτικό του πόσο αγαπάει τη δουλειά του είναι το σχόλιο που του είχε κάνει κάποτε ένας πελάτης, λέγοντας του χαρακτηριστικά, "εσύ αγαπάς το αυτοκίνητο μου περισσότερο από εμένα."
Πως απάντησε όμως ο Κρις στη μητέρα του όταν του είπε να πουλήσει όλα του τα αυτοκίνητα και να πάρει με τα χρήματα αυτά ένα πολύ καλό; Η απάντηση πραγματικά θα πρέπει να την άφησε άφωνη, καθώς την παρότρυνε να πουλήσει και αυτή με τη σειρά της όλα της τα παπούτσια και να αγοράσει ένα μόνο ακριβό ζευγάρι.
Όπως εξηγεί ο συλλέκτης κάθε αυτοκίνητο είναι για διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις όπως και τα παπούτσια…
Γι αυτό και η ΒΜW από το 2θυρο αμάξωμα της πρώτης 3άρας και το πρώτο κουπέ στην τρίτης γενιάς, προσφέρει την έκτη γενιά του μοντέλου σε εκδόσεις Sedan, Touring, Gran Turismo, Coupe, Cabrio και Gran Coupe!!!
Υπέροχα αυτοκίνητα, αλλά εμείς δεν μπορούμε να βγάλουμε από το μυαλό μας την πρώτη γενιά, αυτή των μαθητικών μας χρόνων, τότε που κάναμε όνειρα... 




Δεν υπάρχουν σχόλια: