Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

Το παραδοσιακό εστιατόριο των αδελφών Χουλιάρα στην Καλαμάτα!!!


Στο παραδοσιακό εστιατόριο των αδελφών Χουλιάρα στην Καλαμάτα, βρεθήκαμε σήμερα το μεσημέρι. Εκείνος ο πατσάς που είδα σε μια τηλεοπτική εκπομπή δεν έλεγε να φύγει από το μυαλό μου... Κάθοδος στην Καλαμάτα λοιπόν και να 'μαστε εδώ για να απολαύσουμε το μεσημεριανό μας γεύμα. Η μυρωδιά των φαγητών προσελκύει τους περαστικούς από το απέναντι πεζοδρόμιο και μπαίνοντας μέσα δεν ξέρεις τι να πρωτοδοκιμάσεις... Και όταν έρχεται η ώρα του λογαριασμού ρωτάς μήπως έκαναν λάθος! Σκέφτομαι πόσο τυχεροί είναι οι Καλαματιανοί που έχουν τη δυνατότητα να τρώνε ποιοτικό, παραδοσιακό, φρεσκομαγειρεμένο φαγητό σε τόσο χαμηλές τιμές. Τέτοια παραδοσιακά εστιατόρια αφθονούσαν στο Χαϊδάρι και το Αιγάλεω τις δεκαετίες του '70 και του '80 έως ότου μεγαλοπιαστήκαμε και άρχισαν να φθίνουν και να αντικαθίστανται από άλλου είδους ταχυφαγεία... 
Τέσσερις γενιές στην κουζίνα!!!
Το εστιατόριο Χουλιάρα, στην οδό Νέδοντος, δε χρειάζεται συστάσεις. Δεν πρέπει να υπάρχει Καλαματιανός ή επισκέπτης για δουλειές στην πόλη, που να μην έχει ξαποστάσει στα τραπέζια του, για να χορτάσει την πείνα του με σπιτικό φαγητό. Λειτουργούμε από το 1935, το είχε ο παππούλης μου, ο πατέρας μου, ο θείος μου, μπήκαμε εμείς και τώρα έχει μπει και η τέταρτη γενιά, μας είπε ο Διονύσης Χουλιάρας, υπεύθυνος του εστιατορίου και ένας από τους ιδιοκτήτες. 
Ο ίδιος, μέσα σε αυτό το μαγαζί που έχει κρατήσει όρθιους πεινασμένους και φτωχούς ανθρώπους, μεγάλωσε: Είμαι εδώ από παιδάκι, όμως τότε ήταν άλλες εποχές. Τις θυμάμαι με συγκίνηση, αλλά να μην ξανάρθουν. Υπήρχε μεγάλη φτώχεια τότε. Ήταν άνθρωποι που έπαιρναν από το φούρνο ένα κιλό ψωμί και έρχονταν εδώ και έλεγαν… βάλε μια φασολάδα. Και έτρωγαν ένα κιλό ψωμί με μια φασολάδα! Σου λέω, άλλες εποχές τότε.
Ο Διονύσης Χουλιάρας τόνισε ότι δύο είναι τα πιο βασικά στοιχεία αυτού του μαγαζιού, το αγνό σπιτικό φαγητό και οι… τιμές μνημονίου: Θυμάμαι που μαγείρευε ο πατέρας μου με τη μάνα μου. Τον παππούλη μου ίσα που τον θυμάμαι. Σήμερα μαγειρεύω εγώ και τα ανίψια μου, γιατί τα αδέλφια μου έχουν πάρει σύνταξη. Είναι όλα παραδοσιακά φαγητά, δεν υπάρχει νοθεία σε τίποτα. 
Καθημερινά φτιάχνει περίπου 30 φαγητά και όποτε χρειάζεται, μαγειρεύει και δεύτερη φορά. Ο Διονύσης Χουλιάρας επισήμανε ότι δεν υπάρχει κάποιο φαγητό που να φεύγει περισσότερο από τα υπόλοιπα, ενώ για τις τιμές τόνισε: Ο πελάτης μπορεί με 5-6 ευρώ να φάει κρέας, προσπαθούμε να είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί σε αυτόν τον τομέα, χωρίς να ρίχνουμε την ποιότητά μας. 
Είναι βέβαια μια πολύ δύσκολη δουλειά, η κουζίνα ανοίγει από τις πέντε το πρωί και το μαγαζί μένει ανοιχτό μέχρι τις έξι-επτά το απόγευμα. Ένα τόσο παλιό εστιατόριο που παραμένει προσηλωμένο στην εξυπηρέτηση του πελάτη, θα καταφέρει να βγει από την κρίση με τις μικρότερες συνέπειες. 
Σημείωσε σχετικά ο Διονύσης Χουλιάρας: Επιβιώνουμε παρά την κρίση, πάμε καλά. Αυτό πιστεύουμε ότι οφείλεται στο σεβασμό που δείχνουμε στην παράδοση και στις τιμές μας. Μια χαρά δουλεύουμε, μας αγαπάει ο κόσμος, μας προτιμάει. Οι πελάτες μας είναι σταθεροί, ενώ έχουμε και πολλούς περαστικούς. Μας αγαπάνε και από όλα τα χωριά της Μεσσηνίας, έρχονται εδώ για να φάνε πάρα πολλοί από τον κόσμο που μπαίνει στην Καλαμάτα για ψώνια και δουλειές. Αγαπάμε και εμείς όλο τον κόσμο και προσέχουμε για να τον εξυπηρετήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση και θέλουμε ο κόσμος να είναι καλά, για να είμαστε και εμείς. Καλές γιορτές σε όλους!

























Δεν υπάρχουν σχόλια: