Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2008

Τεχνολογία VS Προκατάληψη




Υπεραπλουστευμένες σκέψεις και τυχαίοι συσχετισμοί

1970 - 2008... Τι Petrola τι Cortina...



Υποβάλω ταπεινά το ερώτημα, στους φίλους οικολογίζοντες, οι οποίοι κόπτονται δήθεν για τη ρύπανση που προκαλεί το διυλιστήριο, επιδιώκοντας τη μη αναβάθμισή του. Τους παραπέμπω σε ένα θέμα που γνωρίζω αρκετά καλά, αγαπητό σε εμένα αλλά και στη συντριπτική πλειοψηφία των νεοελλήνων, το οποίο τυγχάνει να είναι και απολύτως κατανοητό. Η σύγκριση που κάνω είναι ανάμεσα σε δύο γνωστά αυτοκίνητα στο ευρύ κοινό, ένα του 1970 και ένα του 2008, της ίδιας εταιρείας και της αυτής κατηγορίας, αλλά με τη διαφορά τεχνολογίας που μας χωρίζει από τότε μέχρι σήμερα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει πιστεύω και με το διυλιστήριο των ΒΕΕ σε σχέση με τα σχέδια αναβάθμισής του. Φυσικά όσο απαραίτητο είναι στην καθημερινότητά μας ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, άλλο τόσο απαραίτητες είναι και οι σύγχρονες βιομηχανίες. Εάν οι διαρκώς και στείρα διαφωνούντες και οχλαγωγούντες μπορέσουν να με πείσουν επιχειρηματολογώντας, ότι δεν χρειαζόμαστε σύγχρονα βιομηχανικά προϊόντα από σύγχρονες και φιλικές προς το περιβάλλον βιομηχανίες, είναι πολύ πιθανό να με κατεβάσουν και εμένα στους δρόμους. Φτάνει να μη μου ζητήσουν να επιστρέψω στην εποχή των σπηλαίων ή εν πάση περιπτώσει στην εποχή της ψωροκώσταινας. Ας δούμε τώρα πως ένα σύγχρονο προϊόν, παράγει περισσότερο, καταναλώνει και ρυπαίνει λιγότερο και είναι ασφαλέστερο. Επέλεξα σκόπιμα ακραίους κυβισμούς για να αποδείξω, πως ένα καμινέτο μπορεί, παράγοντας ελάχιστα να ρυπαίνει περισσότερο από ένα σύγχρονο μεγαθήριο.

FORD CORTINA 1970
Κυβικά: 1298
Κύλινδροι: 4
Ίπποι: 54/5000
Ροπή: 9,4/2500
Βάρος: 880
Κιλά ανά ίππο: 16.3
Επιτάχυνση 0-100: 25,4
Τελική ταχύτητα: 131
Κατανάλωση: 9,4
Καυσαέρια: Βοήθεια πνιγόμαστε !

FORD MONDEO 2008
Κυβικά: 2521
Κύλινδροι: 5
Ίπποι: 220/5000
Ροπή: 32,6/1500
Βάρος: 1492
Κιλά ανά ίππο: 6,7
Επιτάχυνση 0-100: 7,7
Τελική ταχύτητα: 240
Κατανάλωση: 9,3
Καυσαέρια: Ασήμαντα !

ΜΠΕΝΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: